Pino uit Echt van de bende

Gestart door Kleintjes, oktober 04, 2006, 11:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Wat zijn dit altijd nare berichten!
Ook al weet je dat het erbij hoort, het blijft vreselijk om zo'n geliefd huisgenootje en maatje te moeten missen!
Dat verdriet is er helaas nou eenmaal bij het hebben van dieren.
En dat mag er zijn! Ook al vinden mensen dat soms raar, wij niet, we weten wat je voelt!

Wens je heel veel sterkte!
Lieve groet Mozart

Kleintjes

Hallo,

ten eeerste wil ik alvast iedereen bedanken voor t medeleven, en ook wil ik mijn steun geven aan Roha, die onalngs ditzelfde heeft meegemaakt.

Hoe 't is gekomen dat Pino is overleden weten we niet, en om hem naar de DA voor autopsie zie ik niet zo zitten, de kerel heeft al genoeg meegemaakt in zijn leven. Ik denk dat de epilepsie z'n leven heeft verkort, aangezien dat bij elke aanval 'n beetje van de hersentjes afsterft. Ik heb hem 's morgens in de hoek van de kooi gevonden, net alsof hij lag te slapen. Klinkt misschien macaber, maar heb wel nog even 'n paar foto's van hem gemaakt zoals hij nu ligt. Hij ligt in 't ziekenkooitje op de warmwaterkruik (water is al koud, al enkele dagen). Hij ligt er zo mooi, net alsof hij elk moment wakker kan worden om weer vrolijk verder te gaan met de dag. Ik vermoed dat hij 'n hartaanval heeft gehad of gewoon door de 'ouderdom' zeg maar, aangezien hij epilepsie had. Hij heeft nu nergens meer last van en is weer bij zijn meisjes in 't regenboogland, en dat is voor mij ook 'n hele troost; hij is niet alleen maar met vele vriendjes uit de wereld en samen zullen ze ongetwijfeld veel plezier hebben en op ons neer kijken; nieuwsgierig wat we allemaal aan 't doen zijn.

Vanmiddag gaan we hem bij Giny bijleggen in 't kistje. We hebben haar in januari moeten laten inslapen vanwege 'n enorme tumor op haar achterlijfje en begraven vlak bij de ingang van ons appartement. Pino wordt bij haar gelegd, dan kan ik hem nog elke dag wat zeggen, wat lekkers geven (klinkt beetje raar, maar gaat om 't idee) waar ze dan samen van kunnen snoepen.

Pino ligt zo mooi, als we hem vanmiddag bijleggen kan hij aan de rechterzijde van Giny liggen, dat gaat precies. Zij ligt op de linkerzij en Pino ligt rechts, net alsof hij dat zo gewild heeft.

Ik stop voor nu maar weer even, maar blijf wel alles volgen. Zowel dit topic als de rest, zover 't lukt.

Nogmaals, iedereen heel erg bedankt en Roha, veel sterkte. Samen staan we sterk.

Groetjes en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Hoi hoi,

Jij ook bedankt voor je steun!
Ik vind het zo fijn om te lezen dat er meer mensen zo gek zijn met hun lieve, kleine parkietjes en ze van begin tot en met het hele echte einde van het leven een waardig bestaan geven.

Groetjes Roha

budgie

Citaat van: Kleintjes op oktober 05, 2006, 12:59:39
Klinkt misschien macaber, maar heb wel nog even 'n paar foto's van hem gemaakt zoals hij nu ligt.

Helemaal niet hoor. Er zijn mensen die het wél macaber vinden. Ik heb zoiets ook gedaan met overleden dieren en kreeg vreemde blikken toegeworpen als men hoorde van deze foto's.

Wat een ontroerend verhaal heb je hier geschreven ..... Het heeft me echt geraakt .....

Mylène


Hallo Maartje (uit Echt),

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Pino.

Groetjes,
Mylène (uit Maasbracht ;))

pbos

ook veel sterkte gewenst van mij en Milan...

smartie

Ook ik vind het totaal niet vreemd klinken. Ik heb met Goofy hetzelfde gedaan. Na het laten inslapen bij ons thuis heb ik nog uren met hem in mijn handen zitten janken. Ook foto's gemaakt, maar niet voor het plakboek, maar mijn zus had op dat moment een ruzie met mijn ouders en ik wist niet of ze hem nog zou zien voor hij in een kistje in de tuin begraven zou worden. Uiteindelijk heeft ze zich toch over het meningsverschil heen gezet om afscheid te nemen, gelukkig. Wat ik zeggen wil: het is in mijn ogen zeker niet raar!

Ik wil je dan ook veel sterkte wensen de komende periode...

Qwerty

Succes met je verlies. :(

Qwerty de Heer leeft met je mee.

Danielle

Ook vanuit mij heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.
Lijkt me ook erg moeilijk om na 8 jaar zo'n geweldige vriend te moeten missen. Je hebt in die tijd zo'n band kunnen opbouwen.
Succes ermee!

Sara

Wat spijtig dat het zo gelopen is. :(
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met dit verlies.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Idske

Hoihoi,

Het is een wat late reactie maar ben door afwezigheid afgelopen week nu het forum aan het bijlezen.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van Pino, ontzettend verdrietig dat je hem moet missen. :'(

Groetjes Idske.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!