parkiet op kamers

Gestart door Lara, september 20, 2006, 15:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lara

Hallo,

Ik ga volgend jaar op kamers en wil dan errrg graag een grasparkietje. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij in het weekend dan ook weer mee terug gaat want hij kan daar niet alleen blijven. Dus ik zat te denken om zo rond november/december een jong grasparkietje aan te schaffen zodat hij ook nog helemaal vertrouwd is aan mijn ouderlijk huis en de mensen die daar wonen.
Maar hij komt dan wel op mijn slaapkamer te staan, ik zit een groot deel van de dag op mijn kamer, dus aandacht tekort is geen issue. Maar nachtrust... dat wel  ;)
Zijn er meer van jullie die een parkiet op de slaapkamer hebben staan? En zo ja; hoe bevalt dat?
En vraag nr 2: is het wel zo verstandig om nu al een parkiet aan te schaffen of kan ik dat beter doen als ik eenmaal op kamers woon?

groeten Lara

prissie

Parkietjes zijn over het algemeen snel ergens gewend en vinden ze reizen niet zo erg.
Maar elk parkietje is natuurlijk wel anders, de een kan wel tegen reizen, de ander kan het niet.
De een is wel 's nachts druk, de ander niet.
Nou moet ik zeggen dat de meesten gewoon gaan slapen als er een doek over de kooi gaat en het licht gaat uit, dan hoor je ze hoogstens nog wat lekker knarsen of zachtjes pruttelen in zichzelf, maar echt schreeuwen doen ze niet snachts.
Wel zijn ze natuurlijk vroeg op, zodra de eerste zonnestraaltjes door de grodijnen komen zal ie wakker worden en de meesten hebben wel smorgens een schreeuwuurtje, dus lekker uitslapen in het weekend zul je waarschijnlijk dan wel kunnen vergeten  :-X
Ik denk dat het handiger is als je nu je parkietje aanschaft, want als je op kamer gaat zal ie meteen al moeten wennen aan het reizen en als je parkietje dan nog niet tam is is het heel wat om het diertje steeds te moeten vangen om in zijn reiskooi te gaan en nu kun je m eerst nog op je gemak tam maken en aan de reiskooi laten wennen voordat ie daadwerkelijk op reis gaat  ;)

Groetjes Priscilla.

Belleo

Mijn 2 parkietjes staan ook op mijn slaapkamer en ik moet zeggen dat het eigenlijk wel meevalt met het piepen en fluiten ook al kan mijn blinde parkietje soms 's morgens al heel erg vroeg gaan kwetteren :'( omdat ze natuurlijk niet kan zien dat het nog steeds donker is.
Maar dan negeer ik het gewoon en houd ze er 'meestal' wel mee op.
;)
groetjes Belleo

Fenixjuh

Hoi,
ik heb ook een parkietje op men kamer staan, ik ben ook bijna altijd op mijn kamer aanwezig, en m'n ouders vinden het juist fijn. Door het parkietje, ben ik veel bewuster van mijn eigen aanwezigheid op m'n kamer, en ik maak nou zeker 2 keer per week m'n eigen kamer schoon, ik zorg dat m'n bureau leeg is, zodat hij er lekker met zijn troepjes op kan spelen, en ik ruim gelijk alles op om bijten en keuteltjes op men spullen te voorkomen  ;) Ik zal het je dus alleen maar aanraden  ;D Met reizen met een parkietje, heb ik verder geen ervaring, alleen 1 keer op en neer tijdens de zomervakantie naar zijn vakantie-adresje. Veel succes in elk geval,
groetjes winnie+piwi

Trippy

Over het reizen:
ik denk dat als je een goed vervoers kooitje hebt dat het best wel kan je parkietjes kan best aan 2 huizen wennen .
Maar dat is mijn menig!

Groetjes,Ursula

Zorg iniedergeval dat het parkietje nooit in de tocht komt waar je ook bent!

Nina

Als je je zorgen maakt over je eigen nachtrust, is dat natuurlijk eenvoudig op te lossen. Je kunt gewoon een donkere doek over de kooi hangen, zo heeft je parkietje ook geen last van je tv die 's avonds aan staat (ga ik voor het gemak even van uit :P)!

Lara

oké ik ben om  :-*
Ik ga in januari een jong parkietje aanschaffen, dan heb ik nu nog aaaalle tijd om alles goed voor de bereiden en op zoek te gaan naar een mooie kooi etc.
En dan heb ik nog ruim een half jaar om t parkietje aan mij en t reiskooitje te laten wennen :D
Bedankt voor de reacties!! ;D

lotte

hej,
ik heb mijn parkieten ook op de slaapkamer staan en als je de gordijnen goed dicht maakt slapen ze meestal tot ik ze weer open maak ;)
wel moet je rekening houden met de rommel wat ze maken ik moet elke dag stof zuigen maar heb het er voor over  :-*

groetjes Talitha croky, twister en kiwi