Recente berichten

#21
Gedrag / Tam Maken. / GrasParkiet aan komen vliegen
Laatste bericht door Pippy - november 24, 2022, 19:14:59
Een paar weken geleden is er bij ons een Grasparkiet aan komen vliegen en wilde niet meer weg zo! Wij hebben een kooi voor haar gekocht.
Maar nu blijkt dat ze niet alles op een rijtje heeft, ik denk dat het een ADHD vogel is. (Erg bewegenlijk)
Je hoeft maar naar de kooi te wijzen of begint tegen de tralies te pikken en ketterend geluid te geven.
Ze heeft mij al eens erg gebeten tot bloedens aan toe.

Wat ze ook veel doet is een plastic plaatje van de voederbakje neurotisch knagen steeds maar weer het zelfde stukje plastic
Het vreemde als ze uit de kooi is dan is ze vrij tam, komt op mijn schouder zitten en vliegt wat rond.
We hebben wat speeltjes gekocht voor haar maar daar kijkt ze niet naar om.

Kan zo'n vogel nog lief te krijgen of is dit zonde van de tijd.
#22
Overige Vragen / Re: Is dit een man of een pop
Laatste bericht door Simone - november 18, 2022, 09:00:47
Ik heb het idee dat ik hier niet te weten kom wat het geslacht van dit parkietje is.
#23
Ziekten / Re: Parkiet met korstjes op ne...
Laatste bericht door Kleintjes - november 17, 2022, 17:28:45
Ik zou advies inwinnen bij 'n deskundige dierenarts / vogelarts.
Kan (beginnende) mijt zijn, dat kan in principe zelf behandeld worden - maar zeker wetenw at 't is, dat doe ik niet. Ik heb er gelukkig / helaas geen ervaring mee.
#24
Ziekten / Parkiet met korstjes op neusdo...
Laatste bericht door Arie - november 17, 2022, 17:10:05
Onze parkiet heeft sinds een paar weken korstjes (uitslag) op zijn neusdop bij de ademgaatjes en het linker oog. Hij ademt ook wel wat zwaar, hoorbaar als hij 's-avonds rustig in zijn kooi zit.
Verder vertoont hij eigenlijk normaal gedrag en vliegt vrij door de kamer, eten en drinken doet hij goed.
In de bijlage een foto (hij is daar ook in de rui op zijn kop).
Wordt dit herkent en kan/moet hier wat aan gedaan worden?
Als er al een link met vergelijkbare vraag is dan graag een verwijzing, ik kon het niet vinden.
#25
Forum Vragen / Re: upload Avatar geeft foutme...
Laatste bericht door Kleintjes - november 09, 2022, 22:08:44
Ik heb 't even doorgespeeld aan ons team - we zullen 't gaan uitzoeken :)
#26
Forum Vragen / upload Avatar geeft foutmeldin...
Laatste bericht door Pippy - november 08, 2022, 21:59:49
ik krijg een foutmelding als ik mijn Avatar upload.
De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.
#27
Gedrag / Tam Maken. / Re: tam maken jonkie naast ang...
Laatste bericht door Kleintjes - november 01, 2022, 23:02:16
Hoihoi,

soms worden ze samen zelfs tammer dan alleen - meestal durven ze meer samen. 't Kan natuurlijk ook de andere kant op - dat ze allebei niet (veel) durven.
Garnatie is er niet voor, 't is afhankeliojk van 't karakter. Engelse grasjes zijn meestal rustiger, dat kan in 't voordeel werken :)
#28
Overige Vragen / Re: Is dit een man of een pop
Laatste bericht door Simone - oktober 31, 2022, 13:57:41


Ik wilde deze foto in mijn eerdere bericht erbij plaatsen, maar dat wil niet.

#29
Overige Vragen / Is dit een man of een pop
Laatste bericht door Simone - oktober 31, 2022, 09:48:07


Ik ben een paar weken lid van dit forum. Ik ben al behoorlijk aan het zoeken geweest, maar kom er niet uit.
Kunnen jullie zeggen of dit vogeltje een man of een popje is?
Ik heb twee parkietjes gekocht als man. Van de ene weet ik nu vrij zeker dat het een pop is. Het blauw in de neusdop  wat er bij aankoop was, is weg en er zijn duidelijk twee ringen te zien.
Dit vogeltje ook gekocht als man, maar daar twijfel ik nu ook over. Er is nog wel blauw, maar dat is lichterblauw geworden  en alleen aan de onderkant.
Er zijn wel vage lichtere ringen rond de neusgaatjes, maar die lijken soms wit en  soms een blauwe tint te hebben.
Als dit ook een popje blijkt te zijn heb ik twee popjes ipv twee mannen.
#30
Gedrag / Tam Maken. / tam maken jonkie naast angstig...
Laatste bericht door Mandy500 - oktober 30, 2022, 12:14:29
Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou graag een jong Engels parkietje willen kopen om tam te maken en als vriendje voor ons alleen gekomen parkietje. Echter is onze huidige 3 jarige grasparkiet niet zo tam als wij zouden willen en wat angstig. Ik ben bang dat het nieuwe parkietje dit gedrag gaat overnemen. Heeft iemand ervaring of adviezen? Dank je wel