speeltjes

Gestart door kanarie, september 04, 2006, 16:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

sonja zei me dat ik absoluut speeltjes moest kopen voor mijn parkieten omdat ze dat niet hadden. nu, dat heb ik gedaan en hen ze gegeven, het vrouwtje vond het meteen interessant en probeerde ze meteen uit. het mannetje durft dat niet. hij is bang om nieuwe dingen te proberen.het heeft dan ook geen zin om alle speeltje dubbel te kopen, trouwens, ik heb 2 parkieten en 2 speeltjes, het vrouwtje kan maar met 1 ding tegelijk spelen. ik weet dat de vogels aan de speeltjes moeten wennen, maar hij kijkt er niet eens naar.

Ingrid

En wat is je uiteindelijke vraag??

Caradow

Parkietjes hebben tijd nodig om te wennen aan nieuwe dingen. Dit kan dagen, soms weken duren.

kanarie

ik heb gewoon de indruk dat nudat ik ze speeltjes heb gegeven en het vrouwtje er gelijk mee begon te spelen, het mannetje zich weer alleen voelt. hij is ten slotte ong4 jaar geleden ook 2 jaar alleen geweest, ze zijn wel niet het beste koppel, maar hij snavelde wel vaak, dat is nu fel geminderd, ik zou nog enkele speeltje willen gaan kopen omdat ik het zo zielig vind voor het mannetje!

Sonja

#4
Hoi Kanarie,

Het popje besteedt nu misschien iets meer aandacht aan de speeltjes dan aan haar vogelvriendje, maar dat komt vanzelf weer goed, hoor. ;)
Parkietjes zijn nieuwsgierige diertjes, en de speeltjes zijn nieuw dus super interessant. ;)
Het mannetje heeft een ander karakter dan het popje, en hij neemt een (nu nog) wat meer afwachtende houding aan t.o.v. de speeltjes.
Wacht maar even geduldig af, je zult dan vanzelf merken dat ook hij nieuwsgierig wordt.
En het popje zal haar lieve mannetje echt niet vergeten aandacht te geven, hoor. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. ;)

Als je nu 2 speeltjes hebt gekocht, mogen er best nog wel wat bij. Je hoeft dan niet alles tegelijk aan je parkietjes te geven in de kooi, maar zo kun je eens wat afwisselen in de toekomst.

Groetjes, Sonja.

kanarie

hij is bang om nieuwe dingen te proberen.

ik heb vorig jaar een touwtje gemaakt en had het in de kooi gehangen. de man vertikte het erop te gan zitten, mar deed het na 2 weken toch omdat het vrouwtje er zo vaak opzat. ik weet niet wat voor een gedrag het is vn den mannetje.

Sonja

Citaat van: kanarie op september 04, 2006, 17:11:21
ik heb vorig jaar een touwtje gemaakt en had het in de kooi gehangen. de man vertikte het erop te gan zitten, mar deed het na 2 weken toch omdat het vrouwtje er zo vaak opzat.

Je schrijft het zelf al: Het mannetje ging er uiteindelijk toch op zitten. ;)
Het mannetje is gewoon terughoudender dan het popje.
Wacht nu maar gewoon rustig af, ook deze keer zal zijn parkietenvrouwtje hem wel weer over de streep trekken. :)

Groetjes, Sonja.

kanarie

ik ben net naar die webshop voor speeltje geweest. ik wou 2 speeltjes kopen, maar voor die op te sturen, betaalde ik 9 euro 50.
ik vind dat heel veel als je voor 4 euro 50 nog niet speeltjes koopt. vinden jullie dat ook niet?

Josephine

Ik had in de kooi van rakker een keer zo'n speelratje gehangen met 4 belletjes. Daar ging hij ook pas meespelen na een paar weken. Eerst was hij er bang voor maar hij ging steeds verder!

Josephine

Citaat van: kanarie op september 04, 2006, 19:11:02
ik ben net naar die webshop voor speeltje geweest. ik wou 2 speeltjes kopen, maar voor die op te sturen, betaalde ik 9 euro 50.
ik vind dat heel veel als je voor 4 euro 50 nog niet speeltjes koopt. vinden jullie dat ook niet?

Ja, maar dat betaal je gewoon voor het verzenden! Je kan ook gewoon speeltjes in de dierenwinkel kopen, dan betaal je geen verzendkosten. Wat dan wel jammer is, is dat ze op internet exclusievere(of hoe je dat schrijft) speeltjes hebben. Dat vind ik ook erg jammer, van je ben gewoon bijna het dubbele aan verzendkosten kwijt dan!

Maur@

Een paar druiven aan het steeltje, is heel goedkoop, gezond en geweldig speelgoed. Voordat ze de druiven van het steeltje hebben en wat ze er allemaal voor uithalen. Leuk om te zien, voor hun een leuk speeltje en ongewild krijgen ze misschien nog wat vitabientjes binnen.

Een leeg garenklosje aan een schoenveter is hier al maanden een zeer geliefd speelgoedje.

Een ping pong balletje. Heeft een paar weken geduurd hier, maar regelmatig hoor ik de pingpong bal door de kooi gaan.

Een houten knijper, daaraan wat groenvoer doen. Geweldig heel goedkoop speelgoed. Knijper en groenvoer is zo gesloopt.

En de beroemde wc-rol, eierdoos en ander ongekleurde kartonsoorten. Dagen kunnen ze er zoet mee zijn.

kanarie

#11
CiteerEen paar druiven aan het steeltje, is heel goedkoop, gezond en geweldig speelgoed. Voordat ze de druiven van het steeltje hebben en wat ze er allemaal voor uithalen. Leuk om te zien, voor hun een leuk speeltje en ongewild krijgen ze misschien nog wat vitabientjes binnen
leg eens in stappen uit hoe je zoiets maakt.

Quote in orde gemaakt ;). Gr. Ingrid


Maur@

Citeerleg eens in stappen uit hoe je zoiets maakt

gewoon een klein stukje van een tros druiven in de kooi hangen.