grasparkietje verder tam maken

Gestart door sharon1994, mei 22, 2015, 10:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sharon1994

Hallo allemaal,

ik heb sinds anderhalve week een grasparkietje, hij/zij heet Perry en is nu bijna 8 weken oud.
Ik kom er zelf niet echt uit op het een popje of mannetje is en wil nog niet met m'n camera voor z'n neus gaan zitten om een foto te maken, bang dat hij/zij dan schrikt.
Over een paar weken als Perry tam is, wil ik nog een maatje voor hem erbij kopen:)
Nu is natuurlijk nog maar kort, anderhalve week, maar Perry kwam de derde dag al op mijn hand zitten om van het trosgierst te eten.
Nu springt hij inmiddels direct op mijn hand als ik die in de kooi doe.
Moet ik hier nu mee door blijven gaan? Of is er een volgende stap om een band op te bouwen?
Ik probeer heel rustig m'n vinger naar hem toe te doen, zodat dat uiteindelijk kan leiden tot een aai, maar dan bijt hij in mijn vinger. Dit is dus nog een stapje te ver. Gaat dat uiteindelijk vanzelf komen dat ik hem kan aaien als hij langzaamaan vertrouwd raakt aan mij? Of moet ik door blijven gaan met langzaam met m'n vinger bij hem in de buurt te komen?
Ook heb ik een bakje in z'n kooi staan, maar hier gaat hij niet in. Is het slim om hem nu al met een plantenspuit nat te spuiten of schrik ik hem hiermee af en belemmert dat het tam maken alleen maar?
Ik heb hem nu ook al los 4 keer laten vliegen, dat ging super, hij vindt uiteindelijk z'n eigen hokje weer en vindt het heerlijk om los te vliegen. Als hij niet uit zichzelf in z'n hokje gaat, krijg ik hem met veel geduld op een stokje gelokt en kan ik hem terug in het kooitje zetten.
Kan ik beter verder gaan met tam maken in het hok? Of als hij losvliegt?
En dan nog een laatste vraagje: ik heb ook nog een konijnenhok op mijn kamer staan. Perry vindt de konijnen heel interessant als hij losvliegt, hij gaat dan elke keer op het konijnenhok zitten.
Er is gelukkig nog niks gebeurt en ik ben er elke keer wel bij, maar heeft er iemand misschien ervaring met grasparkieten en konijnen?
Sorry voor het lange verhaal, maar hoop iets van jullie te horen:)