Phoebetje tam!

Gestart door Thomas89, augustus 29, 2006, 17:18:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas89

Hallo parkietenliefhebbers! ;D

Mijn lieve Phoebe is eindelijk tam!!! 8) ;D ;DHij komt zooo makkelijk in de kooi op mijn hand zitten...en gaat gelijk als hij uit de kooi is op mijn schouder zitten, en dan aan mijn oor sabbelen...zooo leuk.Zijn schommeltje heeft hij inmiddels ook ontdekt, net zoals het trosgierst...
Hij zit werkelijk overal aan te 'knagen'.

Groetjes Thomas en Phoebe ;D

Redguy

Mooi dat ie zo tam is  ;)

Je zult er veel plezier aan hebben! ;D

emceeelwee

Ben een beetje jaloers hoor. Zo tam is Kiki niet.

Heel veel plezier met m!

Brenda

Mijn 2 vriendjes zijn ook zo tam niet.. ik mag blij zijn als ze op mijn vinger komen zitten en niet meteen hysterisch (beetje dwars) wegvliegen  ;)

missie_go

heej,
;Dsuper!! ;D
wat leuk!!
je gaat er zeker veel plezier in hebben, ik dacht eerst dat zo in de kooi al leuk was als hij op je vinger komt zitten, maar het is echt leuk als hij zomaar besluit om op je hoofd te gaan zitten :P
ook hier zijn haren/vooral oorbellen een grote fan  :P

nog heel veel plezier met je TAMME parkietje ::) :P

groetjes!!

morena

Hoi Phoebe,

Ik heb zelf nu sinds 2 weken een parkiet FIGO.In de kooi komt hij soms op mijn hand zitten. Kan ik hem nu al uit zijn kooi laten of moet hij denk eerst tammer zijn??

Wat denk jij??

Doei Morena

Xxx

#6
heee

wat leuk joh dat hij al zoo tam is..ik heb mijn parkietje nu bijna een week maar is ook al aardig tam vindt ik zelf hij kom op me vinger zitten ensjow en is echt sweetii   :-* alleen af toe is die wel eigenwijs als die uit ze kooi is, dan wilt hij pas terug gaan als hij er zin in heeft:P (logisch zou ik ook doen ::)) en dan komt hij pas weer op me vinger zitten..dus ik laat hem nu voorlopig alleen even in de kooi weer op me vinger zitten en dan over tijdje laat ik hem weer uit ze kooi...maar tis wel grappig dat hij aan je oor sabbelt hhaah..dat doet de mijne niet..veel plezier nog met je parkietjee

KUsssiess Renee

Thomas89

Citaat van: morena op augustus 31, 2006, 21:43:19
Hoi Phoebe,

Ik heb zelf nu sinds 2 weken een parkiet FIGO.In de kooi komt hij soms op mijn hand zitten. Kan ik hem nu al uit zijn kooi laten of moet hij denk eerst tammer zijn??

Wat denk jij??

Doei Morena
Hallo allemaal!
Leuk dat juillie allemaal gereageerd hebben! ;Dhet is inderdaad heel erg leuk..Alleen gaat Phoebe straks ergens logeren dus ik moet hem een weekend missen.... :(Maar er is daar gelukkig wel een ander parkietje dus gezellig voor hem...Wat is had gedaan met Phoebe, is hem niet pas uit de kooi laten als hij op mijn vinger ging zitten, na anderhalve week (toen hij nog niet echt op mijn vinger ging zetten) heb ik gewoon de kooi open gelaten en hij ging eruit. (in een niet zo grote kamer), hij kon meteen al heel erg goed vliegen, wat ik heb gedaan is het volgende, aller eerst ging ik met hem naar een grote spiegel waar hij niet kon landen, dus dan moest hij wel op je hand zitten, tja en dat is wel een goede manier om hem aan je hand te laten wennen. Later ging hij vliegen in mijn eigen kamer, hij wilde  natuurlijk op allemaal dingen landen en niet echt op mijn hand/vinger..Dus weet ik deed: ik liet hem niet te lang op dat voorwerp zitten en hij vloog weer weg...en als je dat een tijdje volhoud, dan komt hij vanzelf op je hand zitten. Wat je ook kan doen, en dat is echt een hele goed etip!, is hem gewoon pakken (heel rustig natuurlijk), die van mij vind dat echt heerlijk om lekker warm in je handen te zitten, moet je ook maar proberen!, tuurlijk gaat hij eerst wel even naar je happen, want hij kent dit natuurlijk niet, maar daarna zal je zien dat hij dat lekker vindt..Dus wat ik zou doen, is hem gewoon lekker laten rondvliegen, ook al gaat hij niet echt op je hand zitten, en dan blijven proberen om hem op je hand te laten komen!En het zal werken...Hij is niet meer van mij afte houden...echt waar! :-*

Groetjes Thomas en Phoebe ;D

Scotty - Keecko

hey thomas!

ik zou als ik jou was, phoebe niet met je hand vastpakken. Vroeg of laat wordt hij dan echt bang voor je hand, je kunt dat al merken aan het happen. Bovendien kun je hem bezeren ook al hou je hem nog zo 'zachtjes' beet. Hij verliest zijn vertrouwen hiermee.   :(
Het is maar een tip, zie maar wat je ermee doet  :-\

@morena: ik zou nog even wachten, maak hem eerst echt vingertam (dat hij uit zichzelf op je vinger springt). Daarna kan hij uit de kooi. Als je hem te vroeg laat vliegen (als hij nog niet vingertam is) zou het kunnen zijn dat je hem heel moeilijk weer in de kooi krijgt.

Groetjes Ilse

kanarie

mijn parkieten komen in de kooi altijd op je vinger zitten. als ze uit de kooi zijn komen ze erop zitten als ze dat willen. als ik heb mannetje eenmaal in de kooi heb gekregen doe ik geen moeite meer voor het vrouwtje. ik weet dat het mannetje niet makkelijk uit ijn kooi komt. als hij er dus inzit is het een kwestie w-van wachten tot het vrouwtje er ook in gaat.