Legnood met een windei....... DRAMA!

Gestart door Jojo, september 03, 2006, 19:37:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej Jojo,

Wat een naar bericht. :(
Heel veel sterkte in ieder geval, fijn dat het laatste uurtje voor Nino zo fijn heeft mogen zijn.

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Scotty - Keecko

Hoi Jojo,

Wat een verdrietig bericht :(
Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd...
Je hebt er alles aan gedaan om haar beter te maken, onthou dat!
Ook ben je tijdens haar laatste uurtje dicht bij haar geweest, ik weet zeker dat Nino dat heel fijn heeft gevonden.

Heel veel sterkte! ook voor Paco.

Ilse

Safrena

Hey Jojo

Wat verschrikkelijk erg voor je  :'(
Het is geen troost ik weet het maar ik weet zeker dat Nino heel blij was dat ze dicht bij jou in een vertrouwde omgeving en vertrouwde handen zat tijdens haar laatste uurtje.
Je hebt je best gedaan, en alles gedaan om haar beter te maken, en ook dat zal Nino weten en ze is je heel dankbaar voor alles wat je voor haar gedaan hebt.

Wil je heel veel sterkte wensen ook voor Paco

Vele groetjes

Meltjuh

Hey Jojo,

Wat zielig voor het arme vogeltje.
Gelukkig heeft ze wel een warm en fijn laatste uurtje gehad.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je parkietje :(

missie_go

 :owat erg :'(

om je popje zo te zien leiden en er alles aan hebt gedaan om haar beter te maken.. en toch niet gehaald.
daar zijn gewoon geen woorden voor :'(

ik wens je echt heel veel sterkte
ook aan paco natuurlijk :(


karin v h

Hallo Jojo,
Hier zijn ook geen woorden voor, het was fijn dat je thuis was op het moment dat hij is overleden. Heb je hem toch nog steun kunnen geven in zijn laatste uurtjes. :(
Sterkte bij het verlies en verwen Paco maar extra die mist zijn maatje ook.
Groetjes karin

Annika

Jojo, ik lees je berichtjes nu pas.
Zo optimistisch als het zich even liet aanzien, zo naar loopt dit alles af  :( Ik heb er geen woorden voor, moet er niet aan denken dat dit Vledder of over een tijdje misschien Kip zou kunnen overkomen  :'(
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies!

Een dikke knuffel,

Annika

PS  ik wou nog even aangeven dat ik Budgie's visie goed kan begrijpen en dat, ook al word je er misschien angstig van, het wel realistisch is en dat dat soms alleen maar in het voordeel kan werken.
Hierbij wil ik overigens niemand voor het hoofd stoten, dus vat deze reactie ajb niet persoonlijk op!

Elfje

Jojo,

Wat vreselijk dat je lieve parkietje is overleden, ondanks alle goede zorgen.
Heel veel sterkte ... ook aan Paco.

Liefs Elfje

Jojo

Bedankt voor de lieve reakties!
Dat iedereen zo meeleeft.... super!
In mijn omgeving was het voor sommigen  "maar" een vogeltje.
Nee! Het was MIJN vogeljte, mijn maatje.
Ik ben een hele poos thuis geweest omdat ik Pfeiffer had en in die periode was het fijn om thuis te zijn met je vogeltjes.
Soms was het net alsof ze het begreep dat ik niet helemaal lekker was.

Kan het nog sterker vertellen:
Ik ben nu 5,5 maand zwanger en als ik 's avonds op de bank lag zat ze het meest van de tijd op mijn buik. Verklaar dat maar eens!
Dat beestje snapte zo veel!

En Paco snapt er nu zo weinig van, is ook zielig om te zien en te horen.
Roept maar om zijn maatje.
En dat terwijl ze niet eens elkaars allerbeste maatjes waren, ze verdroegen elkaar wel in de kooi, maar ik heb ze nog nooit kunnen betrappen dat ze zaten te knuffelen. Af en toe ( zelfs vorige week nog) liet Nino het wel eens toen dat Paco dr voerde, maar dat waren zeldzame momenten.

En zo zijn er nog zo veel van dat soort momenten, die koester ik nu maar.
Hoop dat het snel een beetje verzacht.

Bedankt allemaal alvast!

budgie

#29
Citaat van: Jojo op september 04, 2006, 17:38:03
In mijn omgeving was het voor sommigen  "maar" een vogeltje.
Nee! Het was MIJN vogeljte, mijn maatje.

Mensen die zeggen dat het "maar" een vogeltje was, hebben geen gevoel en volgens mij ook geen verstand!

Citaat van: Annika op september 04, 2006, 16:15:39
PS  ik wou nog even aangeven dat ik Budgie's visie goed kan begrijpen en dat, ook al word je er misschien angstig van, het wel realistisch is en dat dat soms alleen maar in het voordeel kan werken.
Hierbij wil ik overigens niemand voor het hoofd stoten, dus vat deze reactie ajb niet persoonlijk op!

Dankjewel voor de erkenning, Annika. Als een forum nuttig wil zijn, moet men ook vervelende dingen onder ogen kunnen en willen zien! Anders kun je net zo goed lid van een theekransje worden. De dood staat nu eenmaal naast het leven.
Het verbaast me overigens keer op keer dat er hier op het forum een zekere 'angst' bestaat m.b.t. het voor een mening uitkomen. Men is uiterst voorzichtig om te voorkomen dat men onaardig gevonden wordt. Haast té voorzichtig.

Je hebt je mening kenbaar gemaakt en dan nu weer on-topic ;). Gr. Ingrid

Berichtjes samengevoegd.

Chantalleke

Heel veel sterkte Jojo!!!
Je hebt gedaan wat je kon en gelukkig was Nino to op het laatst in haar eigen vetrouwde omgeving en bij degenen van wie ze het meeste hield...

Maur@

He Jojo,

Wat een ontzettend triest bericht dat zij het niet gered heeft. Je hebt alles wat in je macht lag gedaan en meer kon je niet doen. Je hebt haar bij je gehouden op het laatste moment en dat heeft ze waarschijnlijk echt wel geweten. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en je moet echt beseffen dat jij niets meer voor haar hebt kunnen doen, met alle beste wil op de wereld niet.

Heel veel sterkte. En die opmerkingen van "het was maar een vogel" tsja je hebt echt van die gevoelloze mensen. Jammer maar die bestaan ook.

marretje

Heel veel sterkte gewenst na dit drama.

mozart

He bah, wat is dit naar zeg!
Het leek nog wel even ietsje beter te gaan.
Heel veel sterkte ermee.
groetjes Mozart

Karin

Gecondoleerd met het verlies van je lieve parkietje.  :(

Ik heb nog wel een vraagje naar aanleiding van dit, waar ik toch wel van schrok:
Citaat van: Jojo op september 03, 2006, 19:37:42
Ook is haar bipsje met warm water schoongemaakt en hoopt hij dat wat er nu uithangt binnen een paar dagen opdroogt en al zal sterven.
Bedoel je met "dat wat er nu uithangt" dat deel van haar cloaca dat naar buiten was gekomen? Of lees ik het gewoon verkeerd?   

Jojo

Nee, volgens mij lees je het goed en bedoelde de dierenarts dat ook.
Van de kweker hoorde ik dat hij het geboortekanaaltje/ eileidertje ook terug had kunnen stoppen, dat deed hij zelf ook wel us.

Er zullen alijd dingen zijn die we misschien hadden kunnen doen, maar dat is altijd acheraf en het verandert helemaal niets meer aan de zaak.

Ben nu over de grootste schrik heen en ook Paco begint nu weer een beetje zijn draai te vinden.
We zijn wel heel benieuwd hoe dit vogeltje zich nu gaat ontwikkelen, het was altijd de schaduw van Nino, nu moet ie alles alleen ontdekken.
Daarom is ie ook nooit zo tam geworden als Nino, zodra Paco vliegen kon vloog ie achter Nino aan en werd het contact met ons stukken minder.
We hopen dat nu die alleen is toch weer meer naar ons toe zal trekken.
We spelen met het idee om er misschien over een paar maanden weer een kleintje bij te nemen, maar we willen eerst eens zien hoe het met Paco alleen gaat.
En als we weer een kleintje nemen wil ik daar 100 % achter staan en daar ook de tijd voor hebben, daarom is Nino ook zo geworden zoals ze was.
Maar in januari wordt ons eigen kleine Pukje geboren, dus verandert er heel veel en ik zou het erg jammer vinden als dan dat kleine vogeltje daar de dupe van zal worden.
Dus we zien het allemaal wel.

Idske

Hoihoi,

Heel veel sterkte gewenst, heb er geen woorden voor! :(

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

*Z*

 :( Lees het berichtje nu pas,,
Heel veel sterkte

Groetjes,

Karin

Citaat van: Jojo op september 10, 2006, 16:15:17
Nee, volgens mij lees je het goed en bedoelde de dierenarts dat ook.
Van de kweker hoorde ik dat hij het geboortekanaaltje/ eileidertje ook terug had kunnen stoppen, dat deed hij zelf ook wel us.

Ik dacht dat dierenartsen bij een cloaca prolaps (een uitgestulpte cloaca) altjd eerst proberen om de cloaca voorzichtig terug te duwen met een wattenstaafje.

Eigenlijk nooit gehoord dat een dierenarts meent dat het goed is dat de cloaca afsterft. Waaruit had haar ontlasting dan moeten komen volgens de dierenarts als haar cloaca inderdaad afsterft?

Ook vind ik het vreemd dat hij haar niet meteen preventief antibiotica gaf voor inwendig gebruik en alleen een antibiotica zalf, want een cloaca die naar buiten is gekomen kan geïnfecteerd raken. Een keer met een zalfje insmeren is dan bij lange na niet genoeg.

"Cloacal prolapse is also contributed to by uterine or cloacal infection that makes the area irritated and causes straining, resulting in expulsion of the cloaca. Therefore it is standard to give these birds antibiotics in case of infection. If a prolapse is exposed to the air for any length of time, infection is almost certain to develop, and with time the tissue dries out which causes further irritation and more straining -end result bigger prolapse."
Bron: http://www.avianweb.com/Prolapse.htm

Het gaat er niet om wat jij anders had kunnen doen, jij hebt het goede gedaan door naar de dierenarts te gaan. ;)
Misschien meer voor de toekomst voor parkieteneigenaren die een parkiet hebben met een cloaca prolaps.

judithdejong

Ik lees alle berichtjes nu pas....

Heel veel sterkte nog! Misschien beetje laat maar ik wilde het toch even kwijt.

Verwen Paco maar even dan, en voor je zelf hoop ik dat je het een plekje kan geven want je hebt alles gedaan wat je kon!!

Groetjes,
Judith