help! wat is het beste?

Gestart door ethan, september 02, 2006, 11:50:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

hi

mijn ouders hebben een leuk vriendje voor kiwi gezien. maar hoe kunnen zij hem het beste vervoeren??
Het is heel ver weg zo'n 3 uur rijden!
Kunnen ze hem het beste in het doosje laten zitten zodat hij niet kan schuiven of in de nieuwe kooi die ze meenemen? En als de kooi beter is, moeten ze hem dan donkerder maken, dus afdekken of open laten. Wat leverd minder stress op????

Of is de kans dat hij dit hele avontuur overleefd 0,000%. :(

snelle reacties graag, zodat ik met mijn ouders kan overleggen.

Alvast bedankt


Scotty - Keecko

Heej ethan!

Wat leuk dat jullie een nieuw vriendje erbij halen voor kiwi  ;D

Het vervoeren kun je gewoon in zijn eigen kooi doen. Als de kooi recht staat in de auto, kun je en klein laagje schelpenzand of andere bodembedekking erin doen.
De speeltjes zou ik er niet inhangen, een speeltje dat niet heen en weer schud, kun je er wel in hangen.

Verder kun je voer op de bodem strooien en een drinkbakje meenemen (niet in de kooi doen) en dan zou je eventueel onderweg wat water in kunnen doen.

Onderweg zou ik de doek half over de kooi doen of helemaal niet. Als je hem helemaal over de kooi hangt, raakt je parkietje alleen maar gestresst door.

Hoop dat je hier wat aan hebt  ;)

Groetjes Ilse

Safrena

Hey ethan

Toen ik Belle ging ophalen was het ook twee en half uur rijden

Ik heb Belle in haar eigen kooitje vervoerd met een beetje schelpenzand in de kooi en op de bodem een beetje eten
Ook had ik van Meltjuh een stukje trosgierst mee gekregen waar ze onderweg even lekker uit mijn hand van kon smullen.

Water had ik mee in een drinkflesje en half weg zijn we even gestopt om Belle even te laten drinken en een beetje frisse lucht in de auto te laten. (Tijdens het rijden kan dat niet opdat er dan tocht zou zijn)

Ook heb ik mijn fleece dekentje half over de kooi gedaan. De kant van het raam en vooraan (langs de bestuurder) had ik afgedekt. De kant langs mij en achteraan (waar ik zat) had ik vrij gelaten. Zo voelde Belle zich toch veilig maar toch niet afgesloten en kon ze mij en nog vanalles zien ;)

Veel succes

vele groetjes

ethan

bedankt ;D

Mijn ouders gaan hem/ haar vandaag al halen en nemen haar morgen mee naar huis.
zo kan ze ook alvast een beetje aan de kooi wennen. Dan is het morgen niet alles nieuw en eng.

groetjes