Karakter!!

Gestart door KiimmBiimm_, september 13, 2006, 16:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo Halloo

ik heb mijn parkietje zelf nog niet ik krijg hem/haar pas over een weekje helaas :'( :(
maar mijn vraag is ik ga der vaak naartoe
en mijn parkietje is echt rustig
hij/zij blijft rustig op me hand zitten
en bijt verder niet
zegt dit al veel over hem/haar karakter of komt dat pas als die wa ouder is volgens mij is die nu pas 3/4 weken ongever

XXXX Groetjes KiimmBiimm_ :-[ :-*

joey

Hallo leuk dat je een nieuw parkietje krijgt,is inderdaad nog erg jong :) :)
hte kan heel goed dat het karakter nog gaat veranderen,als ze straks iets ouder is en in de pupertijd komt veranderen ze zowiezo graag,joey van mij heeft er opeens een handje aan om steeds te bijten, heeft hij voorheen nooit gedaan snap je wat ik zeggen wil!!! en Ian daar in tegen is weer rustiger geworden terwijl ze van te voren heel opstandig en best wel brutaal was :D.En nu is ze poep lief :-*
Dus ik zou er maar rekening mee houden dat het gedrag van je parkietje nog gaat veranderen in de loop der tijd.Maar dat hoeft niet in zijn na deel te zijn hoor!.ze is tenslotte al aan je gewent omdat je haar steeds bezoeken gaat.Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe parkietje :D :D

                                          Sylvia Joey en ian

KiimmBiimm_

Dankje wel

Ja ik kan echt niet meer wachten tot ik der heb
maar ik heb ook gehoord dat mannentjes wat rustiger zijn dan vrouwtjes daarom vroeg ik me af off dit bij zijn/haar karakter hoorde want die van mij is echt heel rustig

budgie

Even een algemene opmerking: Als je bijv. bij een kweker een keuze kunt maken uit een zwermpje parkietjes, kies dan (afgezien van alle gezondheidsaspecten die je moet bekijken) voor een vogeltje dat niet panisch wegvlucht, dat zich nieuwsgierig gedraagt en dat enige belangstelling voor je toont. Het is ook hier een kwestie van observeren en je zou dan ook eigenlijk een uurtje voor zo'n kooi moeten gaan zitten. Zelf heb ik inderdaad ervaren dat mannetjes 'in het gebruik' een stuk gemoedelijker zijn dan popjes. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

KiimmBiimm_

Ik heb er al een uit gekozen hij/zij is erg rustig enzo
ze is gezond en ze staat ook op het punt om uittevliegen hij/zij zit nog samen met 1 broertje/zusje in het blok
ik ben helemaal gekk van het diertje
en kan ook niet meer wachten tot hij/zij uitvliegt
maar ik vroeg me af of je al zo vroeg kon zien wat zijn/haar karkater was


Groetjes KiimmBiimm_

Cutie_lover

Neen, zo vroeg kan je dat niet zien. Mijn moppeke was ook zo rustig bij de kweker, maar ze is echt een felle tante :-X Terwijl ze toen bij de kweker rustig in de hand zat. Dat zegt dus niet.

Jetske

Ik heb dezelfde ervaring met cicero. In het begin was ze ontzettend rustig en eigenlijk ook een beetje angstig. Nu is het een vrolijke en pittige tante en is ze bijna nergens meer bang voor. dat hadden we in het begin echt niet gedacht, zeker omdat het meer dan een uur duurde voor ze uit het doosje kwam om de kooi te ontdekken. Het karakter kan dus inderdaad veranderen, maar in ons geval is dat absoluut niet erg geweest!  ;D

KiimmBiimm_

Okee dankje well
ikk ben echt benieuwd wat het voor beestje iss hihi :-*

Cutie_lover

Ik persoonlijk denk ook dat mannetjes zachtaardiger zijn, dit is tot nog toe mijn ervaring. Ik heb 4 parkietjes gehad, 2 man 2 vrouw, en de mannetjes waren rustiger. Vrouwtjes zijn toch net iets anders qua gedrag ;)

KiimmBiimm_

en is het ook waar dat mannentjes eerder kunnen praten dan de vrouwtjes..?

Safrena

Hey KiimmBiimm

Neen mannetjes kunnen niet beter of sneller praten dan vrouwtjes

Vele groetjes

Trippy

Eey !!!
Manetjes vindt ik zelf inderdaad ook wat zachtaardiger als popjes maar dat verschilt denk ik toch ook kwa parkiet  ???
Om even af te tellen als je heb 13 sept over een weekje kreeg krijg je hem nu als over 4 dagen. ;) ;)
Veel plezier met hem/Haar.
Ik moet nog 13 dagen wachten  :( :(

Nou ja,
Groetjes,
Ursula

Danielle

Mijn popje Gijsje, was in het begin ook heel rustig. Toen ik haar ophaalde zat ze gewoon heel rustig op mijn vinger en bleef daar ook zitten. Dus ik denk niet dat je af kunt leiden dat als ze rustig zijn mannetjes zijn. Nu is het wel echt een popje en dus wat feller en pikt ook vrij snel als ze het ergens niet mee eens. Alhoewel ze ook erg lief is hoor  :).

KiimmBiimm_

Over ongeveer een weekje
bedoelde ik sorry daarvoor
en bedankt voor de reactie's
ik kan echt niet meer wachten :(
Maarja

Groetjes KiimmBiimm_ :-*