een vraagje van een beginnende kweker.

Gestart door Tina, september 24, 2006, 12:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tina

zou dees jaar wille beginne te kweken met men 2 engelse grasparkieten, popje belle(is van januari) en een mannetje bill. nu zit er nog een gewonne grasparkiet (breezer) mannetje bij en om dat ik geen kruising wil kweken. zou ik hem dan appart moeten zetten, wanneer moet ik hem apart zetten en hoelang ? of is er nog een ander oplossing voor breezer?

Caradow

niet kweken....

ten eerste is jou pop nog erg jong, ten tweede zou je je eerst nog veel meer moeten verdiepen in het kweken...

Ten derde wil ik je adviseren om je vragen in gewoon nederlands te stellen, dan word het voor de lezer een stuk makkelijke rom je vragen te begrijpen...

Tina

gaan er op letten dat ik duidelijk schrijf. dat jullie het goed kunne lezen.
ik weet ook wel dat mijn popje nog te jong is. het was een vraag voor in de toekomst. om dat ik niet weet wat ik met breezer moet doen als het zover is. vroeg ik het nu al.

Safrena

Hey Tina

Zoals al eerder verteld moet een popje minstens 1 jaar zijn om te broeden.
Als je wil gaan broeden kun je best wachten totdat het broedperiode is dat is begin April.

Je hoeft mannetjes ook niet apart te gaan zetten tijdens het broeden, ze mogen lekker samen blijven.

Lees ook even onderstaande link door over broeden ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

Tina

#4
dan gaat dat toch lukken in het voorjaar. in januari is ze toch 1j. ik wil de jongens scheiden voor de paring. zodat ik geen kruising krijg van een engelse en een gewone grasparkiet. daarna mogen ze weer bij elkaar he. ik zal wel zien hoe dat het verloopt.  :)

Tekst leesbaar gemaakt
gr Safrena

Karin

Hoe oud ben je en waarom wil je beginnen met kweken?

Tina

om zo een klein parkietje te zien opgroeien, en om er uit te leren. om eens zelf een nestje te kweken. ik zal maar wat gedult moeten hebben. ik ben 20j .

emceeelwee

Maar euhm, is het niet zo dat ook Engelse parkieten een partner kiezen? Als jouw twee Engelse parkieten een koppeltje zijn, zie ik niet in waarom je de grasparkiet weg wil halen.

Tina

ja das waar. heb ik niet bij stil gestaan.  ;)  maar ze zijn nog ni echt een koppeltje. ze zitten nog niet zo lang samen. kan het dat parkieten nooit paren?

emceeelwee

Dat kan ja, als ze niet matchen.
Ik ga toch ook niet zomaar met iemand die bij mij in huis komt wonen, paren? We moeten eerst bij elkaar passen.