onderlegger met zandkorrels

Gestart door Cheryl87, september 04, 2006, 22:34:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cheryl87

Hallo allemaal,

Ik heb even een klein vraagje.
Ik kom net uit Frankrijk vandaan en in zo´n super supermarkt hadden ze daar op de dierenafdeling onderrleggers met zandkorrels voor alle kooien. Het merk is Aime en op de verpakking staat dat het goed is voor de spijsvertering voor de vogels omdat ze die korrels opeten en het is goed voor hun nageltjes.
Nou heb ik het gekocht omdat ik er wel nieuwschierig naar was en, om eerlijk te zijn, leek het mij ook heel makkelijk schoon maken.
Maar ik ben er toch niet helemaal zeker op of ik hier juist aan doe voor mijn parkietjes..

Nou heb ik ook zandstokjes omdat ik, nog, plastic stokjes heb en dat is in principe hetzelfde idee.
Maar toch.. Ik weet het niet..

De onderlegger is ook net een halve centimeter te kort dus ik ben o.a bang dat ze er met hun pootjes onder blijven steken en ik weet ook niet precies wat er gebeurt als ze toch stukjes van dat soort karton af gaan bijten..

Dus mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze onderleggers, zo niet mag je ook reageren, ben wel benieuwd naar jullie meningen hierover.

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy






Maur@

Nee geen ervaring, volledig onbekend voor mij. Kun je een foto maken van de onderlegger?

karin v h

Hallo Cheryl,
Zijin die onderleggers van papier of van plastic en zijn het echte zandkorrels?
Wij geven toch onze parkieten geen zandkorrels te eten? ::)
Staat er verder niets op de verpakking of is daar niet uit te komen, je maakt ons wel nieuwsgierig.
groetjes karin


Caradow

Als het zoals jij zelf aangeeft het zelfde principe is als de zandstokjes/hulsjes voor om de zitstokken, dan zou ik het weghalen.
Je zou het dan kunnen vergelijken met dat we schuurpapier in jou schoenen stoppen om met blote voeten op te lopen.
En ja, de nageltjes slijten, maar ook de voetzolltjes beschadigen.
Als je op zoek bent naar iets om de nageltjes te laten slijten, dan kun je beter zitstokken van verschillende diktes gebruiken (bijv van onbespoten fruitbomen of knotwilgen) daarmee worden ook gelijk de spiergroepen in de pootjes getraind.

Mocht het toch iets heel anders zijn, dan ben ik net asl MAur@ heel erg benieud naar een foto :-X

Cheryl87

Hoi Caradow,

Ik denk dat jij het helemaal goed begrijpt..
En zo heb ik het nog niet bekeken.. Als schuurpapier..
Hoorde ook van budgie dat die zandstokjes ook helemaal niet goed voor de voetzooltjes..
Dus die gaan weg en ik ga inderdaad stokjes kopen van verschillende diktes!
En die onderleggers gaan weg!

Wij geven toch onze parkieten geen zandkorrels te eten?
Nee dat was niet mijn bedoeling, maar zoals ik al zei gebruik ik ook al een tijdje zandstokjes en dat is hetzelfde idee als die onderleggers alleen in groot formaat voor op de bodem.
Die zandstokjes had ik puur en alleen voor de nageltjes en bij die onderleggers was ik ook van plan om grit bij te kopen maar die onderleggers gaan weg en de zandstokjes ook en er komt weer gewoon schelpenzand en er komen takken met verschillende diktes in de kooi te hangen en geen plastic stokjes meer met zandstokjes erom heen!

Hartstikke bedankt voor jullie advies! Ik denk dat mijn parkietjes een stuk blijer zijn als ze geen schuurpapier meer onder hun voeten hebben..!!

Ik had het nooit bekeken als schuurpapier maar als ik er langer bij nadenkt is het eigenlijk heel logisch!

In elk geval bedankt!

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy