Pixel en Mylo

Gestart door Meltjuh, juni 03, 2007, 16:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Vandaag zijn Jorijn, Ilse (scotty&keecko), Marjolein(Chicowen) en Ramon bij mij op bezoek geweest.
Maar niet zomaar... Jorijn en Ilse hebben allebei een parkietje meegenomen :-X.

We kwamen elkaar al heel toevallig tegen op de snelweg. Ik reed van Zoetermeer naar Den Haag en besefte dat het 4tal ook via deze weg naar Den Haag moesten komen en dat het best grappig zou zijn als we ze tegen zouden komen. Toen dacht ik na welke kleur auto Mar en Ramon ook alweer hadden en toen wist ik nog dat het een klein rood autotje was. Verderop zag ik een klein rood autotje en je raad het al... Het waren inderdaad Ilse, Jorijn, Marjolein en Ramon! ;D.

Bij mij thuis heeft Ilse alle jongen nog uit haar hand gevoerd en hebben we even bij geklets. Daarna hebben we even in de Vogelkelder gekeken. De baas was zo aardig om speciaal voor ons even naar de winkel te komen.
Toen was het tog echt tijd om 2 van de jonkies uit de kooi te halen  :(;).
Jorijn heeft gekozen voor de oudste en heeft haar Pixel genoemd.
Ilse heeft gekozen voor de 2e en heeft hem Mylo genoemd.

Het pakken van de vogeltjes ging vrij makkelijk. Heb eerst een doek over de kooi gelegd om ze wat rustiger te maken. Ze zijn al zo aan de doek gewend zodat ze inderdaad ook heel rustig werden. Toen had ik Mylo gelokt met een stukje trosgierst. Nadat eerst nummer 3 telkens op mijn vinger sprong ging Mylo ook op mijn vinger van het trosgierst eten. Ik heb hem heel rustig kunnen pakken en in Ilse haar kooi gezet.
Ook Pixel ging vrij makkelijk. Die had natuurlijk gezien wat er met de ander was gebeurd en was wel wat voorzichtiger, maar ook zij heeft zich laten pakken zonder zich te verzetten :-*.

Ze zijn nu onderweg naar huis. Het deed me heel veel om ze te zien weg rijden :-\... Ik geef zoveel om die vogeltjes...  :-*Maar ik weet zeker dat ze het goed zullen krijgen ;) ;D.

Jorijn en Ilse Héééééél veel plezier met die kleintjes! Het zijn echt schatjes :)
Marjolein en Ramon bedankt voor het winkelwagentje en voor de nootjes hahahaha!

De foto is Ilse die de jongen voert! :D

[verwijderd door de beheerder]

Fenixjuh

hoi,
geweldig!!! ilse en jorijn, veel plezier met jullie nieuwe vriendjes  :D

Parkieten-Freak

 ;D Ook namens mij heel veel succes en plezier met jullie nieuwe gevleugelde vrienden!  ;D
Ik hoop dat de reis naar huis voor jullie beiden met de parkietjes goed en zonder problemen verlopen is.  :)
Enne, leuke namen hebben jullie gekozen hoor! :D


Sonja

Jorijn en Ilse, heel veel plezier met jullie lieve gevleugelde vriendje en vriendinnetje! ;D

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Jorijn en Ilse, heel veel plezier met Pixel en Mylo!!

Groetjes, Ingrid

Safrena

Pfff ben dus al veel te laat om ze te komen stelen he Mel  :'(

Grapje,  Jorijn en Ilse

Heel veel plezier met Pixel en Milo ;D

En genieten en plezier zullen jullie zeker aan die lieverdjes hebben  ;D

Vele groetjes




Mars

Wauw wat zijn het ook een prachtige vogeltjes. Ik weet zeker dat ze bij Ilse en Jorijn een geweldig thuis zullen krijgen! Maar geen wonder dat je er eigenlijk geen afscheid van kunt nemen.

Mooie namen ook: Pixel en Mylo.
Jorijn veel plezier met je Pixeltje en Ilse met je Mylo (ik denk dat ik maar eens langs kom, hihi om hem in het echt te bewonderen!!).

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hihi, het was super om alle 5 de vogeltjes even bij elkaar te zien!
En ik vond het echt super dat de eigenaar van de Vogelkelder speciaal voor ons de winkel opende! Natuurlijk konden wij een aantal dingen weer niet laten liggen.  :-X

De reis in de auto ging heel goed. Pixel wilde graag alles zien, en probeerde in zijn vervoersbakje steeds omhoog te klimmen.
Mylo zat lekker rustig in het kooitje en vond het zelfs goed om door de tralie heen door Ilse geaaid te worden.
Beide zijn echt weer super vogeltjes!

Helaas zat er toen ik thuiskwam niet per ongeluk nog een parkietje in mijn tas of zak. Het had zomaar gekund, omdat ze zo super lief zijn!

Ilse, veel plezier met Mylo en Jorijn veel plezier met Pixel!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Josephine

Ilse, heel veel plezier met Mylo! En Jorijn heel veel plezier met Pixel!!!

Jorijn

Pixel zit hier na een lange reis uit te rusten op de stok. Er zijn al enkele tjilp's uitgewisselt tussen Tuvok en Pixel.
Ook is het bakje met eten grondig getest en tot voldoende bevonden, dus dat is niet slecht voor de eerste paar uren hier.

Foto: http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=43&pos=0
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Mars

Dat is erg netjes. lekker etend en op de stok zittend  ;D

Wat een prachtige parkietjes, echt waar!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

#11
Mylo is om 9 uur vanavond veilig thuisgekomen na het lange reizen (in totaal ongeveer 4 uur gereisd, met wachten op de trein). Zelfs in de trein at hij al uit het voerbakje en van de trosgierst, en hij zat zo lief in het spiegeltje te kijken!

Er kwamen echt veel mensen even kijken naar mooie Mylo en allemaal reacties zoals 'ohhh, wat een mooi vogeltje' en 'wat een lieverdje'! Echt heel leuk! :) :-*

Gelijk even verteld dat hij bij een meisje weg kwam die zo ontzettend goed voor haar parkietjes zorgt ;D

Melanie, bedankt voor je vertrouwen in mij! :) Ik zal heel goed voor kleine Mylo zorgen en je op de hoogte houden.

Jorijn, heel veel plezier met Pixel!

Hier nog een filmpje (niet zo'n heel goede kwaliteit) van Mylo die alarm slaat, omdat de trein weg rijdt :D
http://s149.photobucket.com/albums/s67/Scotty-Keecko/?action=view&current=MOV04403.flv

Foto's van Mylo staan in het foto-album: http://album.parkietenweb.nl/thumbnails.php?album=42
Ik ben super blij met hem!

Groetjes, Ilse

P.S. Marcia heel erg bedankt voor het lenen van de kooi! :)

Meltjuh

Citaat van: Scotty&Keecko op juni 03, 2007, 23:03:39

Gelijk even verteld dat hij bij een meisje weg kwam die zo ontzettend goed voor haar parkietjes zorgt ;D

Melanie, bedankt voor je vertrouwen in mij! :) Ik zal heel goed voor kleine Mylo zorgen en je op de hoogte houden.

De juist smiley staat er niet bij.. Maar ik word er verlegen van!
Jij bent ook goed voor je vogels vandaar het vertrouwen ;)


Hihihihi die Mylo! Hij heeft het wel naar zijn zin zo te zien! Dapper kereltje ;D

Parkieten-Freak

@Ilse,
Wat een ontzettend leuk idee om even een filmpje te maken van Mylo in die wegrijdende trein  :D
Pienter beestje hoor!  ;)

@ Jorijn,
Tuvok zal ook wel blij zijn dat hij weer een maatje heeft!

@Melanie
Wat zul je ze missen, die kleintjes. :(
Wel goed om te weten dat ze opnieuw in een warm nest terecht komen!  ;)


Mars

CiteerP.S. Marcia heel erg bedankt voor het lenen van de kooi!

Hihi, wel weer terugbrengen he? En als Mylo er dan per ongeluk nog in zit, geeft niet ;)
Maar Ilse, dat is echt geen probleem hoor! Ik ben blij dat ik je er een plezier mee kan doen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 03, 2007, 23:30:35
@Melanie
Wat zul je ze missen, die kleintjes. :(
Wel goed om te weten dat ze opnieuw in een warm nest terecht komen!  ;)

Klopt Anneke ik mis ze nou al. Maar het geeft me zo'n goed gevoel dat ze bij Jorijn en Ilse terecht zijn gekomen :)!

Het zijn echt super vogeltjes :-* Lekker makkelijk en vol van vertrouwen in mensen. Het zal niet lang duren of ze gaan kusjes geven :P!
Mylo liet zich gister al aaien door Ilse terwijl hij daarvoor nog beetgepakt was ;D :-*.

Ben benieuwd was Scotty & Keecko en Tuvok van de nieuwelingen vinden ;D

Joske

Ilse, veel plezier met Mylo!
En Jorijn, veel plezier met Pixel!

Prachtige namen, trouwens. En heeeel heeeel heeeel mooie beestjes! :-*

Idske

Wat ontzettend leuk zeg!

Ilse en Jorijn, veel plezier met Mylo en Pixel! :-*

De foto's zijn hardstikke mooi!!   ;D

En wat een mooie parkietjes! :-*

Meltjuh: leuk zoals je de ferplaststokken buiten de kooi hebt zitten, was ik niet eens opgekomen!!

Groetjes Idske.

al is de NS nog zo snel, Mylo achterhaald ze wel. Wat een leuk filmpje Ilse!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Theuno

Mooie naam; Pixel  ;D

Zo heet mijn parkietje ook, vreemd dat er zoveel mensen in mijn omgeving het vreemd vinden dat ik zo'n digitale naam heb gekozen. Ik denk dat ik de 2e mooi Mega noem  :D

Voor de niet insiders; dan krijg je MegaPixel   8)

Trippy

Veel plezier met de schatjes  :-*