Tommie is niet zo aktief als dat ik gewend ben.

Gestart door Josw, september 19, 2006, 11:32:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josw

Tommie is mijn grasparkiet van 7 jaar oud. Altijd heel aktief en onderzoekend. De laatste weken vind ik
dat hij een stuk rustiger is geworden. Dat lijkt de laatse dagen meer te worden. Zijn ontlasting bestaat sinds een paar dagen niet meer uit de bekende ronde poepjes maar is wat langwerpiger om te zien maar het is ook geen diarree. Hij eet nog steeds en is zo nu en dan weer even als vanouds. Kletsen en nieuwsgierig. Het moeilijke is dat ik nou ook weer niet kan zeggen dat hij ziek toont. Ik twijfel of ik nu wel of niet naar de dierenarts met hem zal gaan. Hij is ook wel wat aan het ruien maar heeft daar in het verleden nooit last van gehad. Vooral dat slaperige baart mij zorgen. Omdat hij nu al 7 jaar is dachten wij dat het misschien ook wel de oude dag kan zijn.  Heeft iemand misschien goede raad voor mij?

Sonja

Hoi Josw,

Welkom op het forum. :)

7 jaar is nog niet zo héél oud voor een parkietje, hoor. Als het goed is, moet hij nog de nodige jaartjes mee kunnen. ;)
Om hem te helpen beter door de rui te komen, kun je hem wat extra vitaminen geven: roosvicee (vruchtenmix, met gele dop) in het drinkwater, fruit, groenvoer (geen rabarber of avocado), e.d.
Als je het niet vertrouwt, kun je beter voor de zekerheid een bezoekje brengen aan de dierenarts. Parkietjes verbergen zolang mogelijk dat ze iets onder de leden hebben.
Je kunt er dus nooit te vroeg bij zijn.

Sterkte, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

Josw

Hallo Sonja,

Nog bedankt voor je advies. Ik ben toch maar even met Tommie vanmiddag naar de dierenarts gegaan.
Hij heeft zowaar bij de dierenarts op zijn hand gezeten. Ik vroeg wel even voor de zekerheid of alle ramen  dicht waren. Tommie had vanmorgen ook wat moeite met springen van en naar zijn stokjes in de kooi.
Hij ging liever langs de tralies omhoog. Ik werd ongeruster. De dierenarts vond hem iets zwaarder ademen en dacht aan een luchtweginfectie. Hij heeft een antibioticum gekregen voor 10 dagen. Tommie slaapt  veel maar kan gelukkig tussendoor ineens toch weer even helemaal de oude zijn. Ik hoop maar dat alles de goede kant op zal gaan.

Groetjes van Josw 

Sonja

Hoi Josw,

Een goed besluit van je om naar de dierenarts te gaan!
Ik hoop dat Tommie weer snel helemaal in orde zal zijn.

Sterkte en beterschap voor Tommie. ;)

Groetjes, Sonja.