Help, mijn parkiet diet vreemd!

Gestart door cornelis, september 09, 2006, 18:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis

Mijn grasparkiet binky doet sinds vandaag een beetje vreemd.
-Hij zit erg hoog op z'n pootjes (terwijl hij normaal een beetje uitgezakt zit), zijn veertjes zijn vrij strak langs zijn lijfje (terwijl die normaal een beetje gezellig bol zitten)
-zijn vleugeltjes trillen en staan een beetje van zijn lijfje af (ze hangen niet)
-Hij is vrij stil
-Normaal gesproken als je hem water geeft met een lepeltje, dan springt ie erop af en wordt wild. Nu blijft hij normaal zitten en kijkt er ee beetje naar.
Het is allemaal niet voortdurend, nu zitten zijn vleugeltjes bijvoorbeeld normaal, maar soms weer niet.

Verder heb ik het idee dat z'n pootjes een beetje raar zijn. Je ziet een soort bloedvaatjes, die me eerder nooit zijn opgevallen. Op de onderstaande foto zie je zijn pootjes (de voorste, met het blauwe buikje) en er achter zie je mijn andere parkiet. ZOals die zit (buikveertjes op het stokje), zo zit Binky normaal ook. Op de foto (klik voor vergroting) zie je ook als je goed kijkt de bloedvaatjes die ik bedoel. Vooral op zijn achterste pootje (z'n rechter) zie je vlak bij zijn veertjes een donkere lijn lopen.



Kan iemand mij vertellen wat hij heeft? Is hij ziek? Of voelt hij zich gewoon een dagje wat minder? (dus dat het niet fataal is maar vanzelf overgaat), of heeft ie het koud, issie ondervoed, heeft ie bloedarmoede (geen wondjes overigens)? ALs iemand mij kan helpen, alvast heel erg bedankt!

Parkieten-Freak

Ik kan niets bijzonders zien aan de pootjes. Kijk het gewoon even een dagje aan. Als de vogel morgen nog trilt met de vleugels, dan zou ik even naar de dierenarts gaan.


budgie

Heb je ook een echt scherpe foto van die pootjes? Het is hier moeilijk te beoordelen. Ik vind het er wel een beetje vreemd uitzien, die rode lijntjes! Ik heb dit nog niet eerder bij een parkietje gezien.

Caradow

De foto is inderdaad niet heel erg duidelijk, maar voor zover ik het kan zien, ook naar het stukje van de vleugels kijkend, lijkt het alsof hij zit zoals op deze foto van Ukkie?


Als dat zo is heeft hij het erg warm, hij opent zijn vleugels om af te koelen en er stroomt meer bloed naar de pootjes waardoor je de bloedvaten duidelijk ziet lopen.

Vlak voordat hij zo gaat zitten, heeft hij zich dan erg druk gemaakt? Vliegen, spelen, schreeuwen, misschien in de volle zon gestaan?

Als hij er niet bij zit zoals Ukkie op deze foto, dan weet ik het zo ook niet...