Rocco & Rio mannetje(s) of Vrouwtje(s) ???

Gestart door lindavengelen, september 06, 2006, 19:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lindavengelen

Zoals ik al eerder heb gemeld, heb ik sinds een week twee nieuwe parkietjes! Het zijn echt leuke beestjes maar ik kan er niet over uit of het mannetjes of popjes zijn. Het gedrag van Rio ( groentje) lijkt erg op een popje, wat drukker en wil meer knagen. Rocco is daarbij wat rustiger, maar wil af en toe door Rio ook knagen! Ze kunnen echt niet zonder elkaar, waar de een is, daar is de ander ook meteen. Wel hebben ze heel af en toe een boos kreetje naar elkaar, maar dan zitten ze elkaar ook weer ineens te kroelen.

Nou voor de gokkers onder ons, Wat zijn Rocco & Rio???

[verwijderd door de beheerder]

Annika

de witte zou ik niet durven zeggen omdat dat nog wel eens af wil wijken van andere kleurslagen geloof ik.
De gele lijkt me inderdaad een popje.
Echt prachtige diertjes hoor, wow  :-*

lindavengelen

#2
dankje voor de snelle reactie en het compliment! Rocco is wit met lichtblauw op zijn buik en rug! Ik had indd gehoord dat het bij andere kleurslagen kan verschillen...

Nog meer gokkers onder ons?

p.s: Heb nog een foto erbij gedaan, deze is misschien iets duidelijker.

[verwijderd door de beheerder]

budgie

Als die witte een popje zou zijn , is het een 'sneeuwpopje'. Wat een mooie vogeltjes!

Caradow

rio  is een popje, rocco een mannetje....

denk ik :-X

Safrena

Hey Linda

Jouw wit parkietje heeft een vrij paarse neusdop als ik me niet vergis op de foto
Daar zou ik toch zeggen dat het een mannetje is  ;)
Omdat hij zo licht is van kleur is de kans groot dat de neusdop nooit blauw zal worden maar roze/paarse ;)


Vele groetjes

lindavengelen

Ja klopt, het wit met blauwe parkietje heeft een wat paarse neusdop. Bij het groene parkietje begint steeds meer blauw te komen, ook is ze best fel. Ze bijt soms wel eens, ik probeer het meteen af te leren door 'nee' te zeggen en boos te kijken. Soms dan is ze heel lief, dan kan ik haar kroelen en soms dan bijt ze ineens. Dus ik denk dat dat wel een popje is.
Bij het blauw/witte parkietje is het nog twijfelachtig!

Bedankt voor ieders reactie!