Ik heb een aanpak

Gestart door Cutie_lover, september 12, 2006, 20:03:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Ik denk ook wel via internet. Dat is toch een handig media. Maar dierenwinkel, nee dat niet. Ik wil wel zeker weten hoe het afloopt.

Caradow

Dat weet je via internet ook niet, als je echt zeker wilt weten dat ze goed terecht komen moet je ze bij bekenden onderbrengen. Of gewoon niet aan een nestje beginnen...

Cutie_lover

Via internet, weet je zowiezo meer als via een dierenwinkel. Vooral via het forum bedoelde ik dus. Ik neem aan dat Meltjuh regelmatig nog te horen krijgt van haar parkieten?

Chicowen

Meltjuh krijgt inderdaad wel regelmatig te horen hoe het met haar kleintjes gaat.
De ene zit namelijk bij Safrena en als ik me niet vergis krijgt ze daar regelmatig wat van te horen.
De ander zit bij mij en ik spreek Meltjuh regelmatig en ze kan Pucky ook nog volgen via de webcam die ik af en toe aanzet.
Dat is het voordeel voor degene waar de kleintjes vandaan komen, dat je ze nog kan volgen.
Er is echter ook een voordeel voor degene die de kleintjes overneemt, want die weten immers waar de kleintjes vandaan komen en kunnen vanaf het begin met foto's en verhalen op de hoogte gehouden worden hoe snel het kleintje groeit!
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Mijn mening: Doe het niet.

Er kan nog zoveel mis gaan en zelfs als ze al uitgevlogen zijn :-\ :(. Een aanbetaling vind ik ook eigenlijk een raar idee. Zo hebben de mensen al voor een parkietje betaald wat er eigenlijk nog niet eens is en lijkt het net alsof het geld belangrijk voor je is en dat zal een aantal mensen afschrikken. En ik neem aan dat ze zelf wel de keuze willen maken welk parkietje ze willen.

Het is leuker om op het forum bij te houden hoe het broeden vorderd zo worden de mensen vanzelf enthousiast. Ik ben zelf wel vroeg begonnen met de jonkies aan te bieden gewoon voor de zekerheid :D.

Ik hoor inderdaad veel over Belle en Pucky waar ik reuze blij mee ben :D

budgie

Parkietjes verkopen aan (nieuwe) forumleden en een afspraak maken m.b.t. een (symbolisch dan?) aanbetalingsbedragje (2,50 euro?) hoeven elkaar toch niet uit te sluiten? Ik begrijp het probleem eigenlijk niet ... Zelf zou ik geen enkele moeite hebben met zoiets. ???
Sorry dat ik zo zit mee te denken (en als het niet op prijs wordt gesteld, verwijder dit berichtje dan maar), maar stel je voor dat er iemand zo maar 'afhaakt' na z'n aanbetaling, dan heb jij toch meer tijd nodig om je parkietje bij iemand anders onder te brengen? Dan moet je het beestje ook langer te eten geven e.d. Dat zou je dan mooi kunnen betalen van die 2,50 euro. Met mijn tips heb ik niet de bedoeling gehad om iemand een zakelijke parkietenkwekerij te laten beginnen. Ik dacht 'slechts' aan het belang van die beestjes omdat ik weet hoe 'gemakkelijk' veel mensen met gemaakte afspraken omgaan. Ach, ik ben veel te serieus ....

Safrena

Citaat van: budgie op september 13, 2006, 11:26:09
... maar stel je voor dat er iemand zo maar 'afhaakt' na z'n aanbetaling, dan heb jij toch meer tijd nodig om je parkietje bij iemand anders onder te brengen? Dan moet je het beestje ook langer te eten geven e.d. ....

Hey Budgie

Ik begrijp je denken goed.
Maar als je wil gaan kweken moet je deze gevolgen erbij gaan nemen en moet je deze erin calculeren.

Het is nog steeds de bedoeling dat je kan genieten van je parkietjes en het broeden en het opgroeien van de kleintjes ;D
Als je dan de kleintjes wat langer hebt omdat je niet snel een goede thuis vind, of iemand die zijn afspraak niet na komt, moet je dat er bij nemen. Dat kan altijd gebeuren. Je weet ook nooit wat er kan fout gaan, waardoor de afspraak niet doorgaat.
Als dat niet kan, moet je gewoon niet beginnen met broeden.

Vele groetjes

Josephine

Ik vind het van het van te voren zeg maar ''reserveren'' een goed idee. Ook een goed idee om zeg maar een begrag vooruit te betalen. Als ik zelf zou kijken, en ik zou 2 parkietjes laten broeden, zou ik nooit geld vragen voor de parkietjes. in iedergeval niet 7 euro ofzo(dat kosten ze ongeveer dacht ik in de winkel). Dit omdat je als hobby kweker niet kan weten of het parkietje wel 100% gezond is, en straks overlijd het parkietje plotseling als het net bij zijn nieuwe baasje is :(. Ik zou hooguit geld van te voren vragen, zodat er alleen maar serieuse mensen komen, en zodat je meer zekerheid hebt dat niet de mensen toch nog afhaken. Maar dan zou ik ongeveer 2 euro vragen. 5 euro is een beetje teveel denk ik ;).

Je kan het ook gewoon eerst via dit forum proberen om van te voren je parkietjes te laten reserveren, dan heb je een grotere kans dat het een serieus iemand is.

Maar stel je hebt 5 van die ukkies, je de eerste 5 mensen die een parkietje gereserveerd hebben weten dat zij de gelukkigen zijn. Dan krijgen ze misschien eerst een foto te zien van alle parkietjes, en dan krijgen die mensen toch een voorkeur voor 1 van die lievertjes. En straks zijn er 2(of meerdere) die hetzelfde parkietje willen!!! Wat dan?

Verder vind ik het een goed idee om ze van te voren te laten reserveren, maar zijn er mensen die een parkietje reserveren die er niet eens is? Het trekt de mensen meer aan als je een foto plaatst met de kleintjes erop.

Groetjes Josephine

Nina

Ik zou het zelf ook niet op deze manier doen, maar het ligt er natuurlijk wel aan op wat voor manier je het kweken in gedachte had. Als je 1 koppeltje hebt en 1x per jaar een nestje hebt, dan raak je ze vanzelf wel kwijt (klinkt een beetje cru). Wil je wat serieuzer beginnen, met wat meer koppeltjes etcetera, dan is een symbolisch klein bedrag niet gek. Zoals ik heb gelezen lijk jij meer gewoon iemand die een keer een nestje wilt en ik denk dat je dan beter via het forum en kennissen je parkietjes kan onderbrengen. :)

De ideeën waren wel goed bedoeld, en ik vind het goed van Cutie-lover dat ze eerst goed nadenkt hoe ze alles gaat doen en informatie zoekt. Dat is natuurlijk al een prima begin! ;D

budgie

Citaat van: Josephine op september 13, 2006, 18:36:05
Het trekt de mensen meer aan als je een foto plaatst met de kleintjes erop.


Helemaal waar! Maar .... dan heb je meer kans op mensen die impulsief op het schattige plaatje reageren. Degenen die 'iets' reserveren dat er nog niet is, zijn gemotiveerder. En: 'niet goed, geld terug, toch'? (oftewel: komen er geen jonkies, geld terug.)
Beheerder/moderator, dit is het laatste dat ik erover zeg, hoor!

Joske

Citaat van: Safrena op september 13, 2006, 11:38:27Maar als je wil gaan kweken moet je deze gevolgen erbij gaan nemen en moet je deze erin calculeren.

Dat sowieso, want ook met "aanbetaling" ben je nooit 100% zeker van de baasjes. En de baasjes niet van hun nieuwe diertje.

Maar... Als Budgie op deze manier meer zekerheid denkt te hebben, wat is er dan mis mee?

Annika

ik zou aanraden :

tegen de tijd dat het zover is en je je er goed in verdiept hebt (en je ouders zijn het ermee eens, je mag tenslotte maar twee huisdieren, mag kweken dan wel, vooral als er iets misgaat : dierenarts kosten ...)
hang een blok op, kijk of er wat van komt, als er jongen zijn die de eerste week doorkomen bijv. zet ze dan te koop hier op het forum en eventueel andere fora en houdt degenen die interesse hebben op de hoogte hoe het met ze gaat (ik doe dat dus via mijn website, met foto's van jongs af aan)

Zelf wil ik straks ook weer gaan kweken, volgend jaar proberen met Joey en Kip (die is nu nog te jong) en hopelijk binnen korte tijd met Kleintje en Vledder (dierenarts van de Toren uit Drachten zegt dat zolang Kleintje op Vledder kan komen het kweken geen probleem is omdat zijn klachten vermoedelijk door het vallen gekomen zijn en niet door ziekte dus overdraagbaar)

Groetjes Annika

Sara

Voordat ik begon met een nestje,heb ik eerst erg veel nagedacht.Eén kleintje wou ik zeker zelf houden.Mijn moeder kent iemand met 'n erg grote,mooie vollière,dus ik wist wel waar ik heen moest met de kleintjes.
Ook vriendinnen van mij hadden interesse voor 'n parkietje(maar zijn moesten dat ook wel mogen).
Volgens mij vind je altijd wel iemand die interesse heeft in zo'n schattige wezentjes :-* Vooral als ze tam zijn.Bij mij is er maar één ei uitgekomen,en dit parkietje heb ik dan ook zelf gehouden.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Cutie_lover

Ik ga ook nog naar andere forums zoeken ;) des te meer kans :P

Parkieten-Freak

Ja succes Cutie-lover, maar wat heeft dat met het onderwerp te maken? ???


Cutie_lover

Om de kleintjes te verkopen, als je ze op meerdere fora's e.d. aanbied :-\

Annika

wacht nou maar gewoon tot je pietjes oud genoeg zijn, kijk dan of ze willen broeden (als je ouders het goed vinden, etc etc etc) en als er jongen zijn biedt ze dan aan op fora en/of marktplaats.

Heel veel mensen hebben nu bijv. al 1 of meerdere parkietjes en willen nu geen meer bij. Stel dat er eentje straks doodgaat (heel naar) en ze dan toch weer een nieuwe willen ... dat weten ze nu nog niet.
Daar komt bij dat als mensen nu een parkietje willen ze ook vaak niet gaan wachten tot jouw parkietjes oud genoeg zijn om te broeden enz.

Groetjes Annika