Te oud?

Gestart door Marie-Jose, september 09, 2006, 10:32:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marie-Jose

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen: ik ben Marie-Jose, ben 23 jaar, en heb sinds gisteren een blauwe grasparkiet, wilde er eerst 2 maar de dierenwinkel raadde dit af ivm het tam maken.

het beestje zit nu heerlijk op een stokje en begint langzamerhand wel geluid te maken. Heerlijk, is het niet meer zo stil om mij heen omdat ik door ziekte s'middags thuis moet zijn. Mijn hondje Joep kan er nog niet zo aan wennen aan het geluid maar het komt vanzelf wel.

Nou is mijn vraagje: het beestje ( moet nog een naam verzinnen) is geboren in het voorjaar, is dit niet te oud om hem tam te krijgen? Ik heb wel heel erg veel geduld dus daar zal het niet aan liggen.

Verder wil ik jullie complimenteren voor de site, zeer informatief heb al veel dingen geleerd.

Nou ik ga nog even verder lezen wat me te wachten staat  :P maar het zal vast wel goed komen want ik ben zo'n ontzettende dieren-freak.

Groetjes en alvast bedankt
Marie-Jose

Caradow

Hoi Marie-Jose,

Jou parkietje is zeker niet te oud om tam te maken. Een parkiet van ALLE leeftijden kan je nog tam maken. Afhankelijk van het karakter van het diertje kan wat sneller of langzamer gaan maar met veel geduld word hij zeker tam!

Je hebt het forum en de website gevonden, dus met alle informatie die je hier kunt vinden gaat hret vast en zeker lukken  :D

Marie-Jose

Bedankt voor je reactie.

Meestal verdiep ik me er eerst in voordat ik een diertje koop maar ik vond deze zo mooi dat ik op slag verliefd ben, weet alleen nog niet of het een mannetje is of een popje. Maar daar zal ik in de loop van de tijd wel achter komen als ik me er wat meer in verdiept heb.