kooi

Gestart door kanarie, september 10, 2006, 11:46:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

ik heb in verschillende boekjes gelezen dat je parkieten niet in een ronden kooi mag huisvesten omdat ze daar alleen maar in kunnen klimmen en niet vliegen, maar hier hebben er velen een ronde kooi, kloppen die boekjes dan niet?

missie_go

ik denk dat ze bedoelen omdat de meeste ronde kooien horizontale spijlen, dat ze daarom niet goed kunnen klimmen,
ik persoonlijk heb het ook niet zo op ronde kooien, weet niet echt waarom :P

en er was geloofik ook iets over de orientatie.. maar ik weet niet zeker of dat klopt..

groetjes van margo

kanarie

Citeer
ik denk dat ze bedoelen omdat de meeste ronde kooien horizontale spijlen, dat ze daarom niet goed kunnen klimmen,
met horizontale tralies kunnen ze juist wel klimmen en met verticale tralies niet. ik had een nieuwe kooi gekocht voor een parkietje dat intussen dood is van een inwendige bloeding, weet ook niet hoe dat komt. ik kocht en een rechthoekige kooi omdat ik de boekjes volgde, maar ikzelf vind ronde kooien mooier, weet ook niet waarom!

Safrena

Hey Kanarie

Persoonlijk vind ik ronde kooien ook niet goed en moet ik die mensen van die boekjes helemaal gelijk geven.
De spijlen zijn vaak verticaal en daar kunnen ze niet op klimmen en ze kunnen er inderdaad ook niet in vliegen.

Veel beter is dus een rechthoekige of vierkante kooi met horizontale spijlen

vele groetjes

Sara

Het is ook zo dat parkieten zich minder goed of bijna niet kunnen oriënteren in ronde kooien,dat is net hetzelfde als dat vissen zich niet kunnen oriënteren in een ronde visbokaal.
Ik zou dan ook nooit 'n ronde kooi kopen voor mijn parkieten.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

missie_go

Citaat van: kanarie op september 10, 2006, 11:53:17
met horizontale tralies kunnen ze juist wel klimmen en met verticale tralies niet.

sorry, dat bedoelde ik. foutje ::)

groetjes