Knabbelen aan plastic dopjes

Gestart door Pam, september 18, 2006, 13:28:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn vriendjes een zitstok in de kooi met aan het uiteinde van die plastic dopjes waarmee de stok tussen de tralies blijft zitten.

Nu heeft Okkie de laatste tijd de neiging om die dopjes te slopen. Nog even en de dopjes vallen eraf!!

Mijn vraag is nu: moet ik die stok eruit halen omdat ze dat plastic opeten of hoef ik me daar niet druk om te maken en is het alleen maar "sloopwerk"

Groetjes Pam
Toedels Pam en Willem

Maur@

Parkieten zullen alles slopen wat bij hun snavels komt. Of het plastic doppen zijn, takken, je planten of je vingers. Je kunt een beetje bedenken dat plastic niet goed voor hun is, overigens ook niet voor ons.

Het is beter om andere takken in de kooi te doen. Als je naar een doe het zelf zaak gaat kun je ronde "roedes" kopen, dat zijn houten ronde stokken. Als je die op maat zaagt en aan de uiteinden een gleuf maakt kun je die tussen de tralies zetten. Ook is het voor vogels geweldig om gewoon uit de natuur een tak te halen, deze even onder heet water afspoelen, echt heet water, en die in de kooi te plaatsen. Let wel op wat voor takken je uit de natuur haalt. Sommige zijn giftig.

Pam

Hé bedankt voor je antwoord.
Ik heb al wel andere "natuurlijke" stokken in de kooi. Op dit moment liggen er een paar verse stokken (van de hazelaar) te drogen en daar ga ik in elk geval iets moois van maken.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem