Niet op m'n vinger blijven zitten

Gestart door mirandab, oktober 30, 2006, 11:56:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandab

allereerst hallo allemaal :)

Ik heb mijn parkietje Bello nu een week, de eerste dagen heb ik zoals overal beschreven staat eerst alleen m'n hand in de kooi gedaan en hem wat trosgierst uit m'n handen gevoerd. Na een 3 dagen had ik hem al zover dat hij op m'n vinger ging zitten en hier even bleef zitten, totdat jawel ik mijn hand bewoog dan springtie er metteen weer af. Ik probeer elke keer m'n vinger een klein stukje te bewegen als Bello erop zit boven z'n eigen stokje maar hij blijft eraf springen. Is dit normaal gedrag? en is hier een oplossing voor? ik zou hem namelijk graag los willen laten vlieggen in m'n kamer maar dan moetie wel op m'n vinger willen blijven zitten zodattie uit de kooi kan  :(

Ook vind ik dat hij erg stil is hij maakt weinig geluid(in het begin deetie dit wel) en zit heel veel op z'n stokje te kijken, na een week zou dit toch wel over moeten zijn??

Groetjes Miranda

DarkWolf

Het is heel normaal hoor dat je parkiet weg springt als jij je vinger beweegt. Deed mijn parkiet ook. Nu blijft ie wel al zitten als ik mijn vinger beweeg. Gewoon véél geduld hebben want bij mij duurde het zeker een maand..
En mijn parkiet maakte in het begin ook amper geluid..Zo heel af en toe eens 1 keer iets. Maar nu kwettert ie al meer :) Gewoon afwachten, komt wel goed!

Mars

Hij is nog niet helemaal aan je gewend en dat kan ook wel even duren. Gewoon blijven proberen dus. Misschien is het gemakkelijker als je hem met eten op je hand lokt (dan kun je hem misschien etend in je hand langzaam mee naar buiten nemen).

Het duurt echter bij het ene parkietje langer dan bij de andere...

Mijn parkiet weigert meestal (na drie maanden oefenen) zonder eten op mijn hand/vinger plaats te nemen. Of hij moet in een hele goede bui zijn :-X Eenmaal buiten de kooi, doet hij niets liever dan bij mij zitten.. en wil hij niet dat ik hem terugzet op/in de kooi.

Dat hij stil is, kan aan zijn karakter liggen. Die van mij zegt ook nauwelijks iets. Ik neem aan dat hij wel lekker speelt/knabbelt/klautert? Maar zelfs als hij dat net doet en hij ziet er verder gezond uit, dan moet je gewoon geduld hebben.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mirandab

Hey
Bedankt voor de reacties. Bello is nogsteeds stil maar inderdaad met heel veel oefenen kan ik nu m'n vinger iets meer bewegen. Met voer stapt hij er zo op en ook zonder voer blijftie rustig zitten totdat ik te ver van z'n zitstokje af beweeg en dan springtie snel terug. En ja gelukkig  hij eet hij en klimt hij ook vrolijk door de kooi (midden in de nacht enzo :-X) spelen met z'n speeltjes doetie nog niet, wel als ik er niet ben geef ik hem z'n spiegeltje en daar kijktie wel de hele tijd naar (k heb ondertussen de reacties gelezen over wel of geen spiegeltje)  En trosgierst eetie alleen uit m'n hand :S (voer eetie gelukkig gewoon zelf uit z'n voerbakje) als ik een stukje trosgierst door de tralies steek raakt hij het niet aan nouwja hij lust t gelukkig wel graag :D ik blijf oefenen, ben blij dat het vaker voorkomt dat een parkietje stil is en helemaal niet blijft zitten ;)

groetjes Miranda