nieuwe stokjes

Gestart door Cheryl87, september 17, 2006, 13:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cheryl87

Hallo,

Op aanraden van vele heb ik de zandhulsjes, die ik op de stokjes in de kooi had, weggedaan.
Inmiddels heb ik wilgenstokjes in de kooi, maar.. ze zitten niet goed vast...
Ik heb er een inkeping ingezaagd en zo wilde ik het in de kooi vastzetten. Het zit alleen niet goed vast..
Om die reden heb ik de oude stokjes (waar ik dus die zandhulsjes omheen had) eronder neer gezet, maar dat is maar een tijdelijke oplossing.

Wie weet hoe ik die stokjes goed vast moet zetten? In die dierenwinkel kreeg ik te horen dat ik ze kon vastzetten met van die sluitin(k??)gjes die je voor boterhamzakjes gebruikt, maar dat vertrouw ik niet helemaal dus dat heb ik ook niet gedaan.

Maar goed, iemand een idee?

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy

pbos

Heb je de inkeping niet te wijd uitgezaagd?? Dan glijden ze namelijk makkelijk over de tralies. Heb ik ook met een stokje. Ik heb daarom op de plek van het stokje een plakbandje om de tralie heen gedraaid. Stokje zit goed vast en valt over het plakbandje heen, dus vogel kan er niet bij. Succes...

Groeten Peter

Cheryl87

Nee de inkeping is niet te wijd, ik moet de stokjes echt over het tralies heen duwen willen ze passen, maar ze kunnen gewoon naar beneden vallen, maar zal het plakband eens proberen..

Bedankt,

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy

emceeelwee

Hoi,

Ik heb mijn grasparkieten laats ook nieuwe stokjes gegeven, van perenboomtakken. Ik heb de takken een kleine centimeter langer gemaakt dan de kooi breed is. De inkepingen moesten dus zo'n 4 a 5 cm diep zijn, en zo breed als de tralies dik zijn. Doordat de kooi redelijk flexibel is, zijn de stokjes makkelijk te plaatsen, maar vallen ze er niet uit. Ze zitten erg goed vast. Ik vond het wel lastig om de inkepingen (die ik gezaagd heb met de zaag van een zakmes) recht tegenover elkaar te maken.

Succes.

Cheryl87

Hoi Hoi,

Mijn probleem is dus dat ik de takken in de dierenwinkel heb gekocht en ik denk dat ze ong 17 cm zijn.. Ze beslaan net de helft van mijn kooi dus vandaar dat ze wat losser zitten..

Verder heb ik geen fruitbomen in de buurt staan.. Wel wilgenbomen maar daar zijn de takken vanaf gezaagd...

Maar omdat die takken,die ik in de winkel heb gekocht, zo kort zijn vallen ze en daarom vroeg ik me af of er misschien iets parkietvriendelijks is waarmee ik de takken vast kan zetten..

Maar in elk geval bedankt voor de tip emceeelwee, ik ga in elk geval mijn ogen open houden, elke keer als ik ergens anders ben, naar fruitbomen.

Groetjes Cheryl

karin v h

Weet je wat de oplossing is aan de ene kant draai je er een schroef in of een spijker en die laat je een klein stukje uitsteken zodat hij over de tralie valt.
Aan de andere kant hou je een plaatje (het is een plaatje met een gat erin) aan de buitenkant van de kooi en draai je daar een schroef in dan schiet hij er niet door heen.
Er is vast wel een man die weet wat ik bedoel, helaas kan ik het niet uittekenen.

Caradow

vlindermoer heet dat :)

Ik denk dat de wilgentakjes die je gekocht hebt meer bedoeld zijn als knabbelhout. Een vlindermoer zou kunnen helpen om het steviger te laten zitten, maar het best is als je inderdaad op zoek gaat naar fruitboomtakken of grotere wilgentakken. Ik de dierenwinkel kun je deze vaak niet krijgen, tenzij je naar een grote dierenspeciaalzaak gaat waar ze ook reptielen enzo verkopen, daar willen nog wel eens geschikte takken tussen zitten. Dat je je originele stokken nu weer gebruikt is geen probleem hoor, zolang je de zandhulsjes er inderdaad niet op doet :P

Ga gewoon op je gemak op zoek naar betere takken. Geen grote spoed, maar voor de langere termijn beter dan de normale stokken. Wat je eventueel nog wel kunt informeren bij je eigen dierenwinkel, is naar pedicure zitstokken, bijvoorbeeld de PediPerch


Zijn er in verschillende maten, XS is voor grasparkietjes. Coco en Ukkie zitten er graag op! Jre kan las je dierenwinkel ze niet heeft, vragen of ze ze kunen bestellen. Ook bij Intratuin schijnen ze ze te verkopen.

Ik zelf heb ik mij voliere gewone zitstokken, 2 PediPerches en een paar trappetjes om op te zitten. Meestal zitten ze op de pediperch te slapen. Daarnaast zijn ze overdag altijd los als we thuis zijn en dan zitten ze eigenlijk de hele tijd op de speelboom (dus ook verschillende diktes)