Is dit wel handig?

Gestart door Trippy, september 12, 2006, 18:40:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hoi!!
Zoals je weet krijg ik bijna een parkietje maar twijfel ergens over  ???
We hebben ook een hond die vrij jaloers is.
Toen wij ooit een cavia te logeren hadden liep hij steeds naar de cavia te loeren en met de cavia mee te lopen als die in zijn kooi liep ook als we de cavia op schoot hadden zat ij dan met de snuit op schoot.:-\
Na een week toen de hond draan gewent was liet die hem met rust.
Nu is mijn vraag: ik denk dat Rakker (mijn hond) wel aan de parkiet went(weet het eigenlijk zeker) maar ik het voor een parkiet niet te veel stres als een hond steeds mee loopt in het begin?want dat heeft die waarschijnlijk al stres omdat die nieuw is

Hierbij wil ik graag jullie mening

P.S.Als de parkiet de eerste paar keertjes los vliegt zijn we anplan rakker even naar boven te doen of  even met hem naar buiten te gaan.

karin v h

Hoi Trippy,
Ik weet het niet, als jullie hond zo jaloers is of je er dan wel een parkietje bij moet nemen.
Een ongeluk zit uiteindelijk in een klein (onbewaakt) hoekje.
Dieren zijn wat dat betreft toch vaak onbetrouwbaar, het kan tijden goed gaan en er hoeft maar iets te gebeuren waar de hond van schrikt en......
Voor het parkietje kan het ook behoorlijk wat stress zijn, inderdaad alles nieuw, ander huis, andere kooi andere mensen en dan een hond die misschien steeds met zijn neus naar de kooi toe zit.
Ik denk dat je een heel goed plan moet maken voor het nemen van een parkietje laten we hopen dat het gaat lukken.
Succes.
Groetjes karin


Maur@

Ik denk persoonlijk ook dat je beter de parkiet in de kooi kan laten als de hond in de kamer is. En de hond even uit de kamer doen als je de parkiet uit de kooi hebt. Een vogel zal gewend raken als de hond om hem heen loopt en blaft en aan de tralies ruikt. Per slot van rekening, verbeter me als ik het fout heb, is een hond geen natuurlijke vijand van een vogel. En je hond is vrij jaloers, dus zal je ten alle tijden op moeten passen. Jouw hond moet weten dat hij niet op de tweede plaats komt, hoe je je hond dat kan leren weet ik niet.

Afgelopen vrijdag was ik bij de nieuwe eigenaar van twee van onze vogels. Ik stond met mijn mond open te kijken daar. De vogels vlogen rond en de hond liep rond. Ik denk dat vogels misschien wel zo slim zijn dat ze niet op snuffelhoogte van de hond komen. Hier liepen de vogels altijd op de grond, bij de nieuwe eigenaar waren ze boven hondsnuffel hoogte en niet op de grond.

Ook de nieuwe eigenaar van een andere vogel van ons heeft een hond. Hond en vogel zijn beiden altijd los in de kamer. De vogel vind de hond enger dan andersom. Nu is het zo dat die hond aan vogels gewend is, dus ik denk dat dat ook wel helpt.

Geef de vogel en de hond absoluut de tijd om aan elkaar te wennen en dan bedoel ik niet een paar uur, maar ik spreek dan over misschien wel een paar weken.

Succes en ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden van de ontwikkeling tussen vogel en hond

karin v h

Hallo Maur@,
Heb jij wel eens in een park gelopen en gezien dat honden achter zowel vogels en eenden aanvlogen.
Mijn buren hadden een parkietje en een hond, ze waren al jaren samen en toch in een onverwacht moment was het vogeltje er niet meer.
Ze kunnen heel lief zijn maar je weet het nooit!
Ik zou het misschien ook proberen maar het blijft toch riskant.
Groetjes karin

Maur@

Lopen die eenden en vogels dan op de grond in het park of zitten ze boven "snufelhoogte"?

CiteerEn je hond is vrij jaloers, dus zal je ten alle tijden op moeten passen
Dit is mijn eigen quote, dus zegt misschien ook wel genoeg.

karin v h

Nee, het is een vijver in het park waar bomen staan en vogels en eenden vliegen gewoon vrij rond.
Maar ik begrijp wel dat dit iets anders is maar je moet echt heel goed oppassen.

mozart

Hoi
Je kunt het echt wel doen, maar zoals al gezegd: heel langzaam opbouwen.
Jaloersheid en interesse gaan erg samen op bij een hond (spreek uit ervaring)
Net zoals je een hond nooit alleen moet laten met een kind, geldt dat ook voor een parkiet!
Je weet het maar nooit! Hoe leuk ze elkaar ook vinden!
Maar het zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen hoor!
groetjes henriƫt

Trippy

Hallo,Bedankt voor al jullie reacties  ;D ;D
Omdat bij ons in de buurt heel erg veel vogels leven en rakker nog nooit achter een vogel aan is gegaan of als er een vogeltje vlak voor zijn neus langs vloog hij niks deed,dacht ik dat het geen probleem moet zijn :P

Ik wil nog een paar van jullie reacties afwachten als dat zal kunnen :P :-X :P

budgie

Ik ken iemand wiens hond twee van zijn uilen in een onbewaakt moment heeft doodgebeten.
Nooit zonder toezicht andere dieren bij je parkietjes laten, is het enige veilige advies.

marretje

Wij hebben ook een hond in huis en dit gaat eigenlijk altijd goed. Nu moet ik er wel bij vertellen als de parkietjes rondvliegen wil de hond naar de gang. Dan is zij toch onzeker, maar heeft nog nooit naar de vogels omgekeken. Maar ook niet naar de hamsters van de kinderen. Het is trouwens een Duitse Herder en toen ze klein was rende ze ook buiten achter vogels aan en achter wilde konijnen. Maar in huis accepteerd ze het gewoon als huisgenoten volgens mij. Maar ik laat ze nooit alleen als de vogels eruit zijn.

Trippy

Bedankt  ;D ;D ;D
Ik zal mijn parkietjes ook nooit loslaten als ik er niet ben,Al had ik geen hond  :P
Heel erg dedankt en ik weet zeker dat ik nu 2 parkietjes ga halen over een aantal dagen \

Antwoorden mag nogsteeds :P

Groetjes,
Ursula



Trippy

Hoii,
Op dit topic kan een slotje. ;D ;D
Heb zojuist 2 parkietjes uitgezocht :P :P
Ga binnekort weer even  kijken en zodra ze oud genoeg zijn neem ik ze mee naar huis.
heb wel foto en wil die wel plaatsen,Maar weet niet hoe dat moet.
Bij kopieeren en plaken doet die het niet  ???

Sonja

Hoi Trippy,

Foto's worden op het forum alleen geplaatst om een vraag te verduidelijken.
Als je graag je parkietje wil laten zien, kun je dat in de fotogalerij doen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=6231.0

en op verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.