Niet goed met Japie

Gestart door Carl, september 15, 2006, 17:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal,

Het gaat niet goed met onze Japie, ik had nu in de tussentijd wel eens verwacht dat hij redelijk zou bij trekken van de antibiotica, maar dit gebeurd niet, tenminste niet zoals ik had verwacht. Hij eet gelukkig wel, maar ik heb vanmiddag gevoeld op zijn borstje en hij is echt broodmager, ik heb al een aantal keren de dierenarts teruggebeld om te vragen hoe en wat. Hun geven zeker wel goed advies maar ik denk dat onze Japie al heel ziek uit het blok is gekomen. Met alle andere vogels van de kweker is niks aan de hand, Japie is gewoon letterlijk en figuurlijk de pechvogel geweest. Op dit moment weet ik even niet meer wat ik er mee aan moet het was namelijk echt de bedoeling om een vriendje voor Ricky in huis te halen waardoor ze samen veel plezier aan mekaar konden beleven als ik en mijn vriend werken zijn. Maar doordat Japie zo ziek is kunnen ze gewoon niet bij elkaar en het tam maken van Japie dat vind ik op dit moment gewoon zielig omdat beestje aan te doen, als wij ziek zijn willen we ook niet veel doen om dat we ons te beroerd voelen. Dus ik ben echt het spoor bijster :(

budgie

Laat Japie maar zoveel mogelijk rusten en geef hem de gelegenheid om in een 'donker' hoekje weg te kruipen als hij daaraan behoefte heeft. Kropontsteking is niet niks. Is het volgens de dierenarts een optie om hem met speciale voeding wat te laten aansterken? Want dat mager zijn, vind ik niet zo best. Hij moet toch érgens de energie vandaan halen om tegen zijn ziekte te vechten. Een moeilijke situatie voor je ....

Carl

Bijvoeren met nutrilon is dat een goed idee?

budgie

Ik bedoel een speciaal op verzwakte en zieke parkietjes gerichte voeding.
Nutrilon is voor mensenbaby's. Vraag het aan je vogelarts. Die kan je hierin het beste adviseren.
Wacht er niet te lang mee hoor, elk grammetje dat Japie vasthoudt of zelfs wint, is meegenomen! En dan druk ik me nog voorzichtig uit .... :(

Safrena

Citaat van: Carl op september 16, 2006, 17:57:06
Bijvoeren met nutrilon is dat een goed idee?

Hey Carl

Als een parkietje ziek is en je wilt hem bijvoeren moet je geen nutrilon geven ;)
Veel beter is nutribird A21
Dat  kan je bij een vogelarts kopen of in sommige goede dierenwinkels alsook op onderstaande link ;)

http://www.dedierenvriend.nl/dddArt.php?cat=7&grp=87

Vele groetjes


Karin

Zou het niet veel handiger zijn als je alles over Japie's ziekte in 1 topic post? Nu heb je 6 topics over Japie in dit forum en berichtjes zo verspreid zijn moeilijker te volgen.

Van harte beterschap aan Japie.