bruine plekken

Gestart door kanarie, september 03, 2006, 20:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

ik heb daarstraks gmerkt toen ik  :Pmijn parkiejes weer in de kooi zette dat mijn vrouwtje haar huid boven de neusdoppen een beetje verschrompeld was en er 2 bruine plekken stonden ongeveer de vorm van de neusdoppen.
dat is me nog niet opgevallen en zou graag weten wat dat is en of het al dan niet kwaad kan.

Safrena

Hey Kanarie

Bij popjes is het vaker zo dat de neusdop niet mooi egaal is en dus een beetje rimpelig. Dat is normaal. ;)

Een popje heeft een bruine neusdop en als ze in broedstemming komen (de hormonen) dan verkleurd deze neusdop,
van bruin naar licht blauw tot wit of zoals bij jouw popje donker bruin ;)
Je hoeft je daar dus geen zorgen om te maken

vele groetjes

kanarie

#2
het zijn niet de neus doppen maar het velleje daarboven.
mijn vrouwtje is zeker niet in broedstemming want ze heben geen nestkastje. verder heeft het vrouwtje lichtblauwe neusdoppen.

foto toegevoegd ;)
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Kanarie

Als ik het goed kan zien op de foto is het niet de neusdop die bruin ziet, maar de veertjes er net boven.
Waarom de veertjes bij sommige parkietjes zo bruin worden, daar heb ik eigenlijk geen idee van.
Heeft je parkietje ergens met haar kopveertjes tegen geaaid of zo???

Maar ik kan je wel vertellen dat je, je daar geen zorgen moet over maken ;)

Je hebt nog een behoorlijk jong parkietje lijkt me  ;)

Vele groetjes

Caradow

Daar zit ik nu ook naar te kijken... op deze foto lijkt het parkietje nog vrij jong, terwijl je eerder vertelde dat jou vogeltjes 4 en 6 jaar oud waren.

kanarie

ikzelf heb het al ongeveer 3 jaar, maar ik denk dat zij toch al wel een jaar was toen ik hem kocht, had wel liever een jonge vogel, maar wist nog niet hoe je dat kon zien. ik weet niet hoe het komt dat als de kamer niet baad in het licht, het manneje overal tegen vliegt.