yeah een tweede parkietje!

Gestart door Jetske, februari 08, 2007, 21:20:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

Yes. Mijn vriend gaat akkoord met een tweede parkietje!!!  :D Morgen ga ik kijken voor een extra kooitje, zodat onze nieuwe spruit eerst in zijn eigen privĂ© omgeving kan wennen aan alle nieuwe dingen. Daarna gaan we een vogeltje uit zoeken. We hebben al een naam... apollo! Ja we blijven bij de romeinen en aangezien apollo o.a. de god van het recht is vonden we het wel mooi combineren met cicero. Zodra we een vogeltje hebben zal ik wel meer laten weten!

Scotty - Keecko

Wat leuk zeg! :D
Cicero vindt het vast leuk een gevleugeld maatje erbij :)

ibi

hahaha wat fijn voor cicero.

apollo is dus de god van het recht .
waar is cicero dan god van ??????

maar fijn voor cicero


groetjes

Jippie

Hoi!

Alvast heel veel plezier met Apollo! Nu maar hopen dat Apollo (als god zijnde natuurlijk), niet Cicero gaat overheersen ;-)... Alhoewel die natuurlijk wel advocaat was (onder andere!). Superleuke namen ook, maar ja, ben een beetje heel erg fan van de oudheid...

Moet trouwens meteen aan het verhaal van Apollo en Daphne denken ;-)...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Jetske

@ibi: cicero was geen god maar een romein.  :) Hij was advocaat en redenaar. Ik studeer rechten dus vandaar deze namen  ;)

Ik heb net een kooitje gekocht. nu nog inrichten (er zaten van die flutstokjes bij) en dan apollo komen! Moeten er alleen nog eentje uitzoeken.

kekavo

Geweldig dat je er eentje bij mag kopen ;D
Veel plezier met Apollo

Jetske

Apollo is gearriveerd! Bij de kweker hebben we een enorm schattig vogeltje uitgezocht. We weten nog niet wat het geslacht is... ben benieuwd. Het was wel een hele bedoeling. Eenmaal thuisgekomen wilden we apollo van zijn reiskoffertje in zijn kooi zetten, maar hij/zij vloog de kooi uit! Het heeft ruim een half uur geduurd om hem weer in zijn kooi te krijgen. Nu zit hij rustig op een stokje en is een beetje aan het rondkijken. Cicero staat er in een kooi naast en wordt helemaal gek. Hij probeert aandacht te trekken en is aan het roepen... wil zo graag contact maken met apollo. Apollo daarentegen reageert nog niet echt, is denk ik te moe.

Hierbij een foto. Ik zou hem wel in het fotoalbum willen zetten, maar die werkt nog niet.

[verwijderd door de beheerder]

PasCa

Aaah wat een schatje  :-*
Die oogjes..!!
Heel veel plezier ermee..( Het is zeker een deugnietje  :P)

kekavo

Wat is hij ontzettend mooi! Echt een hele mooie tekening op zijn vleugeltjes. ;D

Josephine

aaahhh wat een schatje! Hoe oud is hij/zij?

ibi

eey jetske

zo'n kleuren combinatie heb ik nog nooit gezien
echt prachtig parkietje.
hij heeft HET RECHT bij jou te zijn    :P
veel plezier verder

groetjes

roha

Hoi Hoi  :D

Nog zo'n scheetje !!!!  :-*
Ik vind die lichte vleugels best wel mooi bij een parkiet.
En zo te lezen heb jullie  ;) een goede keuze gemaakt voor Cicero !!
Hopelijk went Apollo snel aan de nieuwe omgeving en worden ze echte maatjes van elkaar en van jullie natuurlijk !!
Veel plezier en groetjes Hanneke

Mars

Mooi hoor! Wat een schatje  :)

Veel plezier met zijn allen...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Prachtig parkietje :-*

Heel veel plezier met hem :)
Ik hoop dat het goed klikt tussen cicero en apollo.

Groetjes, Ilse

lidy64

Heel veel plezier met Apollo!!
Het is een schatje! ;D

Groetjes,
Lidy

Jetske

cicero is even zijn kooi uitgeweest om kennis te maken met apollo. Cicero was dolenthousiast en wilde allemaal kusjes geven aan apollo.  :-* apollo was nog een beetje bang en beet een beetje van zich af. ze floten wel lekker naar elkaar. voor cicero bleef het natuurlijk maar bij kooiknuffelen want apollo mag er pas uit als ie tam is en voorlopig mogen ze nog even niet bij elkaar in de kooi.

Over de leeftijd van apollo: ik kan er niet veel van zeggen. de kweker wist het niet meer precies   ??? maar aan alle kenmerken te zien is het nog maar een jonkie. Er zitten nog wat donkere vlekjes op zijn snavel, de strepen op zijn kopje lopen nog helemaal naar voren en aan zijn neusdop kun je het geslacht nog niet echt zien. Ik hoop dan ook dat het tammaken een beetje gaat lukken.

Annika

je hebt een prachtig parkietje uitgezocht en inderdaad nog lekker jong, ik schat tussen een week of 6 tot 8. Mijn gok voor het geslacht is een popje vanwege de lila neusdop (tenzij het in het echt anders is dan op de foto).
Veel plezier met z'n allen!

Groetjes Annika

Sam

wat leuk dat je apollo erbij hebt.
Ik zou voor Sam ook graag een maatje willen, vind het altijd prachtig om te zien hoe die beestjes met elkaar om gaan, maar mijn man vind het zo wel goed.....

Jetske

apollo had vandaag voor het eerst interesse in cicero. hij/zij was aan het roepen naar cicero en zat aan de zijkant van de kooi om zi dicht mogelijk bij cicero te zijn. Cicero is dan ook de hele tijd aan het flirten  :-* Apollo is vandaag zoiezo veel levendiger en fluit meer!

Annika

dat is mooi nieuws! Apollo heeft gewoon even moeten wennen, maar krijgt nu in de gaten dat een soortgenootje erg leuk is. Veel plezier met z'n allen!

Groetjes Annika