Is kiki ziek?

Gestart door aster, juni 18, 2008, 13:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aster

Heb net gebeld naar de dierenarts en die raadde me aan om de antibiotica vanavond nog een keer to te dienen in z'n bekje en als hij dan weer "overgeeft" moet ik morgen even langs komen. Alleen het vervelende is dat de vogelarts op vakantie is en de waarnemende dierenarts heeft niet zo veel verstand van vogeltjes. :(

hillie

maar helemaal niets doen is zeker niet goed voor je parkiet.
Dan kan je beter naar een gewone dierenarts gaan dan thuis blijven.
En zeker als je parkietje overgeeft want dan moet je niet te lang mee wachten.
Anders overleef je parkietje het niet.

groeten hilde

aster

Ik heb kiki de hele dag goed in de gaten gehouden omdat ik me echt heel veel zorgen maakte. Ik had hem nog niet zien eten en hij had ook twee keer een soort van slijm overgegeven. Verder sliep hij alleen maar. Ik heb mezelf toen tot half 4 gegeven en als de situatie dan nog niet verbeterd was moest ik van mezelf de dierenarts weer bellen.

Maar gelukkig hoefde dat niet  ;D Kiki leefde om een uur of 3 weer helemaal op. Hij heeft sindsdien lekker veel zitten eten en drinken en hij kwetterd weer vrolijk tegen zijn touw. Ook heeft hij al weer lekker door zijn kooi heen geklommen en hij kwetterd weer vrolijk met zijn favo elvis liedje mee :)

Het fijnste is nog wel dat hij niet meer heeft overgegeven, ook niet na het geven van de antibiotica :D

Ik blijf hem voorlopig nog goed in de gaten houden want je weet het maar nooit met een parkietje, maar zo te zien gaat het weer een stuk beter met hem.

Milo-Pixel

Ookal lijkt het beter te gaan, maak de antibiotica kuur wel af, dat is heel belangrijk..!

Het komt vast helemal goed :), houd hem maar goed in de gaten, en bij twijfels even bellen naar de VA.