Hoelang???

Gestart door Carl, september 11, 2006, 13:10:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo....ja ik weet het daar ben ik weer met mijn vragen.... :(
maar aangezien onze nieuwe vogel Japie de kropziekte heeft, maak ik me toch zorgen, hij heeft antibiotica gekregen afgelopen donderdag..gisteren dacht ik echt dat hij bij aan het draaien was maar vandaag vind ik hem weer zeer zielig in de kooi zitten, af en toe fluit hij even, maar meer is het ook niet
Hij eet gelukkig wel, maar hoe lang gaat er nu eigenlijk over heen voordat zo een vogeltje weer een beetje de oude wordt????Please kan iemand mij daar een beetje over inlichten.

Groetjes een bezorgde mirjam

Ik wil hier overigens nog wel even wat aan toevoegen, ik lees overal op het internet dat de vogel die kropziekte heeft antibiotica moet krijgen, ik heb dit ook gekregen van de dierenarts. Maar op internet staat een hele andere benaming voor de antibiotica als dat ik heb gekregen voor Japie, op het internet noemen ze namelijk tetracycline en wat ik heb gekregen heet Enrofloxoral Drops. Nu weet ik dus niet of ik wel de juiste antibiotica gehad heb. Misschien dat iemand van jullie mij daar ook even kan adviseren? Ik hoop het wel, in ieder geval alvast bedankt voor de tips die misschien gaan binnenkomen.

Groetjes mirjam

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Ingrid

Hoi Mirjam,

Ik zou even contact opnemen met de dierenarts om te vragen of die terugval wel oké is. Het lijkt mij toch dat antibiotica binnen een paar dagen zijn werk moet doen, in ieder geval zou er verbetering te zien moeten zijn.
Wat betreft de tetracycline, die is volgens informatie op het internet, meer gericht tegen ademhalingsproblemen, terwijl Enrofloxoral Drops (merknaam Baytril) een breed spectrum antibiotica is. Het lijkt mij dat het wel een goede antibiotica is, maar om daarover echt zekerheid te krijgen, zou je deze vraag voor moeten leggen aan de dierenarts.

Beterschap voor Japie!

Groetjes, Ingrid

Carl

Ik heb net al even de dierenarts gebeld en het klopt, het schijnt zo te zijn dat ze eerst de drops krijgen die helemaal afgemaakt moet worden, mocht het dan nog niet helemaal weg zijn dan krijgen ze eigenlijk nog even als extra versterking de tetracycline toegediend. Maar aangezien dat Japie al iets levendiger is neem ik aan dat als ik het helemaal netjes afmaak de antibiotica dat onze vriend er helemaal bovenop moet komen, maar weet je misschien ook wanneer onze Ricky (andere tamme parkiet)met Japie kan spelen, zoiezo als de antibiotica helemaal is afgerond maar hoelang zou ik dan nog moeten wachten om ze een beetje aan elkaar te laten wennen, ik wil natuurlijk niet dat Ricky het ook krijgt.


Groetjes Mirjam

Ingrid

Ik weet niet in hoeverre kropontsteking besmettelijk is (ik dacht zelfs dat het niet besmettelijk is, maar heb er geen ervaring mee ;) ).
Persoonlijk zou ik sowieso nog een paar dagen wachten na de laatste keer antibiotica. Gewoon het zekere voor het onzekere nemen, al zou het alleen voor het aansterken van Japie goed zijn.

budgie

Citaat van: Carl op september 11, 2006, 14:42:10
maar hoelang zou ik dan nog moeten wachten om ze een beetje aan elkaar te laten wennen, ik wil natuurlijk niet dat Ricky het ook krijgt.

De vogelarts van Kareltje heeft gezegd dat een zieke vogel vanaf het moment dat hij geïsoleerd van andere vogels komt te zitten (en dan ook behandeld wordt), voor de zekerheid nog vier weken apart gehouden moet worden. Als de parkiet er dan na die vier weken levendig en 'gezond' bij zit, mag hij weer bij de andere vogels worden geplaatst omdat je er dan van uit mag gaan dat er geen sprake is van een virale infectie.

Carl

#5
Dan zullen we dit maar noteren in de agenda ;D, dus gewoon vanaf het moment dat hij bleek kropziekte te hebben tot vier weken hierna, als ik het goed begrijp, ik denk dat ik nog een klein weekje kan doen met antibiotica dus benieuwd hoe het van daaruit met Japie zal gaan. In ieder geval bedankt voor de reactie hier op.  ;D

Is het overigens verstandig (doordat hij wel nog kokneigingen maakt maar er niks uit komt)om zijn krop te masseren of kun je dit beter gewoon met rust laten en de antibiotica zijn werk laten doen?
Groetjes Mirjam

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena