Vriendje ricky niet in orde!!!

Gestart door Carl, september 07, 2006, 15:36:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal nou sinds twee dagen hebben wij een nieuwe vriend voor onze ricky erbij, genaamd Japie. Japie heeft op dit moment nogal een vieze kont, dit had ricky ook toen hij bij ons kwam en hebben wij schoongemaakt en druppeltjes voor gekregen dat zijn ontlasting beter zou worden. Dit is helemaal goed gekomen, ricky heeft toendertijd ook onder een warmtelamp gezeten om helemaal bij te komen. Maar bij Japie is het verhaal anders.....bij japie stinkt het dat was bij ricky niet, japie is op dit moment ook erg suf, naar mijn idee te suf. Japie zit ook heel veel ja braakneigingen te maken dus net of hij iets uit zijn krop wil halen, zijn dit sympthomen van de kropziekte? Maar ik heb de dierenarts maar even gebeld en daar moet ik zo om vier uur met hem naar toe. Ik vind het zo vervelend en heel zielig voor japie want je ziet dat hij niet lekker is.

Jullie horen wel hoe het is afgelopen.

Groetjes Mirjam, Ricky en Japie

Carl

Japie is bij de dierenarts geweest en blijkt toch wel heel ziek te zijn :(. Hij heeft kropziekte :'(, dus ik heb antibiotica meegekregen, hij is heel stil en zit maar een beetje te suffen. Ik maak me echt zorgen als hij vandaag nog niet zou eten (hij heeft wel gegeten afgelopen twee dagen maar kwam er weer uit)dan moet hij gedwangvoerd worden....toen we thuis kwamen ging hij geloof ik wel wat eten maar ik weet niet hoeveel hij daar van binnen houd. Mijn vriend koopt vanavond nog een warmtelamp via marktplaats en die neemt hij zo mee naar huis dus kan hij lekker onder de warmtelamp gaan zitten. Ik hoop echt dat hij opknapt want ik zit er echt heel erg mee. Heeft iemand hier op het forum ook eens een parkiet gehad met de kropziekte? Ik zou graag willen weten hoe dat dan is verlopen.

Groetjes van een heel bezorgde Mirjam

Safrena

Hey Carl

yep Mijn kleine Winnie heeft ook ooit kropziekte gehad.
Ze moest toen veertiendagen antibioticum nemen
Na twee dagen antibioticum en warmtelamp was ze alweer helemaal opgeknapt ;)

Hoop dat Japie ook heel snel weer opgeknapt is

veel sterkte

vele groetjes

Carl

Nou dat is wel heel fijn om te horen, is toch een beetje een geruststelling.Ik hoop dat Japie van ons ook snel weer opknapt en gezellig samen met vriend Ricky een leuke tijd tegemoet gaan. :)