Kamervoilere?

Gestart door Cutie_lover, september 12, 2006, 20:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hoihoi

Ik vroeg me af of er kamervoileres bestaan met de afmetingen van 60 bij 65. En hoe hoog is zo'n voilere nou? Hoe duur? Wat is het nut?

Caradow



Deze (als voorbeeld) is 65 x 55 x 165 (ongeveer...)
Hoogtes wisselen ook, je hebt ook met een onderstel, daardoor het geheel wel hoog is maar de hoogte van het verblijf zelf misschien een meter bedraagt...
Je hebt kamervolieres in verschillende maten en modellen, daar kun je hele makkelijk op Googlen.


Tja, het voordeel van een voliere... de ruimte voor de vogels... ik moet zeggen dat ze hier niks te klagen hebben en over een paar dagen gaan ze naar de kamervoliere verhuizen, dan hebben ze HELEMAAAL niks meer te klagen....

En buiten dat ze meer ruimte hebben, dat er meer vogels in een voliere passen dan in een kooi, heb ik zelf nu ook meer de neiging om op een gegeven moment een broedblok op te hangen...de kooi vond ik daar niet ruim genoeg voor...

Het NADEEL van een kamervoliere is het schoonmaken... Ik ben gewent om de hele kooi mee te nemen naar de badkamer en onder de douche helemaal schoon te soppen... dat gaat me straks met de voliere nooit meer lukken :P:P


Cutie_lover

Daar hadden mijn vader en ik het over. Kweken in zo'n kleine kooi. Mijn pa en ik vonden dat inderdaad niet kunnen. Vandaar dat ik op zoek ben naar informatie.

Caradow

Citaat van: Cutie_lover op september 12, 2006, 20:50:55
Daar hadden mijn vader en ik het over. Kweken in zo'n kleine kooi. Mijn pa en ik vonden dat inderdaad niet kunnen. Vandaar dat ik op zoek ben naar informatie.

Kamervolieres zijn vrij prijzig, je kan proberen om via marktplaats oid tegen een mooi koopje aan te lopen. Ook dan zal het niet makkelijk zijn om er een te vinden die nog niet van ellende uit elkaar valt en toch betaalbaar is. Je kan natuurlijk ook je vader gewoon hele lief aankijken :P

Cutie_lover

Ik zal inderdaad heel veel zelf moeten betalen. Maar ik denk dat ik 20 euro dat hun betalen er wel uit krijg. Maar jij hebt geluk gehad hea. Een kooi van 80 euro? Dat heb ik er zowiezo wel voorover ::)

Ingrid

Een nieuwe kamervoliere gaat vanaf ongeveer €125,- tenminste ik ben nog niet een goedkopere tegengekomen.  Dus misschien klusjes in en om het huis doen en dat verdiende geld in een spaarpot speciaal voor de aanschaf van een voliere doen ;).

Caradow

Ik heb inderdaad een heleboel geluk gehad, een schitterende onbeschadigde (ok 1, deukje ontdekt) voliere, GROOT formaat... met nog toebehoren en speelgoed, voor bijna niks... Als ik hem nu op marktplaats zou zetten zou ik er nog bijna het dubbele voor kunnen krijgen....

Maar helaas voor iedereen.... dat doen we dus NIET

Als je voor een nieuwe gaat... dan ben je er met 80 euro nog lang niet. De volieres met de maten die jij net noemde staan hier in de winkels voor 175 Euro...

Cutie_lover

Maar dat is in een winkel ;) Ik ga zowiezo voor 2e hands, en ik bedoelde, u had er toch 80 voor betaald?

Caradow

#8
Citaat van: Cutie_lover op september 12, 2006, 21:15:35
Maar dat is in een winkel ;) Ik ga zowiezo voor 2e hands, en ik bedoelde, u had er toch 80 voor betaald?

Zeg maar je en jij hoor  :-X


Enne ja, ik had een koopje voor 85 euro, maar dat is ECHT heel veel mazzel.......Voor dat bedrag vind je op marktplaats over het algemeen alleen maar uitgeleefde volieres...  Het kan, maar je moet geluk hebben wil je daar tegenaan lopen...

Mensen
Let op dat dit hier geen chatten word ;)
gr Safrena

Ingrid

Bij www.goedkoperkanniet.com zijn kamervolieres niet al te duur ;).
Afm: 60x60x167cm €125

Maar terug te komen op je vragen:
Het voordeel is zoals Caradow al zei, de ruimte.

Je kunt via google zoeken naar prijzen en formaten van kamervolieres. Vergelijk de nieuwprijzen met de prijzen van tweedehands aangeboden kooien, zodat je de afweging kunt maken of je een nieuwe of tweedehands voliere aanschaft.



[verwijderd door de beheerder]