Rare houding??

Gestart door KiimmBiimm_, september 22, 2006, 13:31:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Op dit moment ben ik samen met mangoo aan het computeren haha hij/zij will zich er heel de tijd mee bemoeien
MAAR en hier komt me vraag
soms doet mangoo even lekker der ogen dicht
alleen dan zit ze bijna met der kopje op de grond en der staartje staat recht overeind
klopt deze houding wel ???

Annika

zit Mango op de pc, op tafel of op je schouder>? Hoe is de ondergrond?
In principe als parkieten zitten te slapen trekken ze 1 pootje in (vaak niet altijd), maar dat is dan vaak als ze op de stok zitten enz, zodat ze goed grip hebben.
Ik vind de houding die je beschrijft een beetje vreemd, maar het is natuurlijk nog een erg jong beestje.
Misschien heeft iemand anders een beter idee?

Groetjes Annika

Mars

Heb je een fotootje?
Lijkt het erop dat hij met zijn kopje (bijna) op de tafel leunt? Mijn Jim deed dat nl en was erg ziek (en ook nog vrij jong, ik had hem ook pas een weekje in huis). Ik geloof dat Mango ook wat diaree had, toch?
Misschien kun je beter even een foto laten zien, want ik wil je niet onnodig ongerust maken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

Maar mango is nog erg levendig
had jou parkietje dit ook? :o
ik heb het  geprobeert om een foto te maken alleen ze vliegt alleenmaar weg van de camara :(

Annika

Citaat van: Annika op september 22, 2006, 14:17:30
zit Mango op de pc, op tafel of op je schouder>? Hoe is de ondergrond?

ofwel, is de ondergrond glad misschien?

KiimmBiimm_

mangoo kan er wel gwn oplopen een bureau blad is het

Mars

Nee, Jim was over het algemeen vrij rustig. Ik had hem 5 dagen en vond hem steeds erg rustig en hij had een beetje dunne ontlasting, maar dat konden ook 'jonge parkietjes-' en 'wen-' signalen zijn.
De vijfde dag dat hij bij mij was hing hij 's ochtends met zijn kopje omlaag. Als je hem dan aandacht gaf strekte hij zich wel meer, maar steeds als het even rustig was ging de arme schat met zijn kopje hangen. Ben er mee naar de dierenarts gegaan en die gaf aan dat het waarschijnlijk al te laat was: als je aan een parkietej kunt zien dat ie ziek is dan is het zeer ernstig. Maar Jim had een engeltje op zijn schouder en is er dus nog.  :D

Dus probeer nog even een foto te maken, misschien is het wel een vorm van vermoeidheid/slapen en maak je je nu onnodig zorgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

jaa hij deed het alleen die ene keer en als die op je schoot zit en als die in zen kooitje zit is het niks aan de hand probeert die alleen maar te ontsnappen  :P

Parkieten-Freak

Mooi. :)
Ik denk het zinvol zou zijn als mensen die pas een grasparkietje hebben, zich eens een beetje gaan inlezen alvorens ze vragen gaan stellen die eigenlijk niet gesteld hoeven worden.
De diverse websites over grasparkieten staan boordevol informatie en er zijn leuke boekjes genoeg bij de bibliotheek.

Dus:
Eerst lezen, dan pas vragen stellen.
*Klik*