Hooi!!

Gestart door **Bambi**, september 19, 2006, 19:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

**Bambi**

Hoi Parkietenliefhebbers!!  :)

Ik weet niet of het hier gebruikelijk is om je in dit hoekje voor te stellen maar ik moet het hier nog even uitvinden..  ::)
Maar ik ben dus Neridda (**Bambi**) en ik ben 13 jaar oud. Ik heb me hier aangemeld omdat ik eigelijk wel nog meer over de grasparkiet zou willen weten en ik ze echt heel lief vind!  :)
Ik had ong. een jaar geleden een Grasparkiet gekregen van m'n ouders en ik noemde 'm Bambi.(vandaar m'n naam) Ik was heel blij met 'm en ik hield heel erg van 'm. Toen hij eenmaal gewend was aan z'n nieuwe huisje hier was het tijd om 'm tam te gaan maken. Maar hij was nogal bijterig,, en ik kreeg 'm maar niet tam... M'n ouders en ik hadden echt alles geprobeerd en gelezen erover maar het lukte maar niet. Het heeft nog best lang geduurt voordat ik het opgaf en accepteerde. Maar sinds een paar maanden heb ik het geaccepteerd en heb ik echt een band met 'm opgebouwd, we waren echte vriendjes. (op zijn manier natuurlijk) En ik was eigelijk ook de enige die hem begreep, hij was ook heel eenkennig.
Maar de laatste week gaf ie geen kik meer (terwijl je 'm vroeger zelfs beneden hoorde) en hij zat maar stil en in een hoekje. Maar m'n moeder en ik dachten dat het door de rui kwam, dat ie daarom niet lekker in z'n vel zat. Maar 'n paar dagen geleden lag ie dood in z'n kooi....  :( Ik schrok echt heel erg, want ik had het echt niet verwacht! We hebben 'm begraven in de tuin. Maar het blijkt dus dat ie een bepaalde ziekte had, wat ik niet wist... Hij was nog maar net 1 geworden. Maar het was een mannetje en z'n neusdoppen horen al bij ong. 4 maanden blauw te worden en hij had hele rare neusdoppen. Totaal niet blauw! Ik vond het al zo raar, maarja het was m'n eerste parkiet dus ik dacht dat het zo hoorde....  :(
Maar ik heb et nu al een beetje verwerkt en ik neem waarschijnlijk een nieuw parkietje. Niet dat het me niet raakt en dat ik 'm niet mis, maar ik mis zo erg het gefluit en geschreeuw op m'n kamer!! Ik vind het echt zo erg dat ie dood is!
Maarja nu zal ie het wel beter hebben in de hemel, dan heeft ie geen pijn meer.

Maar ik hoop dat ik het hier leuk ga krijgen en veel info kan vinden.
Groetjes Neridda (**Bambi**)

Sonja

Hoi Bambi,

Welkom op het forum.

Wat naar dat je je parkietje al zo jong moet missen. :(

Je kunt nu alvast een heleboel informatie vinden op het forum en de website, om meer te weten te komen over deze leuke, lieve kromsnaveltjes. ;)

Foto's mogen alleen geplaatst worden om een vraag te verduidelijken.
Als je graag foto's van je parkietje wil laten zien, kun je dat doen in de fotogalerij:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=6231.0

Groetjes, Sonja.

Trippy

Wat jammer dat je parkietje overleden is  :(
Hopenlijk lukt het wel je volgende parkietje tam te houden  ;D Met deze handuge info moet dat wel lukken :D
Veel plezier verder op het forum

Groetjes,Ursula