Ervaring Met Dit 'merk' Kooi

Gestart door Kaat, december 09, 2005, 22:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaat

Ik heb 'n winkeltje gevonden, wat ook op internet adverteerd: Goedkoper Kan Niet.
De winkel zit bij ons in de buurt en ik wilde er eens gaan kijken. Ze hebben er namelijk spotgoedkope kooien en zo.

Heeft iemand ervaring met 'n kooi van deze winkel? Zo ja, dan hoor ik die graag  ;)

Dit is de link van de winkel: http://www.goedkoperkanniet.com/

Groetjes,
Kaatje



[size=8]Ik hoop dat dit eigenlijk mag, link van de winkel erbij zetten.... Als 't niet mag, dan hoor/zie ik 't wel! [/size]


Hebben we geen bezwaar tegen Kaat! ;)
Gr. PF

Caradow

Ik heb de site inderdaad al vaker gezien...

Kijk goed naar de fotos van kooien..... de meeste zijn allemaal veel maar dan ook veel te klein, en die kooien die een  iets betere maat hebben, hebben zulke vreselijke kleuren, dat ik me niet kan  voorstellen dat die veel verkocht worden. De Kamervolieres zien er wel aantrekkelijk uit voor een redelijke prijs...

Kaat

De winkel zit in eindhoven, niet zo ver van ons vandaan dus. Ik ga zeker kijken, voor ik iets koop!
Ik was vooral benieuwd of er iemand was die van hen 'n kooi heeft gekocht, ooit.

janneke

hoi,
Ik heb laatst een kooi gekocht bij Goedkoper Kan Niet. Er waren  nadelen: de voerbakken: Kobus zatvast in de voerbak. Deze zijn goot met een kleine opening. Hij is de eerste keer ontsnapt doordat hij het bovenklepje los had gekregen terwijl hij erin zat. De tweede keer heb ik hem eruit gehaald. Ik heb de oude voerbakjes die ik uit de vorige kooi had erin gehangen, deze hebben de goede afmetingen. Voor de gaten die daardoor ontstonden heb ik het badje gehangen. Bij het andere gat hangt een "aangepaste" voerbak.
Verder zijn de openingen anders dan ik gewend was. Ten eerste veel groter, daar kan je geen badje voor hangen. Het sluitsysteem is ook anders, ik ben wel eens bang dat het deurtje vanzelf open kan gaan. Hiervoor heb ik 2 haakjes gekocht zodat ik zeker weet dat ze dicht blijven.
Voor de rest bevalt de kooi me hartstikke goed. (Ik heb type 808 gekocht). Ik heb er 4 parkieten in zitten. Behalve de normale zitstokken heb ik er flexibele modulaire zitstokken in gedaan.
Als de parkieten eruit mogen komen ze al weer vrij snel terug in de kooi, dus ik neem aan dat zij het ook leuk vinden!
Groeten Janneke
Karel Casper Kees en Kobus

Kaat

Hoi Janneke,

Thanx voor je reactie!!

Tussen die kooi die jij hebt gekocht, en kooi type 608 zat ik te twijfelen.
In 808 kunnen dus makkelijk 4 parkieten, dus 2 kan zeker wel!!!

Voor de gaten moet je dus even creatief zijn  ;)

En hoe is 't met de lak op de spijlen? Niet dat dat afbladderd ofzo?

Hannes

Hallo,

Ik heb even gekeken op die site, maar de meeste kooien zijn niet geschikt
voor parkietjes omdat de tralies vertikaal lopen.

Gr Hannes

Kaat

Hoi Hannes,

Volgens mij is dat alleen maar aan de zijkanten (zie type 808, die Janneke heeft gekocht). En dat is bij mijn huidige kooien ook, dat ze verticaal lopen.

Waarschijnlijk kan Janneke wel vertellen of dat ook zo is, aangezien zij de kooi heeft!


janneke

Hoi,
De spijlen zijn alleen aan de zijkant verticaal. Voor de rest horizontaal. Ze kunnen er genoeg klimmen!

De verf, tja, weet ik niet. Ik had eerst een kooi van ferplast. Daarvan ging de verf er niet zomaar af. Behalve als Karel erbij was geweest. Die hield er wel van om te klussen in zijn kooi!  :P
Ik heb deze kooi nog niet zo heel lang, een maand ongeveer. Nu is de verf nog intact. Ook bij de deurtjes.

Ik ben nog steeds erg blij met de kooi omdat ik het idee heb dat mijn parkieten het goed naar de zin hebben.

Groeten Janneke
Karel Casper Kees en Kobus

Jippie

Had ook even op de link geklikt, maar inderdaad, wát een kleuren! Ik zou Jip niet zo snel in een fuchsia kooi zetten! Heb voor Jip net een nieuwe kooi gekocht, een zwarte, en hij voelt zich al thuis! Hij had eerst ook een kooi met aan de zijkant verticalen spijlen, maar hij vond het niks, gleed de hele tijd naar beneden en werd dan boos... Misschien is het beter om ervoor te zorgen dat de gehele kooi is voorzien van horizontale spijlen, dan kunnen je parkietjes overal komen!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Kaat

Gelukkig hebben ze ook andere kleuren als roze, paars en felgroen!  :lol: Anders zou ik 'm ook niet zo gauw aanschaffen.

Jan heeft nu een kooi met horizontale spijlen, overal. Maar Toki's kooi is half verticaal. Hij zit ook vaak aan die wand, en zonder gemopper. Dus ik denk dat hij er niet zo'n punt van zal maken  ;)  En dan erbij: dan gaat hij maar ergens anders zitten  :P

Ik denk dat zo'n kooitje er hier wel een keertje komt!  ;)

Deesjebeesje

Ik moet zeggen dat ik zo'n kooi nooit zou doen. Veel te klein...

Sara

#11
Ik vind de kooien ook wel redelijk klein,maar er zijn er ook wel grotere bij.Maar als ik één zo nemen zou ik één nemen van de papegaaienkooien di zijn toch ruimer en eigenlijk meer geschikt voor een grasparkiet...een papegaaienkooi is niet geschikt voor grasparkietjes. De afstand tussen de spijlen is veel te groot waardoor een parkietje met zijn kopje ertussen klem kan komen te zitten met alle gevolgen van dien! Gr. Ingrid
Zoals kooi 800A ofzo? zoals je daar kunt lezen is dat een parkieten kooi ;).


Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jippie

Da's goed Kaat, dan kopen we een felgroene! Misschien krijgen we wel kwantumkorting als we met iedereen zo'n kooi kopen  :lol:! En een stuk of honderd hysterische parkietjes :wacko:... Hmmm, toch niet zo'n goed idee!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Citeer
Zoals kooi 800A ofzo? zoals je daar kunt lezen is dat een parkieten kooi ;).
Groetjes
[snapback]18310[/snapback]

ehm ja... er staat parkietenkooi, maar  een kooi voor de grotere parkietensoort...
dus zeker niet voor Grasjes..

Sara

Ik versta onder parkieten alle parkieten en volgens mij staan die tralies toch niet zo ver uit elkaar?Al kun je dat natuurlijk niet echt goed zien..Maar een grasparkiet is toch een bekende parkietensoort.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caradow

Ga maar eens naar de betere dierenwnkel en vergelijk een valkparkietenkooi met een grasparkietenkooi...


Geloof me, dat risico wil jij niet nemen....

Deesjebeesje

Citeer..een papegaaienkooi is niet geschikt voor grasparkietjes. De afstand tussen de spijlen is veel te groot waardoor een parkietje met zijn kopje ertussen klem kan komen te zitten met alle gevolgen van dien! Gr. Ingrid
Zoals kooi 800A ofzo? zoals je daar kunt lezen is dat een parkieten kooi ;).
Groetjes
[snapback]18310[/snapback]

Dit klopt zeker, maar de papegaaienkooi die ik heb heeft tralies die wel dicht op elkaar staan, ik kon niet goed zien wat ze op de site hebben, vandaar dat ik het zei. Vooraleer ik een kooi aanschaf wil ik hem toch echt zelf van dichtbij hebben gezien voordat ik een keuze kan maken, dus ik zou zoiezo geen papegaaienkooi via een website aanschaffen, aangezien ik toch wil weten of de tralies wel goed zijn (niet te dicht op elkaar, zitten er ook horizontale spijlen, enz...) en of de kooi in zijn geheel wel geschikt is.

Sonja

#17
Hallo baasje van Arno,

Er is, zoals Caradow al schreef, wel degelijk verschil tussen een grasparkietenkooi en een kooi voor bv. valkparkieten.
Bij de laatste is de tralie-afstand beduidend groter dan bij een kooi voor grasparkietjes. Een grasparkiet zou zijn kopje tussen de tralies kunnen proberen te wringen, met alle gevolgen vandien. :(

Bij een grasparkietenkooi is de tralie-afstand ca. 1 tot 1,5 cm.

Groetjes, Sonja.

Kaat

CiteerDa's goed Kaat, dan kopen we een felgroene! Misschien krijgen we wel kwantumkorting als we met iedereen zo'n kooi kopen  :lol:! En een stuk of honderd hysterische parkietjes :wacko:... Hmmm, toch niet zo'n goed idee!

Groetjes, Ilse
[snapback]18315[/snapback]

Waar slaat deze reactie nou weer op?!

:huh:


CiteerIk versta onder parkieten alle parkieten en volgens mij staan die tralies toch niet zo ver uit elkaar?Al kun je dat natuurlijk niet echt goed zien..Maar een grasparkiet is toch een bekende parkietensoort.

Groetjes
[snapback]18334[/snapback]

Het scheelt echt, geloof me. Ik heb 'n grasparkiet en 'n valkparkiet, en de grasparkiet kruipt zo door de kooi (tussen de spijlen) naar de valk, met wat wil en wurmen.  :blink:

Citeer... ik zou zoiezo geen papegaaienkooi via een website aanschaffen...
[snapback]18357[/snapback]

Even ter aanvulling en duidelijkheid: deze winkel zit bij mij in de buurt. Ik zal ook eerst gaan kijken, voor ik 'm koop. Maar er is op zich niets mis met 'n goede webshop, al verschillen de meningen over wat wel en niet daar aangeschaft kan worden, maar volgens mij wijken we nu af van het topic.
Ik vroeg alleen naar ervaringen over dit merk kooi, niet of je wel of niet bij 'n webshop moet kopen, of 'n grasparkiet in 'n valkparkietenkooi kan, etc...  :rolleyes:

Jippie

Kaat, het was een grapje! Dacht uit jouw reactie op te maken dat jij het ook niet zo'n goed idee vond om een felgekleurde kooi aan te schaffen... Sorry als ik je verkeerd begrepen heb!
Toeter en Dafne!