Geel? of...

Gestart door Toco, september 14, 2006, 20:47:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toco

Hoi hoi

Vandaag was het zover!!! Ik heb mijn parkietje bij de kweker uitgezocht. ;D Hij was heel schattig. :-* Maar hij is dus geel. Mijn vraag is; hebben jonge parkieten lichtere kleuren? Want mijn parkietje had nog een beetje dons en hij zag er gewoon geel uit maar je zag bijvoorbeeld geen duidelijke zwarte strepen op zijn vleugels. Worden ze dus nog donkerder en kan ik voor verassingen komen te staan qua kleur? ::) Dattie bijvoorbeeld nog groen wordt? (hij of zij is nu drie weken oud).

Heel erg dankjewel!!!!

PS: misschien is het handiger als ik een foto erbij doe om het duidelijker te maken, maar die heb ik pas morgen.

Safrena

Hey Toco

Parkietjes krijgen hun veren kleurtjes mee van bij de geboorte
Als je parkietje mooi geel is dan zal hij ook zo blijven

Er zullen geen zwarte stippen of vlekken bij komen op de veertjes en hoogstwaarschijnlijk ook dus geen keestippen

Na de eerste rui (als ze 3 à 4 maand zijn) kan de kleur een beetje intenser worden maar niet veranderen

Vele groetjes

Toco

Bedankt!

Dan weet ik dat ook weer. Maar hij was niet helemaal geel hoor. Hij had wel keelstippen maar hij was ook meer geelgroen. Beetje aparte kleur. Maar ik dacht dat de zwarte strepen (die nu dus licht grijs zijn) nog écht zwart zouden worden. Maar dat is dus niet zo. Geeft niet, hij/zij is nog steds even lief :-*
Ohja ik wou nog even zeggen dat deze site echt heel gaaf is!! Complimenten!

Groetjes

Trippy

Mijn parkietjes waren eerst groen achtig en nu is de ene blauw met wit en de ander tequase (hoe je het ok schrijft) geen en wit mara ik denk dat jouwne geel blijft :P