Pfieuw... wat een geluk!

Gestart door I..ris, oktober 13, 2007, 16:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

I..ris

Ik heb vandaag echt geluk gehad..
Ik heb 1 parkiet Honey maarr ook 2 katten.. die overigens wel alleen buiten mogen komen...
Maar een van onze katten glipt steets naarbinnen en neemt dan altijd gelijk een sprint naar het kooitje van honey..
Tot op de dag van vandaag heb ik de kat nog altijd optijd kunnen pakken..
Maar vandaag ging ik naar buiten en de kat glipte naar binnen wat ik niet in de gaten had..
Toen ik 5 minuutjes later weer naar binnen ging en op de bank ging zitten om een blad te lezen,
hoorde ik Honey opeens heel hard tjielpen.. ik ging kijken en zag tot mijn grote schrik mijn kat met zijn poot in het kooitje van Honey maaien.. Ik sprinte naar de kat toe verkochte de kat een tik en zette hem buiten..
Daarna ging ik naar Honey kijken en gelukkig had ze niks..  :-X
Hopelijk heeft ze hier geen trauma aan over gehouden..

Kuss Iris..
Honey I Love you ...

Annika

ai dit vind ik echt een heeeele gevaarlijke situatie. Ik denk dat het slim is om maatregelen te nemen, want dit loopt geheid een keer slecht af.
Misschien een andere kamer waar de kat niet mag komen, ergens hoog waar de kat niet kan komen (al lijkt me dat last omdat de meeste katten overal kunnen komen) oid.

I..ris

De kat mag helemaal niet bij ons binnenkomen  ::)
Maar af en toe glipt de kat naar binnen meestal pakken we hem wel optijd maar dit keer niet helaas.. Ik weet wel een ander plekje waar ik de parkiet neer kan zetten.. maarrr dat is naast de tv.. ze zeggen dat dit niet goed is ?..

:-*Honey I love you :-*
Groetjes, Iris

Caradow

Dus de kat krijgt een tik omdat het zijn natuurlijke gedrag vertoont?
Sorry hoor.. dat de kat bij je vogel kan komen is JOU fout, niet die van de kat... de kat doet alleen maar wat hij vanuit zijn natuurlijke instinct doet..

Parkieten-Freak

Kat + vogel geeft vroeg of laat trammelant. Hele grote trammelant zelfs en vervolgens ook nog een hoop verdriet.



I..ris

Citaat van: Caradow op oktober 13, 2007, 18:40:55
Dus de kat krijgt een tik omdat het zijn natuurlijke gedrag vertoont?
Sorry hoor.. dat de kat bij je vogel kan komen is JOU fout, niet die van de kat... de kat doet alleen maar wat hij vanuit zijn natuurlijke instinct doet..

De kat kreeg een tik omdat hij moet leren dat hij niet binnen mag komen.. (we hadden hem net nieuw)..
Niet omdat hij achter de vogel aanging.. wat ik natuurlijk niet leuk vond..

Honey I love you  :-*








Annika

Citaat van: I..ris op oktober 13, 2007, 18:59:18
De kat kreeg een tik omdat hij moet leren dat hij niet binnen mag komen.. (we hadden hem net nieuw)..

De kat net nieuw? Die zal dan niet echt veel vertrouwen krijgen op deze manier ...  :o :(

DarkWolf

De kat heeft uiteindelijk toch de link gelegt met de kooi ipv met het binnen komen. Dus eigenlijk heb je je kat gestraft omdat hij je vogel 'aanviel'.
Maar euhm, waarom koop je een kat als ze toch niet binnen mag? ???

Milo-Pixel

wel een beetje een raar verhaal... de kat is net nieuw, krijgt bij de vogelkooi een tik, het vertrouwen gaat weg, en zijn natuurlijke gedrag raakt in de war. niet echt een stabiele omgeving voor een kat. je had hem ook even op kunnen tillen en even buiten kunnen zetten, ik snap dat de kat het niet mag, maar het is natuurlijk instinct, hier kan de kat niks aan doen!! ik snap dat je hem niet bij de kooi wil, maar dan zorg je dat de kooi ergens anders staat, zonder een risico van de kat! en gewoon wat beter opletten , je ziet toch dat de kat voor de deur zit en naar binnen wil/glipt? en ja, waarom neem je een kat als deze alleen buiten mag... 

Sonja

Dit onderwerp is al vaker aan de orde gekomen, en ik ben nog steeds van mening dat iemand het beste OF vogels OF een kat kan nemen, en niet beiden.

Ik vind het de kat op spek binden, je kunt nu eenmaal niet altijd ogen in je achterhoofd hebben, een ongeluk zit in een klein hoekje, zo is nu ook weer gebleken.

1 moment van onoplettendheid kan fataal zijn.
Ik zou het risico nooit willen nemen, onder geen enkel beding.

Het is vragen om problemen, vroeg of laat....

De kat straffen is ook zielig, het diertje kan er niets aan doen. Het hoort nu eenmaal bij de natuur van een kat. Dan heeft straffen geen enkele zin, het enige wat er mee bereikt wordt is een schuwe kat en dat is toch ook de bedoeling niet.

Groetjes, Sonja.

Isis

ik denk dat het ook een beetje aan het karakter van de kat licht. Wij hebben een hele lieve huiskat die alleen maar naar de vogeltjes kijkt. Maar een andere kat zou de parkietjes missschien wel zo willen aanvallen.

miekie

Fijn dat het goed afgelopen is!

Meltjuh

Citaat van: Isis op oktober 13, 2007, 20:54:39
ik denk dat het ook een beetje aan het karakter van de kat licht. Wij hebben een hele lieve huiskat die alleen maar naar de vogeltjes kijkt. Maar een andere kat zou de parkietjes missschien wel zo willen aanvallen.

Een kat is een kat. En natuurlijk is bij de ene kat het insinct nog beter ontwikkel dan bij de anderen maar het zou zo ineens fout kunnen gaan als je er niet bij bent... :(

Milo-Pixel

je kan een nog zo lieve kat hebben, maar er zit altijd nog wel iets van instinct in, iets dat je er niet uit krijgt! hij kan nog zo lief zijn naar jou toe, en nog zo lief zijn of lijken naar je vogel(s), je neemt een risico.. ik zou dat risico niet willen nemen.

DarkWolf

Citaat van: Isis op oktober 13, 2007, 20:54:39
ik denk dat het ook een beetje aan het karakter van de kat licht. Wij hebben een hele lieve huiskat die alleen maar naar de vogeltjes kijkt. Maar een andere kat zou de parkietjes missschien wel zo willen aanvallen.
onze kat WAS ook zo lief! Ze kwam helemaal niet in de buurt van de kooi, maar nu vind ze het wel interessant zo'n vogeltje die van hier naar daar hupt en haar uitdaagt (want dat doet Falkor dus ???)

Ingrid

#15
We hebben vaker een discussie gehad over het houden van katten (of andere dieren) en grasparkieten (http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0) . Een herhaling lijkt mij niet zinvol ;). Het is I..ris nu wel duidelijk dat we haar willen waarschuwen en dat het verstandig is om maatregelen te nemen.



I..ris

Ik ben het met ingrid eens ..  :D
Het is duidelijk dat jullie me willen waarschuwen, maar ik wil zelf ook even wat duidelijk maken ;
We wonen buitenaf de enige dieren die binnen mogenkomen of zitten zijn Honey en mijn hond Speedy..
Ik woon buitenaf en ik ben ook een liefhebber van katten...
Ik weet dat katten en vogels niet samengaan maarr.. we hebben ook een hond en katten en honden gaan toch ook niet altijd samen ?  ;)
Maarr.. Honey bevindt zich niet meer in een gevaarlijke situatie hoor !!
Ik heb maatregelen genomen ;
Ik ben naar de Gamma gegaan en zo'n standaart gekocht die je aan de muur kan hangen.. Ik heb daaraan honey en de kooi erop gezet en ze vindt het prachtig ! ze kan nu nog beter de kamer overzien en de kat kan er nog onmogelijk bij !
;D

MVG Iris..

Honey I love You :-*

roha

Goed van je, hoor!
Maar ook nu Honey hoog hangt, moet je alert blijven.


I..ris

Citaat van: roha op oktober 14, 2007, 18:01:36
Goed van je, hoor!
Maar ook nu Honey hoog hangt, moet je alert blijven.

Dat blijf ik natuurlijk altijd wel...  :P

Milo-Pixel

ik vind het heel goed dat je maatregelen hebt genomen, daarmee verklein je het risico al een heel stuk! inderdaad wel blijven opletten, maar dat is logisch  ;D