Heeft iemand ervaring met kamervolière Roma van www.dierenvilla.nl?

Gestart door budgie, september 15, 2006, 15:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Ik overweeg om een kamervolière te kopen. Nu zag ik dat men bij www.dierenvilla.nl diverse volières in de aanbieding heeft, dus heb ik telefonisch wat inlichtingen gevraagd. De volière met de naam Roma (vanaf heden nog gedurende 4 weken van 299,- voor 149,- euro), spreekt mij het meest aan. Hij heeft een leuk formaat: 86 x 58 x 192 cm. De spijltjes lopen echter verticaal. Er zitten ook wel horizontale spijltjes in maar de onderlinge afstand daartussen is 10 à 15 cm. Tevens zijn de spijltjes geplastificeerd. Ik kreeg te horen dat deze volière vaak voor grasparkietjes wordt aangeschaft en dat hij al 10 jaar op de markt is.
Toch wil ik graag van de gebruikers zélf horen hoe hij bevalt. Is er iemand op het forum die er ervaring mee heeft?

Caradow

Zon voliere kan prima!

Ik heb al maanden lopen zoeken naar een leuke betaalbare voliere voordat ik deze via Meltjuh heb gekocht en liep er ook eigenlijk altijd tegenaan dat de spijltjes verticaal zijn. Dat maakte het zoeken lastiger en de keuze van merken beperkt (en vaak ook gelijk veel duurder)

Hij lijkt heel veel op de voliere die ik nu heb staan en de verticale spijlen is even wennen voor ze als ze horizontaal gewent zijn, maar dat duurt maar een dag. Hier was het de eerste uren een heleboel glij werk maar nu hebben ze wel door hoe ze de snavel en pootjes het best kunnen plaatsen als ze naar de andere kant willen klimmen.

Dus ik zou hem nemen! 

Ok, ik heb dus wel geen ervaring met exact dezelfde voliere, maar soortgelijk.

budgie

Citaat van: Caradow op september 15, 2006, 15:34:35
Zon voliere kan prima!

Dus ik zou hem nemen! 

Jij hebt het enorm getroffen, zeg! Wat een schitterende volière heb je nu! Ik was nét te laat, helaas .....
Het gaat mij ook om de kwaliteit van het plastificeer werk. Ik wil geen ellende met parkietjes die losgepeuterde stukjes plastic inslikken ......

Caradow

#3
Citaat van: budgie op september 15, 2006, 15:39:33
Ik was nét te laat, helaas .....


offtopic...
Dat is niet de eerste keer :P :-X


het plastificeerwerk kan je denk ik vergelijken met onze gewone kooien. Daarnaast heb ik altijd goede berichten gehoord over dierenvilla en zijn volieres (en papagaaienkooien) dus ik dnek dat dat echt wel goed zit.

budgie

Ergens anders is dezelfde volière nieuw te koop voor 216,- euro. Ik begrijp niet hoe www.dierenvilla.nl  komt aan: "van 299,- voor ...." Dan is de korting dus minder dan daar wordt gesteld.

Caradow

Elke verkopen heeft zo zijn eigen verkoopprijs... Trouwens, bij avicultura.nl is 149 de vaste prijs.....

Josephine

Mooie volaire, budgie! Als ik hier bij mij thuis mocht kiezen had ik ook het liefst een kamer volaire over de hele want van de kamer... Maarja, ouders.... ;)

budgie

Bij avicultura kreeg ik te horen dat de spijltjes niet geplastificeerd zijn (degene die het over 'plastificeren' heeft, schijnt er volgens avicultura geen verstand van te hebben) maar elektrostatisch zijn gelakt. Er kan niet gegarandeerd worden dat de lak niet van de spijltjes kan worden afgepeuterd door de ondernemende grasparkiet. En die lak is niet gezond bij inname. Er schijnen geen kamervolières te bestaan van roestvrij staal of verchroomd materiaal.

mozart

Ik heb geen ervaring met deze voliére, maar heb er zelf 1 van Ferplast.
Geen gekleurde, maar een poedercoat (zo heet dat) uitvoering.
Beetje hamerslag/staal/gespikkeld. Kan je evt wel via PB een foto mailen.
Heb er 169,00 voor betaald bij Tuinland (Assen/Groningen/Zwolle)
Die bevalt mij erg goed. Heeft 2 kanten horizontale en 2 kanten verticale tralies.
Misschien een idee? Is vast wel te bestellen ergens (Intratuin?)
Sorry beetje offtopic.
Maar... verticale gebruiken ze niet zo veel als de horizontale, klimt wel lastiger.
Succes ermee.

Ingrid

Ik heb ook een voliere van Ferplast, model Aria, rondom horizontale spijlen gekocht bij Tuinland voor €169,-. Mijn 2 deugnietjes knagen wat af, maar na twee jaar zijn alle spijltjes nog prima in tact ;). Het is trouwens niet giftige lak en plastic. (http://www.ferplast.com/nl/pagina_235.html)
Budgie je kunt ook eens kijken op www.goedkoperkanniet.com , daar staat een voliere voor € 125,-. (Even zoeken bij vogels en dan kamervolieres, A25 is het geloof ik).

marretje

Ik heb ook mijn kamervoliere bij de dierenvilla gekocht. Ik heb er totaal geen klachten over en de parkietjes zijn er dik tevreden mee. Ook ik was 149 euro kwijt maar heb de Venice gekocht. Ook aan twee kanten horizontaal en 2 kanten verticaal maar met klimmen gaat het prima ik merk geen verschil meer.

budgie

Iedereen alvast bedankt voor de reacties!
Dat merk van die 'mazzel' van Caradow lijkt me ook wel wat maar ik kon er niets over vinden op internet.
De maten van Caradow's volière zijn ook prachtig. Ik heb liever wat meer 'vlieg'ruimte in de lengte, dan klimruimte in de hoogte. Ik wil liever geen 'torenmodel' maar een iets langer apparaat, dus.
Als er iemand op het forum is, die nóg zo'n leuke koop met een goed model weet, houd ik me vreselijk aanbevolen, maar ik zal niet de enige zijn, vrees ik. Ik blijf nog een beetje zoeken, want ik heb hem niet acuut nodig. Het is echter wél een prettig idee om te weten dat je parkiet(en) wat meer bewegingsvrijheid hebben als je eens een keer niet in de gelegenheid bent om hem (ze) los te laten vliegen.

Cutie_lover

Hoihoi

Die site hou ik in mijn gedachte ;) 109 euro is niks.. Bedankt voor de tip :P Ik zelf denk dat je een beetje moet uitkijken met iemands mening, maar ik denk dat dit wel goed is .. Ik zelf dacht aan model ala Lecce :-X

Groetjes

Caradow

Citaat van: budgie op september 15, 2006, 21:34:42

Dat merk van die 'mazzel' van Caradow lijkt me ook wel wat maar ik kon er niets over vinden op internet.


De Orlux503 (zoals de mijne heet) kan ik eigenlijk alleen terugvinden bij de vogelkelder in Den Haag (waar die ook origineel vandaan is gekomen)

Ik vond zelf de volieres van Terenziani ook helemaal geweldig omdat die tralies geblokt zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is een  vooraanstaand merk volieres, daar is de prijs dus ook naar... helaas... ze zijn oa te koop bij dedierenwinkel.nl


budgie

Ik krijg binnenkort iemand van de plaatselijke vogelvereniging op bezoek die zélf kamervolières kan bouwen.
Ik zal eens vragen hoeveel zo'n zelfgebouwde volière kost. Misschien loont het de moeite en bovendien kan ik op die manier zelf de maten en het model ervan bepalen.

Josephine


mozart

Hoi Budgie

Ik zag net op marktplaats een kamervoliere te koop staan van ferplast.
Heb geen idee of dit ongeveer het formaat is wat je zoekt en ws heb je hem wel gezien, maar ik dacht tip je toch even.
Is in Hasselt bij Zwolle.

Trippy

Ik heb ook een kooi gekocht (ook via dierenvilla)
Welke geen idee (verassing van mijn ouders)
Die kooi zou vandaag komen maar hij is er nogsteeds niet :(
Hij moet er vrijdag zijn anders hebben we een probleem.
Ik zelf zou er eerst even overnadenken of het haast heeft of niet :P