Koppeltje met SPOED weg!

Gestart door Nadine, augustus 17, 2007, 12:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nadine

Beste leden  :)
Zoals jullie weten heb ik 3 grasparkieten
waaronder timo && Elmo die heb ik nu al 3 jaar..
sinds kort heb ik Iemo erbij dat ging heel goed!
maar mijn moeder && ik zijn het er bijde mee eens het gaat NIET goed meer!
Iemo word volwassen en bijt elmo HELEMAAL KAPOT!
Elmo zijn hele vleugel is beschadigd..
omdat iemo zo lang achter hem aanjaagd dat hij niet meer weg wil lopen en dan blijft hij gewoon stil zitten!
En ik ben bang dat als ik iemo weg doe naar een foljere dat hij het daar ook met andere mannetjes gaat doen!
Daarom heb ik besloten toch Timo && Elmo als koppeltjee weg te doen naar een foljere! [ of kooi maar liever foljere want ze zijn niet echt mega tam..]
Omdat die 2 dan samen kunnen blijven.. en iemo die ret het hier ook wel met alleen mij want die is redelijk tam en als echt niet gaat kan ik er altijd nog een popjee bij zetten.. maar ik wil niet alleen Elmo weg doen..
vandaar dat ik hem samen met timo weg doe..
Ik vraag niks voor ze ik wil ze gewoon zo snel mogelijk WEG hebben!
ik vindt dit echt neit leuk want ik heb ze al 3 jaar!
maar ik heb gewoon echt geen plek voor 2 kooiien  :o :'(
Elmo is een groen-Geel mannetjee en Timo een hemelsblauw popjee
Ik hoop dat iemand deze 2 zoo snel mogelijk bij zich wilt nemen!?
Want het is gewoon echt zielig als je ziet hoe iemo hem lastig valt..
Het enne moment zitte ze heel lief te snavele.. en het andere moment maakt hij elmo zowat af..
Ik vindt het gewoon zielig..  :'(

Nadine

#1
Wat ik er ook nog even bij wou vermelden is..
dat Elmo constand op de kooi gaat zitteen als de kooi open is ..
zodat hij niet steeds bij iemo hoeft te zitte omdat IEMO dat wilt..
En als iemo er ook uit gaat vliegt en rent elmo steeds voor hem weg..



[verwijderd door de beheerder]

ilona27

hoi

misschienis het handig he woonplaats te vermelden zodat men dat weet ivm met vervoer e.d.

groetjes ilona

Nadine

Owjaa dom van me!
Ik woon in dronten.
dat licht in flevoland vlak bij lelystad, Kampen && Walibi [pretpark].

ashley

hallo,
wat erg :o
ik heb een voilere bij mij mogen ze komen.
maar ik woon in alphen aan den rijn en ik kom ze niet ophalen.
dus mocht je niet kunnen vinden waar ze heen kunnen,
dan mag het bij mij.

groetjes ashley

Nadine

Ik wacht nog even af of iemand ze wilt en kan halen..
En anders vraag ik me moeder of ze daar heen wilt rijden..  ;D

ashley

oké is goed,
wacht ik het nog even af ;)

Nadine

#7
Is goed :)

Maar ik vraag me af he..
Want ze zijn zo leuk met ze alleen en ook Elmo && Iemo kunnen zo leuk zijn samen..
Maar zo af en toe opeens krijgt Iemo een opvlieger en moet hij constant Elmo dwars zitten.
Of als Iemo zijn zin niet krijgt van Elmo wordt hij pissig op hem..

Kan het niet zijn.. dat ze gewoon zitten te vechten op Timo?
En zo ja het dan geen oplossing om alleen Timo naar een grote volière te doen?  :)
Dan hoef ik ze niet beiden weg te doen.. en er zit geen vrouwtje meer bij..
Want ook dan geld Dan zal Iemo in die volière ook wel een vechter zijn en haal hij daar mannetjes open..
Maar Timo naar een volière doen dat zou mij op zich zelfs een opluchting zijn kan ze lekker doen en laten wat ze wil :)
En dan houden de kerels op met vechten..
Of is dit geen oplossing en kan ik ze gewoon beter als koppeltje weg doen?

*Terwijl ik dit zo typ zit Iemo vet hinderlijk ze zelfs allebei irriteren.. alsof hij alles voor zichzelf wilt hebben*

Ik weet echt niet wat ik moet doen..
Wat de juiste keuze is  :(
1 ding is duidelijk 1 of 2 moeten er weg..
Maar Iemo weg doen durf ik niet aan.. bang dat hij het in de volière bij een ander blijft doen
++ Ik ben doordat hij tam is best wel stiekem iets meer aan hem gehecht geraakt als de ander :-*
Net als Elmo.. :o Maar ja samen houden gaat hem helaas niet worden ben ik bang.. :(

Tekst enigszins leesbaar gemaakt.
Gr pf

ashley

ik weet ook niet wat het beste is.
maar je weet dat ze bij mij mogen ;)

groetjes ashley

ilona27

hmmzz, het probleem kan opgelost zijn inderdaad als je een parkiet weg zou doen, er is wel een MAAR aan!

je hebt een koppeltje, het andere parkietje is dat toevallig een popje???

het gebeurt vaker in de kooi waar twee popjes zitten en een ventje, dat er problemen zijn, alleen ik zeg er wel bij het kan ook goed gaan! in het geval bij jou zou het kunnen dus dat je twee popjes hebt ???

beslissen kunnen wij niet voor je, je zal zelf de knoop door moeten hakken wat je gaat doen! het is niet makkelijk als je geen parkiet weg wilt doen, maar ik weet zeker dat je tot een goede keus gaat komen !

ilona


Nadine

#10
Nee het andere parkietje is een gozertje..
2 gozers en een popje. Ik heb expres gewacht met hem te kopen tot ik het zeker wist..
later heb ik toch twijfels gehad..
maar zijn neusdop is nu echt duidelijk donker blauw gekleurd..  :)
Vandaar dat ik me afvroeg is het misschien opgelost als ik alleen mijn popje weg doe en dat ik 2 mannetjes overhoudt.

Tekst opnieuw leesbaar gemaakt. ???
Gr PF

Mars

Ja dat kan. Drie parkietjes, blijft een oneven getal. Bij de een gaat het goed, bij de ander niet.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

Ik denkd at het het verstandigste is om gewoon timo && Elmo bijden weg te doen..
want Iemo is echteen lastbak naar bijdee toe dan geef ik hem een nep vogeltjee in ze kooi..
die kan hij afslachten wat hij wilt.. dat vindt ik een stuk minder erg!  :o

Dus wie heeft er plek voor een koppeltjee?  :D
Elmo gaat inde kooi wel op je hand zittee om eruit te gaan en kom took wel voor trosgierst enzo.
Timo totaal niet die vliegt er via het zijdeurtjee uit zodraq ik het open zet..  :)
En bijden vinde ze altijd hun kooii weer terug.. ik heb nog nooit problemen met ze gehad met er weer inkrijgen.
Maar ze mogen hier ook de hele dag losvliegen tot ik ga slapen.. :-X

ashley

ik heb toch plek ???
of vind je mij toch iets te ver weg....

groetjes ashley

Nadine

Jaa ik denk niet dat me ouders daar helemaal heen willen rijden..  :(
en aangezien je ze ook niet wilt halen enzoo..
is dit geen oplossing..  :o

1972marloes

het is op zichzelf natuurlijk ook zielig om een koppeltje uit elkaar te halen.
;D ik hoop dat je snel een nieuw baasje vind,je zoe evt een oproepje op marktplaats kunnen doen.
daar staan regelmatig parkietjes ook uit de flevopolder .
groetjes Marloes


Nadine

#16
Ja klopt dit had de dierenwinkel bij ook al aangeraden..
Maar ik denk dat ik het nog even aankijk..
want ze hebben vandaag nog niet gevochten..
Ja, Elmo had Iemo nou een keer, maar dat was alleen aan zijn staart trekken..
Dus ik HOOP dat het de pubertijd van Iemo is..
Omdat ze natuurlijk liever zelf houdt, en ze best wel "close" zijn en maar af en toe vechten wil ik het nog wel even afwachten..
Als ik echt denk dat het niet meer goed gaat komen, dan ga ik op marktplaats zetten.

Driemaal is scheepsrecht in één topic.
Opnieuw leesbaar gemaakt, en bij deze verzoek ik je om wat meer aandacht aan je berichtjes te besteden.
Gr. PF

Parkieten-Freak

Goed. Als ik het goed begrepen moesten de vogels in de eerste instantie met spoed weg.
Nu schijnt de wind echter uit een andere hoek te waaien en de vogels kunnen blijven. Klopt dat?


DarkWolf

En een parkiet bijkopen? Je hebt nu 2 heren en 1 dame (als ik me niet vergis). Waarom koop je er dan geen dame bij, zodat je 2 koppeltjes hebt.

Nadine

ik mag er niet nog 1..
vandaar dat ik eraan zat te denken om een nepperd erbij te zetten..
ik zit er zelf ook al aan te denken..
en misschien haal ik er ook wel een 4e bij.. maar denk dat me ouders dan gaan trippen..  :o

Maar zoals het er nu naar uitziet  gaat het helemaal goed komen en kan iedereen blijven!  ;D
Ben zoo blij.. en als het inderdaad komt omdat ze vechten om timo ga ik toch eens wat rondkijken in de dierenwinkels denk ik..  :-*