Wat zijn speciale trekjes die alleen jou parkiet heeft misschien gek/leuk/dom

Gestart door chanjongchu, juni 30, 2006, 09:51:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anita - Marisa

#20
Hallo Chanjongchu,

Wij sluiten ons helemaal bij Sonja aan! Wees alsjeblieft voorzichtig en neem geen risico.
Als je parkietje los is, ben jij echt niet elke seconde met hem bezig.... Je ben ook met andere dingen bezig, kijkt misschien tv. of iets dergelijks of.. je moet ineens plassen! Wil je de vissekom niet uit je kamer plaatsen als je parkiet los vliegt, dek hem dan tenminste goed af als je parkiet los vliegt.
En er is maar één seconde nodig om iets fout te laten gaan en dan is het te laat, dus zorg dat je dit voor bent en zorg dat je parkietje voor 100% veilig is!
Veel mensen denken dat ze alles in de hand hebben en dat er niets kan gebeuren met hun huisdieren of kinderen, maar de vele nieuwsberichten bewijzen het tegendeel... helaas  :(

Verder hebben wij een heleboel leuke (en veel herkenbare) dingen gelezen over wat parkieten allemaal kunnen! Wat zijn het toch geweldige schatjes!
Chico is ook zo'n nieuwsgierig aagje, als wij iets pakken, moet hij gelijk kijken wat het is. Hij kan praten en doet dit ook altijd vol charme -> hoi schatje, kusje? kom maar, schatje? enz.
Hij kan ook geluiden nadoen -> kusgeluiden, kraangeluiden, en... scheetgeluiden haha!  :D Maar dit dit heeft hij op een nette manier geleerd hoor hihi. Hij doet geluiden van onze monden na, maar dit klinkt bij hem echt super grappig.
En geef hem een stukje papier (of papieren zakdoekje) en hij is de komende tijd zoet haha, dan rolt hij eroverheen en heeft de grootste lol. Ook knuffels vindt hij geweldig, daar stoeit hij altijd mee!
Er zijn nog wel 1000 en 1 dingen die we op kunnen noemen over Chico, want wij zijn ook zo ontzettend trots, blij en verliefd op ons parkietje  :D :-*!

Liefs,
Anita en Marisa


Meltjuh

Precies Sonja!

Macho liet de bloemen die we zo nu en dan in een vaas hadden altijd met rust. Tot op een dag hij toch nieuwschierig was en in de vaas viel. Gelukkig ben ik altijd in de woonkamer als ze los zijn maar stel dat iemand even gaat koken ofzo :o.
Sinsdien zetten we de vazen weg als ze los gaan vliegen. Maar hij kijkt zelfs niet eens meer om naar de planten ;D

Anita - Marisa

Inderdaad, weer een voorbeeld dat het mis kan gaan!
En helaas moet het ook altijd eerst mis gaan, voordat er actie ondernomen wordt.
Wij hebben dit helaas ook te vaak moeten ervaren (en Meltjuh ook), dus hierom willen wij mensen waarschuwen om voor die tijd maatregelen te nemen. Een gewaarschuwd mens telt voor 10!!!!


Meltjuh

En weer on-topic ::)
Macho raakt erg opgewonden van mijn duim. Hij slooft zich vreselijk uit, zet zijn veren overeind en begint wild tegen me duim te tikken met zijn snavel. Ook laat hij zijn vliegkunstjes zien door snel een klein rondje te vliegen om daarna weer veder te gaan met zijn balts gedrag. Mijn popje Tika reageerd dan jaloers en jaagt Macho weg en voor ze weg vliegt bijt ze nog even in mijn vinger waarmee ze wil zeggen: hij is van mij >:( ::)

Parkieten-Freak

Als Croky gaat slapen, krijgt hij een doek over de kooi.
Zodra ik de doek erover leg, roept hij heel enthousiast "Ja!" en springt op zijn schommeltje.
Waarschijnlijk doet hij dat omdat ik altijd zeg, "Croky lekker slapen? "Ja?"
Het is nu een soort spelletje geworden voor hem. :)


Xx GrAsPaRkIeT xX

Mijn Keecko heeft ook een bepaald trekje dat hij altijd doet...  :D
Als hij blij is vliegt hij wat door de kooi en springt van stok naar stok, maar het schommeltje is zijn favoriet. Aan het einde van zijn 'tour' in zijn kooi, springt ie met een grote sprong op zijn schommeltje (en die van Scotty, maar die zit nu, helaas, tijdelijk in zijn, niet veel kleinere ziekenkooi) en die schommelt dan heel erg heen en weer, dan zet hij zijn ene pootje op het houten zitvlak en zijn andere pootje doet hij schuin omhoog tegen de metalen rand omhoog en er komt een luide tsjilp... (klein piraatje lijkt het wel)  :-*

het is zo'n lieverd! maar hij is nog niet zo heel tam, ben er druk mee bezig (bij scotty ging het namelijk sneller, dus moet ik nog meer geduld hebben voor Keecko)

groetjes ilse!!

O ja, een super leuk topic vind ik dit!!

chanjongchu

Bedankt Sonja en de andere ik snap het allemaal wel en misschien kom ik wel over als of het me niets kan schelen maar dat is niet en ik heb mijn Neji op mijn kamer op mijn Buro dus van TV of andere dingen heb ik geen last de vissenkom staat ook op mijn buro voor mijn neus en de kooi ernaast maar goed  :-\

Verder had ik nog een vraagje maar heb neit z'n zin om een nieuw topic te beginnen !! :D
Hierkomt ie kan het kwaad om de kooi naast je bed te hebben !? Inverband met veren en stof enz... kan je daar ziek van worden !?                      Neji we all love you  :-\

Het lijkt me goed om, voordat je een vraag stelt, eerst eens rondkijkt op de site en het forum. Deze vraag is al vaker gesteld, en beantwoord.
Kijk maar even:


http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1532.0

Groetjes, Sonja.

Idske

Als Coco en ik gaan slapen, en ik wens hem weltrusten en "Coco lekker slapen?" Reageert Coco altijd met een paar bescheiden tjilpjes! En daarna is het ook echt stil! En echt ook van die hele liefje tjilpjes! :-*   Als Coco los is en ik roep "kom maar Coco! Kom dan!" komt hij ook echt en landt op mijn hoofd, hij is gek op mijn haar, plukt er erg graag aan!

Kan dat kwaad eigenlijk, dat haren plukken? ???
Niet als je geen gel, haarlak oid in je haar hebt gedaan. ;)
Groetjes, Sonja.


Als Coco blij is huppelt hij van de ene naar de andere kant over zijn hokkie of loopt van links naar rechts en vice versa over zijn stokje.

Als ik met mijn hand bij Coco kom en hij is chagarijnig en wil dat niet, laat hij dat echt merken door een prrrgeluidje.

En zoals Sooky van Ranni: Vanmorgen was ik Coco ook kwijt, probeerde op een cdstandaard te landen, viel tussen deze standaard en die daarnaast... hoorde helemaal niks meer... ??? Daarna wat getjilp en gefladder en ik vond Coco terug op een schoenendoos onder het bureau! :-X Gelukkig zonder blessures! :D

En hij praat ontzettend veel...Coco leert heel erg snel! "alles kits" "lekker ding" "hai lieffie" enz enz enz!

:-*

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

smartie

De nieuwste aanwinst heeft iets wat onze wijlen Goofy ook had: hij slaat aan als ik thuis kom. Net of ie weet dat ik weer thuiskom en zegt: gezellig!

Pino heeft jaloerse trekjes vooral als de nieuwe bij mij zit. Meestal moet ze er niks van weten, maar soms komt ze heel eigenwijs haar portie aandacht opeisen door op mijn hoofd te landen. Verder houdt ze van badderen onder de kraan, met druiventakjes spelen en dit is grappig: ze is dol op de camera!

Ik heb nieuwe kiekjes van de 2 saampjes: zet ze zo in mijn album!

Xx GrAsPaRkIeT xX

nou mijn keecko heeft weer een gek trekje en dit is echt gek.  :-X
Hij gaat telkens in zijn ruifje liggen, of in zijn bakje met eivoer of grit... zo schattig  :-*
Net als een hamstertje in zijn holletje.

Keecko zit ook wel op zijn schommel en er zijn ook drie stokken. Misschien vindt hij vanwege de warmte, de ijzeren tralies van het ruifje wel lekker koel. Maar ik vind het lief, grappig en schattig  :-*

groetjes!!  ;)

Simba01

Mijn popje simba Begint altijd heel hard te tjilpen als ik s'morgens op sta. Zeg maar als ze me hoort van boven. En volgens mij voelt ze het aan als ik terug van me werk kom. Want als ik de sleutel in de deur steek begint ze net zo te tjilpen als ik s'morgens opsta.
En ze heeft soms last van de gekke knuffel 5 minuten. Dan wil ze kusjes geven. Noem haar ook altijd lekker kwebbelkontje
me mannetje bubba kan al aardig geluidjes na doen maar nog niet praten. Hij zegt oei als me pop uit de kooi gaat om te vliegen. en hij kan grommen.
Ookvin hij het spelletje volg de hand leuk. Dan zit ik met hem op de bank en dan ga ik met me handnaar hem toe en vlug weer terug soort tikkertje. En dan gaat hij stoer met ze snavel op me nagels tikken.
Hun kleine kindjes de oudste nu  iets ouders dan een maand. Beginnen hun al aardig na te doen.

groetjess


Tanja

Tja...

Speciale trekjes... Bertus heeft er meerdere, maar hetr hardst lachen kan ik om hem als hij Chinees gaat praten...

Hij heeft een hele uitgebreide woordenschat, maar heel vaak neemt hij alle lettergrepen die hij kent, dwars doorelkaar heen, en gaat dan hele verhalen vertellen. Compleet met intonaties en adempauzes. Hij maakt er echt zinnen van. Af en toe komen de bestaande woorden er dan ook nog in voorbij. Het is heel erg komisch. :P

Ik zing geregeld met de radio mee, en Bertus zingt nu ook al liedjes. In hetzelfde Chinees zoals ik dat hiervoor al beschreef, alleen maakt hij dan de tonen langer, en verbind de woorden aan elkaar. Hilarisch gewoon!!!  :D