Parkietje slaapt veel

Gestart door nijn, september 20, 2005, 13:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nijn

en hij heeft nu weer iets nieuws!!!

De hele dag slapen, hij is zo tam. Is dit goed of niet goed. Sorry voor al mijn vragen! Kwetter is heeft de hele tijd zijn veertjes uitgezet en zijn oogjes zijn bijna de hele dag dicht.

Alvast dank je!

Groetjes Nienke

Sonja

#1
Hoi Nienke,

Dit is niet goed.
"Ineens" geen trosgierst meer lusten, de hele dag slapen, veertjes uitzetten, zijn allemaal tekenen dat je kleine vriendje ziek is.

Ga zo snel mogelijk met je kleine lieverdje naar een vogelkundige dierenarts!
Die kan je vertellen wat er aan de hand is, en er zonodig wat aan doen.

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Niet mee wachten, maar gaan, hoor!

Laat je nog weten, hoe het gaat?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Hoi Nienke,

Oei Oei, Dit klinkt als een heel ziek parkietje. Als je een warmtelamp hebt zet die dan bij de kooi om je vriendje het weer wat warmer te laten krijgen. Heb je net als wij geen warmtelamp zet dan de kooi zo snel mogelijk op een warme plaats (25 graden raadde onze dierenarts aan) Wij hebben midden in de zomer in de logeerkamer de verwarming aangezet  ;)

Zoals Sonja al schreef, probeer zo meteen nog gelijk naar een dierenarts te gaan voor meer adviezen en waarschijnlijk medicijntjes!

Heel veel beterschap voor Kwetter
Succes
Chantal

nijn

Hoi chantal en sonja.

Ik ga direct vamiddag naar de dierenarts. Ik hoop niet dat kwetter ziek is, hij is nu al echt mijn vriendje! Dank je wel voor jullie advies :)

groetjes Nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Een goed besluit!
Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen met Kwetter.

Hou je ons op de  hoogte?

Veel sterkte en beterschap met Kwetter.

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Da's een heel verstandige keuze. We zullen voor je duimen dat kwetter snel weer beter wordt  :thumbsupsmileyanim:

We horen wel wat het is hè?
Groetjes
Chantal

nijn

Nou na twee uur wachten bij de dierenarts weet ik wat kwetter heeft. Hij heeft een luchtwegonsteking en heeft nu antibiotica. Ook heb ik krachtvoor meegekregen zodat kwetter weer een beetje opknapt! Maar goed dat jullie zeiden dat ik even naar de dierenarts moest :) . Hij slaapt de hele tijd en piept raar. Maar dat gaat snel weer over! Gelukkig maar!

Groetjes Nienke

Safrena

Hey Nienke

Heel goed van je dat je zo snel naar de dierenarts bent geweest :thumbsupsmiley:
Met nu de juiste medicijnen zal je parkietje zeker snel weer opknappen

Veel sterkte
veel beterschap voor je parkietje

vele groetjes

Chantalleke

Hoi Nienke,

Gelukkig maar dat je toch even naar de DA bent gegaan zeg!

Mijn twee parkietjes zijn nu net van een luchtweginfectie af. Zij hadden parasietjes in hun darmen en bacterieën in hun longen, maar zoals Safrena al zei, door de juiste medicijntjes zijn ze nu dan toch eindelijk helemaal beter.

Komt dus helemaal goed met Kwetter!!!
Nogmaals beterschap
Chantal


Sonja

Hoi Nienke,

Goed van je, dat je meteen naar de dierenarts gegaan bent!
Nu krijgt Kwetter de juiste behandeling, en zal hij weer beter worden.

Veel beterschap met je kleine vriend! ;)

Groetjes, Sonja.

nijn

Nou ik kom net thuis van werken en is kwetter dood. Ik vond m in zijn kooitje spartelend en toen heb ik hem vastgehouden en geaaid en toen bewoog hij niet meer, ik ben echt heel verdrietig ervan...

Sonja

Hoi Nienke,

Och, wat verschrikkelijk erg dat Kwetter het niet heeft gehaald..... :(
Je hebt je best gedaan, maar het is heel verdrietig dat je je lieve kleine vriendje moet missen. :(

Heel veel sterkte met het verlies.

Groetjes, Sonja.

Elfje

Hoi Nienke,

Wat erg dat Kwetter is overleden.
Heel veel strekte met het verlies van je vriendje.

Liefs Elfje
En een knuffel van Joep en Pino

Chantalleke

Oh wat erg!!!  :sadsmiley02:

Bedenk dat je wel alles geprobeerd hebt om hem beter te maken! Heel veel sterkte.

Chantal

Safrena

Hey Nijn

Wat verschrikkelijk dat je parkietje overleden is :(

Je hebt nog zo je best gedaan

Veel sterkte

vele groetjes

Carla

Veel sterkte met je verlies. Jammer dat het niet heeft mogen zijn.  :(

nijn

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes.
Ik ben me toch wel erg gaan hechten aan het lieve beestje. Daarom ben ik zo verdrietig. Vanmiddag ga ik kwetter een mooi plekje in de tuin geven. Ik ben wel blij dat ik erbij was toen hij dood ging, hij kroop helemaal weg in mijn nek. Maar toch raar dat het allemaal zo snel ging, het zijn natuurlijk tere en kleine beestjes. Ik hoop dat ik in de toekomst misschien een nieuw parkietje krijg.

Groetjes Nienke

manette

Wat een triest verhaal Nienke. Heel veel sterkte ermee. Misschien is het een kleine troost dat jij zelf alles hebt gedaan voor Kwetter wat je kon.
Kwetter is niet meer bij je, maar hij leeft voort in je herinnering.

groetjes,
manette

Josephine

wat verdrietig zeg, echt heel sneu voor je.
maar ik vind het wel goed van je dat je meteen met hem naar de DA bent gegaan!!!
en dat jer alles aan heb gedaan!

nijn

Nou ik heb kwetter een mooi plekje gegeven. Toch maar in het plantsoen vlak bij mijn huis. Op een heuveltje met uitzicht op het water. En heb zijn favorietje rode belletje er ook bij gelegd. Moest toch wel wat traantjes laten. En nogmaals erg bedankt voor alle lieve berichtjes!!!!

Groetjes Nienke