Allergie voor vogels, wat houdt dat in?

Gestart door emceeelwee, augustus 30, 2006, 19:31:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

emceeelwee

Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar als iemand allergies is voor vogels, wat aan die vogels zorgt er dan voor de allergie? Is dat stof uit de bodembedekker? Of zijn het de veertjes?

Kan iemand allergies zijn voor vogels, maar van katten geen last hebben?

Misschien weet iemand het.

Groetjes,

Maartje

Ingrid

#1
Mag ik je voor het gemak wijzen op deze links?
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/allergiehuisdieren.htm
http://www.adviesallergie.nl/beestenallergie.html

Daar wordt het vrij duidelijk uitgelegd.

prissie

Hoi Maartje!
Mensen die allergisch van vogels zijn hoeven zeker niet allergisch te zijn van katten!
Het ligt er natuurlijk aan waar je allergisch voor bent, je kunt bijvoorbeeld allergisch zijn voor de huidschilfers van de vogel, je kan allergisch zijn voor de veren, dan ligt het aan de vogel.
Je kunt bijvoorbeeld ook allergisch zijn voor de bodembedekking, als jij allergisch bent voor stof en je neemt een bodembedekker waar veel stof in zit dan krijg je hier geheid last van, daar kun je natuurlijk wel mee experimenteren, als het echt aan de vogel ligt niet.
Meestal kun je hier bij de dokter makkelijk een test voor laten doen.
Ik weet niet hoe het nu in zijn werk gaat, maar vroeger kreeg je dan allerlei schrapjes van verschillende dingen of net een klein prikje of een soort pleister, maar hoe het nu gaat weet ik natuurlijk niet.
Daarmee kunnen ze snel zien waar je allergisch voor bent...  ;)

Groetjes Priscilla.

Ow hahahah Ingrid is me net voor met links, dacht ik zal nog wat links voor je opzoeken  :-X

karin v h

Hallo Maartje,
IK ben astmatisch en allergisch. ;D
Toen ik 8 jaar was (lang geleden) kreeg ik mijn eerste parkietje, ik had een longarts die vertelde mijn moeder dat ik rustig het parkietje mocht houden als ik mijn medicijnen maar innam.
Als je n.l. helemaal geen beesten hebt en je bent allergisch dan kun je nergens meer binnenkomen want dan begin je of te niezen of te krabben etc. Als je een beest hebt maak je toch bepaalde antistoffen aan en het werk op de immuniteit.
Nodige jaren later kreeg ik een longarts op Dekkerswald (bij jou om de hoek) en die man vertrouwde het niet en liet onderzoek doen naar 'vogels' en andere dieren.
Echt je gelooft het niet alle dieren kwamen op (daar kon ik dus niet tegen) maar vogels niet. ;)

Toen ik in Amsterdam studeerde liep ik iedere maandag over de 'Dam' met al die duiven. En iedere maandag was ik hond-hond ziek (stik benauwd, huig opgezet, dikke ogen etc.) Het bleek dat duiven weer een andere stof afgeven als parkieten. Maar iedere maandag kon ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht worden tot we ontdekte wat het was, ik liep zomer of winter met een dikke sjaal voor mijn mond en neus. Nooit meer gehad. Maar als ik ergens duiven zie hou ik gauw iets voor mijn mond/neus!

Vogels geven bepaalde stoffen af maar het is ook een combinatie van stof van de kooi, stof van de vogels.

Als ik op vakantie ga en ik krijg mijn vogels terug ben ik altijd 1 week goed benauwd en daarna zakt het weer af, dan ben ik mijn parkietjes ontwendt en is mijn immuniteit weer op peil :P
Groetjes karin