Dringend! Parkiet heeft rood gezwel plots!

Gestart door El_Bartos, januari 07, 2007, 20:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

El_Bartos

Beste mensen!
Sinds enkele minuten heeft mijn parkiet een rode "bol" van enkele cm aan haar poep hangen 
We hebben haar al sinds haar geboorte (een jaar of 3) en nooit een andere erbij gehad. 

Is ze misschien een ei aan het leggen?

Trippy

Ik kan me hier niets bij voorstellen  ???
Kan je er mischien een foto van maken ??

Groetjes,Ursula

Cheryl87

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn maar als je parkiet altijd alleen is geweest lijkt het me niet dat het een ei is dus ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan!

Groetjes Cheryl

p.s laat even weten hoe het afloopt

Ingrid

Hoi El_Bartos,

Welkom op het forum :).
Ik heb geen idee of het normaal is dat een popje een rode bol aan haar achterste heeft als ze een eitje gaat leggen. Het lijkt mij eerlijk gezegd niet, een eitje is tenslotte niet rood? Misschien lukt het je om een foto te maken en hier te plaatsen?
Er zijn meerdere forumleden waarvan hun parkietjes gebroed hebben, wellicht kunnen zijn er meer over vertellen.
Hou je ons op de hoogte??

Groetjes, Ingrid

El_Bartos

Een foto kan ik nu niet meer nemen. Net naar de dierenarts van wacht gebeld. Volgens hem kan ze haar ei niet leggen. Mijn ouders zijn nu opweg naar de dierenarts
Laten we het beste hopen  :(

Scotty - Keecko

Hoi El_Bartos,

Wat goed dat jullie zo snel naar de dierenarts hebben gebeld!
Ik duim heel erg mee, dat jullie parkietje er weer bovenop komt.
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Ilse

roha

Nou Ilse was met net voor, ik wil ook zeggen, ik duim voor een goede afloop!!
Ben ook erg benieuwd wat het is?

Ingrid

#7
Ik denk dat de cloaca dan mee naar buiten komt? Even afwachten wat de dierenarts zegt, wel goed dat je meteen gebeld hebt!
Sterkte!!

Caradow

#8
Sterkte Elbartos!

El_Bartos

Ik houd jullie op de hoogte.
Het is zo een leuke parkiet. Na jaren is het mij gelukt om haar haar eigen naam leren zeggen en mij na te fluiten.  :(

Trippy

Heel veel sterkte !!!
Ik hoop echt dat het goed komt,
Houdt ons op de hoogte
Groetjes,Ursula

El_Bartos

Even een update:

Net telefoon gekregen van mijn vader. Onze parkiet moet worden geopereerd  :( Mijn ouders zijn nu terug aan het komen omdat de parkiet toch tot morgen bij de dierenarts moet blijven. De dierenarts zal straks ook bellen om te zeggen of de operatie gelukt is of niet.

Sara

Ook ik hoop echt dat het goed komt.
Ik heb mijn parkietje ook vannaf zijn geboorte en ik kan me inbeelden hoe erg het moet zijn als hem iets ergs overkomt.Ik duim voor de operatie van morgen!
Veel sterkte en vele groetjes
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

El_Bartos

Nog even een kleine update:

De dierenarts was verbaast dat ze nog nooit eerder een ei had gelegd omdat ze veel paargedrag vertoonde. Ze komt bij ons altijd "vertellen" aan onze oren en met haar snavel tegen onze neus.
De dierenarts ging de operatie vandaag nog uitvoeren en als alles goed ging zouden we morgen voormiddag terug langs kunnen gaan.
Nu is het vanavond nog bang afwachten op het telefoontje  :(

El_Bartos

Beste mensen,

de operatie is gelukt!  ;D
Er is wel een stuk van de eileider weg en het is nog afwachten tot morgen als ze weer wakker wordt. Maar het was geslaagd en ze slaapt nu  8)

Ingrid

Wat fijn dat de operatie is gelukt!! Nu hopen we op een spoedig herstel van je gevleugelde vriendinnetje  ;D.

Mars

Laten we hopen dat ze wakker wordt. Laat je het ons even weten?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

El_Bartos

Onze parkiet is weer thuis  ;D
We moeten haar nu 10 dagen antibiotica geven en daarna zou het genezen moeten zijn. Ze is nog een beetje versuft maar klimt al weer rond in haar kooi.  :D

Nu maar hopen dat alles goed geneest.

Groetjes

Caradow

Goed nieuws dat ze in ieder geval wakker en aktief is :)

Beterschap!

Cheryl87

Goed om te horen!!
Ook super dat jullie zo snel naar de dierenarts zijn gegaan!!

Beterschap nog!

Groetjes Cheryl