man of pop??

Gestart door petra, maart 07, 2007, 18:43:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra

Hoi allemaal,
Ik had laatst een vraag of een catharina bij een engelse parkiet kon en ben tot de conclusie gekomen dat ik beter voor een engelse parkiet kan gaan als maatje voor mijn Koen ( engelse parkiet dus).
Hij of zij zal rond eind maart oud genoeg zijn om te mogen verhuizen....
Mijn vraag is nu of jullie het met mij eens zijn dat mijn Koen een man is.....?! Dit puur uit nieuwsgierigheid en omdat het dan dus ook niet uitmaakt of ik er een man of pop bij koop.

Het zijn wel "natte" foto`s...hihi!!





Nou....ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.....man of pop.....blijft hij Koen heten of wordt het Koenelientje....whaha

Groetjes Petra

Safrena

Hey Petra

Jouw parkietje is een mannetje  ;D

Vele groetjes

Josephine

Ik ga denk ik voor man. Hij(waarschijnlijk) heeft een donker paarse neusdop, dus dit zou wijzen op een man.

Cropje

Ik zie witte randjes rond de neusgaatjes, maar veel minder dan bij mijn Arie en de neusdop is ook paarser dan bij Arie, dus ik denk: mannetje.
Wat zitten zijn veertjes cool trouwens! Op de ene foto is het een klein punkertje en op de ander heeft hij ze supernetjes in een scheiding lijkt het wel :D

Annika

ik ben er absoluut niet zeker van dat het een mannetje is.
Ik vind het moeilijk te zien aan de foto's door de lichtval, op de ene foto is de dop donkerder dan op de anderen, waar ik 'm meer lila vind, in dat geval zou ik dus zeggen popje.
Maar die andere lijkt wel donkerder, maar mijns inziens niet heel donker paars.
Hoe oud is je parkietje? Ik kan niet goed zien of ie al in de rui is geweest door zijn mooie natte kapsel  :-X

petra

#5
Het is echt super zo snel als er hier gepost wordt op vragen enz  ;D

Maarre...zijn veren lijken inderdaad op een scheiding hè....whaha....en nu is hij  ( hoogstwaarschijnlijk dus een hij...hihi!!) volop in de rui, dus nu heeft hij stekels op zijn koppie ( doorkomende nieuwe veertjes!!)

En door de ietswat lichtere kleur rond de neusgaatjes ging ik dus iets twijfelen.....maar de rest is inderdaad donker van kleur....

Maarre....toppie hoor...die snelle antwoorden!!

Groetjes Petra

Koen is van 19 november, dus bijna 4 maanden.
Als je wil dan maak ik nieuwe foto`s van hem maar dan wel morgen overdag!!
Groetjes Petra

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Josephine

Als je de eerste en de derde foto's bekijkt is de neusdop inderdaad donkerder dan op de 2e foto. Maar ik denk dat de tweede foto een vertekent beeld geeft door het licht...

Ik blijf nog steeds bij een man!

Marieke-Tommy

Hoi Petra,
ik denk ook dat het een mannetje is omdat zijn neusje redelijk paars is. Ik heb ook twee mannetjes parkieten en die neusjes zirn er ook zo uit. ;) (bij mijn parkietjes is het ook nog niet helemaal zeker of het mannetjes zijn maar waarschijnlijk wel :D)

Veel liefs Marieke, Tommy en Bassie :-*

Ingrid

Hm, ik ga voor een popje ;). Rond de neusgaatjes vind ik het toch wel vrij licht. We zullen over een tijdje zeker weten of het een Koen of Koenelientje is.

Kuifmees

Beste,

Als dit een recessief bont (Recessive Pied in Engels) exemplaar is (Dit betekent een redelijk klare kleur behalve op de rug die iets donkerder is), dan is dit parkietje een mannetje. Bij deze genetische vorm vind je mannetjes met een bleekpaarse zone boven de bek. Ze wordt in het geheel ook niet blauw! De wijfjes daarentegen krijgen alle een bruine zone boven de bek. Geen twijfel mogelijk dus! Wordt de zone niet bruin, dan is het een mannetje!

petra

Nou...dat klinkt duidelijk....Koen blijft dus gewoon Koen....hihi!!
En het vriendje of vriendinnetje wat erbij gaat komen eind deze maand is dus geen probleem 9 het mag dus een pop of man worden.....het maatje van Koen!! :-X)
Bedankt voor alle reacties in ieder geval tot nu toe!! ;D
Groetjes Petra :D

smartie

Ik zeg Popje! Koen lijkt onwijs op Pino toen ze klein was. Dat witte om de neusgaten dat doet mijn vermoedens bevestigen. Maar de tijd zal het leren!

Sara

Ik zeg kereltje. Al blijft het natuurlijk moeilijk om het op onvolwassen leeftijd te zeggen.
En ik sluit me aan bij voorgaande reactie: de tijd zal het leren! :D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

petra

ok...jullie maken het me weer moeilijk...Ik zal een "droge"foto van Koen ( nelientje) maken met goed daglicht....kijken of het dan duidelijker is/wordt???  ;)
Groetjes Petra

Annika

ik denk dat dat het beste is en het mooist zou inderdaad zijn bij goed daglicht zonder lamplicht maar niet tegen het licht in  ;)

petra

#15
Ok....hier volgen de "droge" foto`s van mijn Koen ( nelientje  :-X) die duidelijk aan het einde van zijn rui zit....kijk maar op zijn koppie!!! :P











Ik denk dat jullie hier wel wat mee kunnen.... ;D
Ik hoor het graag, :D
Groetjes Petra

Ingrid

Deze foto's zijn stukken duidelijker  ;D. Aan de hand van deze nieuwe foto's herzie ik mijn mening: Koen is een echte Koen ;).

petra

Ja...duidelijker hè deze foto`s...duurde even voor ik hem er goed op had.....want van stilzitten houden parkieten echt niet hè....whaha!!
Groetjes Petra en Koen!!  ;)

Annika

wat een verschil  ???  zo is het duidelijk te zien dat je inderdaad een ventje hebt, op die andere foto's leek het vele malen lichter en dacht ik echt dat het een popje was, maar niet dus!

Sara

Dan zie ik uiteindelijk dat ik het bij het rechte eind had, maar deze foto's zijn inderdaad stukken duidelijker, 100% zeker een mannetje!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes