kan niet meer verder

Gestart door kanarie, september 04, 2006, 16:36:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

ik wil mijn vogels opnieuw proeren tam te maken, als ik met mijn hand in de kooi kom blijven ze zitten en als ik mijn vinger naar ze toe breng komen ze erop zitten. nu, als ik zaadjes of trosgierst op mijn hand leg en mijn hand openhoud, dat vliegen ze als gekken weg om daarna weer op een ander zitstokje weer te landen. ik ga dan wer met open hand+trosgierst/zaadjes naar de parkietjes toe en weer geburt hetzelfde. ze vliegen weg om daarna weer op een ander stokje weer te laden, als ze geland zijn haal ik mijn hand uit de kooi. doe ik iets verkeerd of zo?

Caradow



Je vinger naar de vogel toebrengen is een andere handeling dan een open hand met zaad voor de neus houden.

Laat ze eerst goed aan je hand wennen, laat je hand van alle kanten rustig zien, net zo lang tot ze daar goefd aan gewent zijn, dan kun je een stapje verder gaan. Geduld en vooral rustig blijven!

kanarie

als je je hand open in de kooi steekt en ze blijven zitten, moet je er dan heel stil naartoe gaan. als ze wegvliegen en weer landen wachten tot ze terugkomen of wat?

Caradow

Lees de site eens goed door en gebruik de zoekfunctie op het forum. er is al zo veel geschreven hierover....

kanarie

als ik de vogels wil tam maken, mag ik dan de koo op een andere plaats zetten? de kooi staat nu anderhalve meter hoog, en eigenlijk iets te hoog voor mij.

Belleo

Ik denk wel dat je de kooi ergens anders neer kan zetten als het maar niet in de tocht staat.

groetjes Belleo

karin v h

Hallo Kanarie,
Het tam maken van een parkietje is over het algemeen 'engelengeduld', er zijn maar weinig parkietjes die snel tam zijn. Jouw parkietje is schijnbaar nogal bang van vreemde dingen laat hem dan de 1 e week alleen maar op je vinger of je vinger laten zien. Probeer hem eens met 1 vinger aan te raken.
Echt je moet geduld hebben.
Geduld is een schone zaak dus....... rustig aan.
Groetjes karin