Kleptomanie

Gestart door Jippie, september 15, 2006, 20:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Geregeld! Cicero is aangesteld als hoofd van de afdeling 'luchtpost met een hoog urgentie gehalte'. De beide vluchtleiders/vlieginstructeurs zijn bij deze meteen ingelicht. Verder liet Sjaak weten dat ie geen bezwaar heeft tegen een mannelijke paaldanser.

Jetske

Fijn! cicero vind het leuk dat hij 'the messenger' mag zijn. Verder heeft hij mij verteld in zijn vrije tijd wel een keer een demonstratie te geven aan sjakie.  ;D

prissie

En hoe zit het met Kareltje Budgie?
Kareltje heeft toch als verborgen talent dat ie perfect valkparkieten en zebravinken na kan doen?
Misschien kan ie op wacht gaan staan met een luidspreker en zo indien nodig extra valkparkieten en zebravinkenhulptroepen oproepen!!
Dat kan Cicero dan weer via walkie talkie doorgeven als het nodig is en Kareltje roept het om, heeft die arme stakker niet alleen een nieuw leven, maar ook nog is een nieuw doel in het leven  :D

budgie

Kareltje krijgt nog enkele dagen geheime instructies van Sjaak waarna hij, dank zij z'n beheersing van twee vreemde talen, als hoofd van de afdeling 'buitenlandse zaken' zal worden benoemd. Het voordeel van Kareltje is dat hij een Spartaans leven achter de rug heeft waardoor hij gewend is aan barre leefomstandigheden. Zijn werkzaamheden zullen dan ook voornamelijk worden verricht in woestijngebieden, in diverse snackbars, op de zuidpool en bij Prissie thuis. :D

Idske

Citaat van: budgie op september 22, 2006, 18:08:09
Sjakie neemt binnenkort de macht in dit topic geheel over, liet hij me weten. Tot grote schaamte van mij, budgie. Hij zet me de hele dag onder zware druk en dwingt mij hier dingen te schrijven op het gevaar af dat ik binnenkort geheel en onherroepelijk van dit nuttige forum word verwijderd. Het liefst zou hij zien dat alle sollicitaties vergezeld gaan van een foto naar aanleiding waarvan de mate van criminaliteit grondig kan worden geïnspecteerd. Elk aspirant lid zou dan een persoonlijke beoordeling van zijn bekwaamdheden en een door de leider nader te bepalen passende functie binnen de organisatie kunnen verkrijgen.
Het 'brein' is bijvoorbeeld erg onder de indruk van de atletische berovingstechniek van de parkiet van Idske die op het plaatje bij haar naam op voortreffelijke en koelbloedige wijze toont hoe men zonder enige terughoudendheid iemand berooft van een stukje kaas. Het feit dat de parkiet in kwestie daarbij tevens met ongewassen voeten Idske's neus als tussenstop gebruikt, is voor Sjaak doorslaggevend. Idske's parkiet kan, gezien zijn bekwaamheden als alpinist, meteen aan de slag als struikrover in bergachtige gebieden.

Wieeehhhh! Super! ;D Coco is echt ontzettend blij met deze aanstelling! Hij wrijft zijn vleugeltjes al warm en gaat met goede moed aan de slag! Bedankt Baas! Ow...ennehhh wat schuift t eigenlijk???
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

budgie

Citaat van: Idske op september 23, 2006, 19:07:14
Bedankt Baas! Ow...ennehhh wat schuift t eigenlijk???

De baas raakt ontstemd door dergelijke vragen. Ze kunnen zelfs zijn toorn opwekken als hij z'n dag niet heeft. Zojuist verslikte hij zich in een blaadje vogelmuur toen ik hem met dit gevoelige onderwerp confronteerde. De bendeleden moeten het zien als een erebaantje, als een verwezenlijking van hun idealen! Bovendien kunnen ze binnen de organisatie hun criminele lusten botvieren. Maar Sjaak neemt welwillend een eventuele beloning van 5 cm trosgierst per medewerker per dag in overweging.
Uiteindelijk kan, na voldoende bewezen bekwaamheid, voor de gevorderde medewerkers worden overgegaan op een betaling in de vorm van één schepje pellets ( van het goedkoopste merk) per bandiet per dag.

Mars

Jimmy doneert zijn voorraadje pellets alvast voor het goede doel (voor uitbetaling aan de rest van de manschappen), mits Sjaak hem als afleider in dienst neemt: Hij heeft hiervoor inmiddels twee methodes ontwikkeld: schattig en als dat niet werkt geweldadig.
'Schatig' oefent hij al waggelend achter zijn baasje aan, ondertussen in parkiets schreeuwend 'laat me niet alleen'. 'Geweldadig' oefent hij op zijn spiegeltje, gewoon keihard aanvallen.

Oh wacht even .... ik hoor dat hij ook zonder aangenomen te worden zijn pellets graag doneert...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Te koop:
Alle troep van de ontbijttafel van Budgie. Het is zeer waardevol.

Prijs: Doe een goed bod!

Groetjes Rakker

budgie

Citaat van: Mars op september 23, 2006, 20:44:09
ik hoor dat hij ook zonder aangenomen te worden zijn pellets graag doneert...

Kijk, dit is nu 'onbaatzuchtig' gedrag. Het komt m.b.t. pellets overigens wel vaker voor bij grasparkieten.
Maar even ter zake: we zijn eruit wat Jimmy betreft. We hebben hier duidelijk te maken met een aspirant lid dat ruim beschikt over diplomatieke eigenschappen. Hij wordt met ingang van heden bevorderd tot chef van de afdeling 'conflict beheer'.

budgie

Citaat van: Josephine op september 23, 2006, 20:45:06
Te koop:
Alle troep van de ontbijttafel van Budgie. Het is zeer waardevol.

Hoezo troep?! Sjaak is er bijzonder op gesteld! Let niet op het uiterlijk van de kaas die om bepaalde niet nader te noemen redenen een fraai kartelrandje aan de bovenzijde vertoont.

[verwijderd door de beheerder]

Jetske

GO SJAKIE!!!! Cicero is zeer trots op de grote baas die laat zien hoe het moet!  ;D

Idske

Ik heb net even met Coco rond het hok (de tafel) gezeten, geinformeerd over de reactie van het Brein op de vraag wat het schuift, en hij heeft me gevraagd om te zeggen dat hij het een grote eer vind om voor de organisatie te mogen werken! De beloning trosgierst is Coco citerende "helemaal kits!" Hij leeft voor zijn werk, maakt overuren hier! Hopende dat de baas niet meer ontstemd is. 8)

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

prissie

#112
Citaat van: budgie op september 23, 2006, 17:10:45
Kareltje krijgt nog enkele dagen geheime instructies van Sjaak waarna hij, dank zij z'n beheersing van twee vreemde talen, als hoofd van de afdeling 'buitenlandse zaken' zal worden benoemd. Het voordeel van Kareltje is dat hij een Spartaans leven achter de rug heeft waardoor hij gewend is aan barre leefomstandigheden. Zijn werkzaamheden zullen dan ook voornamelijk worden verricht in woestijngebieden, in diverse snackbars, op de zuidpool en bij Prissie thuis. :D

Bij Prissie thuis!!!
Waarom nou weer hier?
Het word ook steeds fraaier.... nou is het hier wel een grote zooi, een blind paard kan hier geen schade meer aanrichten, dus een heel forum vol parkieten ook niet meer, die 2 maken er al zo'n zooitje van dat er nog wel een stuk of 20 bij kunnen...
Gister hebben ze weer even fijntjes aan de logees voorgedaan hoe je een biogardegevecht houd...
Toen ik naar de rede vroeg van de enorme chaos die ik aantrof toen ik thuis kwam kreeg ik als argument dat ze vast hebben geoefend hoe ze de vijand moeten bombarderen en toevallig was de biogarde het enige oefenmateriaal wat ze binnen handbereik hadden...
Het moet er toch niet gekker op worden, ik moest de klodders van de muur schrapen  ???
Op de foto is vaag te zien hoe de muur eraan toe was, misschien kan de baas even vertellen of de klodders goed genoeg zijn?
Misschien moet er nog iets aan de techniek verandert worden...


Hmmm ik zie dat je eigenlijk niks op de foto ziet zo  ::)
Nou goed, met een vergtooglas zie je de kladders nog zitten  :-X
Berichtjes samengevoegd,
PF


[verwijderd door de beheerder]

budgie

#113
Citaat van: prissie op september 23, 2006, 23:38:28
Op de foto is vaag te zien hoe de muur eraan toe was, misschien kan de baas even vertellen of de klodders goed genoeg zijn?
Misschien moet er nog iets aan de techniek verandert worden...

Daaraan kan zéker nog iets worden verbeterd. De baas laat binnenkort weten hoe hij dit voor zich ziet! Hij is hierover momenteel in werkbespreking met een pas aangesteld lid.


Foto samengevoegd ;)
Gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

Jetske

HAHAHAHA die foto!  :P Ik vroeg me al af of kareltje ook actief zou deelnemen aan de organisatie.... heb mijn antwoord dus gekregen!  :-X

Josephine

uh... Hoe moet ik het zeggen...
Ik ben vanacht opgepakt door de politie wegens heling!
Na 4 uur op het politie bureau, kon ik de kans zien om te ontsnappen...
Op het nippertje dus!

Groetjes Rakker en de foto volgt nog!

budgie

Citaat van: Josephine op september 24, 2006, 17:45:59
Ik ben vanacht opgepakt door de politie wegens heling!

Wat is dit nu voor amateuristisch gedrag voor het hoofd van de afdeling 'heling'? De baas, die op het ogenblik zachtjes zit te knetteren van kwaadheid, overweegt om de lat een stuk hoger te gaan leggen m.b.t. het aanstellen van jeugdig personeel. Straks ligt de organisatie al plat in de oprichtingsfase en dat kunnen we niet gebruiken!

Josephine

Ik zal de volgende keer beter uitkijken! :-X

Parkieten-Freak

#118
Whahahaha! Die foto! Kostelijk!!!  :D
Ow god, en de parkiet van Josephine zat vier uur in de bak.
Waar moet dit toch naartoe mensen? :-X


Ingrid

Nou waar dit naartoe moet ???
Mijn twee gevleugelden zijn ook op het criminele pad beland sinds ze op de hoogte zijn van alle snode plannen hier.
Zit ik hier vanmiddag nietsvermoedend een broodje kaas te eten, kijk ik even wat Blizzard uitspookt... blijkt dat een afleidingsmanouvre te zijn geweest. Kamikazepiloot Luna was ondertussen pijlsnel en heel sneaky richting mijn brood gevlogen terwijl ik naar Blizzard keek. Hm, je kunt het al raden, ik had alleen nog brood, de kaas was er vanaf gesnaaid. En Blizzard, tja die was natuurlijk allang weer richting Luna gevlogen!! Die buit hadden ze binnen  8).