Flapie bloed aan z'n start

Gestart door Davy81, september 16, 2006, 09:21:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davy81

Vanmorgen stond ik op en ik maakte een ochtendgeluid  :-[ maar hij zag me niet.
Ik denk dat hij van het verschieten zich pijn heeft gedaan en z'n staart hangt onder het bloed.
Het lijkt ntmeer te bloeden maar hij is wel wat verloren denk ik.
Rondom hem zie ik een beetje druppeltjes wss van met z'n veren te slaan toen.
Geneest dat vanzelf ? Ik heb hem nog maar 2 weken en het is nog een jong beestje.

Hij is al sinds ik hem meegenomen heb bij m'n ouders bang van me ook al ben ik er lief voor.
Gisteren was het beter want ik was hem aan't schommelen op z'n schommeltje en dat vond hij fijn.
Ik had nu de indruk dat de band beter werd... En nu dit  :(
Waarom komt dit me weer tegen :s

Safrena

Hey Davy

Wat je nu kan doen is je parkietje even vastpakken om te zien naar het wondje en waar het bloed vandaan komt.
Als het wondje niet erg of groot is en je parkietjes heeft er zelf geel last van, kun je dat ontsmetten met iso-betadine of jodium tinctuur.
Daarna geef je je parkietje maar iets heel lekkers als beloning  ;)

Mocht je parkietje er we last van hebben en het wondje toch erger zijn kun je beste snel even langs een vogelarts gaan.
hou dan ondertussen zelf het wondje dicht met een zacht doekje en eventueel een beetje ontsmettingsmiddel

vele groetjes

Davy81

Dank je, hij bloed nietmeer en daar ben ik al blij om.

Safrena

Citaat van: Davy81 op september 16, 2006, 10:12:47
Dank je, hij bloed nietmeer en daar ben ik al blij om.

Hey Davy

Blij te lezen dat hij niet meer bloed maar,
Ook al heeft hij geen last meer en bloed het niet meer, toch het wondje ontsmetten hoor ;)

Vele groetjes


Davy81

Kan je dat ook met andere ontsmettingproducten ? ik heb zoiets van noorwegen dat help bij ontstekkingen en dit prikt trouwens ook niet

emceeelwee

Ik zou toch de eerder aangegeven producten gebruiken, denk ik.

Davy81

Ik heb keukenrol genomen, in stukjes gedaan, de ontsmettingsproduct dat ik wel vertrouw erbij gezet, een glas water erbij en dan heb ik em uit z'n kooi genomen en op z'n rug in m'n hand genomen zodat ik aan z' staar kon, een deel van z'n staart zat vol met bloed, de andere pluimen zijn iets midner bebloed maar toch.
Ik heb eerst met wat water proberen afwrijven, daarna heb ik er ook ontsmetting aangedaan.
Het rode krijg ik er nt goed af maar dit zal wel afslijten, ik heb geen wondje gezien, ik denk dat het de pluim zelf is die geraakt was en bloede, dis ergens een wondje was onder z'n pluimen.
Hij doet normaal en heeft nog rondgevlogen, we zullen afwachten  :(
Hij heeft me ook paar x gebeten, vooral waarschuwingen, op het einde beet hij al harder ^^
Heb ik em maar in zijn' kooi gezet. Hij is bang van me envanalles.


Ingrid

Het kan misschien ook een bloedpen zijn geweest die open gegaan is? Daar denk ik tenminste aan als je zegt dat je geen wondje hebt kunnen ontdekken en het bloed echt aan de veren zat.

Davy81

#8
Ik denk dat het zoiets was, al van bij m'n ouders deed hij altijd raar met z'n staart, zo bibberen met z'n staart, mss was het daardoor en is dat nu opengegaan, het bibberen met z'n staart doet hij nu zo nietmeer.

We hebben em als kleintje uit de volière gehaald omdat hij doodgeprikt werd door andere door een mank pootje (zwakken moeten dood zegt de natuur)
wss is er daarom een bloedpen geweest en is dit de reden ook dat hij al sinds hij apart zat bij m'n ouders altijd met z'n staart trilde.
Dit doet hij nu nietmeer.

Berichtjes samengevoegd
En geen msn taal aub
gr Safrena