alleen bij mij waarom niet bij andere familieleden

Gestart door steffef, september 09, 2006, 16:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

steffef

hallo
ik kan mijn parkiet ondertussen loslaten hij komt altijd wel naar mij af op mijn schouder maar waarom is hij bang van mijn broer en bijt hij hem?
hoe leer je dat af
en als hij bij mij op men schouder zit gaat hij met zijn bek naar me neus en doet zijn bek open weet iemand wat dat wil zeggen?
maar bijten doet die niet echt maar het lijkt wel zo

judithdejong

Hoi Steffef,

Bijt je parkietje jouw broer zomaar? Geen dingen vooraf aan gebeurt wat je parkietje kwaad of geirriteerd kan maken??
Zo nee dan kun je misschien je parkietje in zijn kooi zetten als ie weer bijt. En hem dan een tijdje (tien minuten ofzo) geen aandacht geven en dat herhalen. Wel consequent blijven anders werkt het niet. Wellicht dat ie over een tijdje een link gaat leggen dat als hij bijt hij dan steeds in zijn kooi moet en hij dan geen aandacht krijgt.
Als de anderen er anders over denken dan merk ik het wel.

Groetjes,
Judith

steffef

nee hij bijt niet zomaar me broer wouw dat het parkietje op zijn vinger ging zitten en hij kroop achter mijn rug en hij ging er dan met zijn vinger er weer toe en beet in zijn vinger
ik merkte wel dat hij van hem bang was omdat die probeerde de schuilde achtermij

Moppers

Als jij degene bent die hem tam heeft gemaakt, kan ik me best voorstellen dat hij voor anderen nog wat bang is. Jou kent hij en vertrouwt hij, maar anderen zijn misschien nog wat eng voor hem. Ik denk dat hij het het beste af zal leren als je broer ook veel tijd aan hem besteedt en zijn vertrouwen probeert te winnen.
Dat je parkietje weet dat jij een vriendje voor hem bent, wil nog niet zeggen dat hij dat gelijk op alle mensen betrekt.