vleugeltjes strekken

Gestart door ButterflyGirl, september 01, 2006, 15:09:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ButterflyGirl

hallo,,

zoals sommigen van jullie al hebben gelezen heb ik sinds gisteren een grasparkiet man, chyco.
nu was ik net bij hem en toen strekte hij zijn vleugeltjes in een keer.. weet iemand misschien wat dat betekent?? en hij reageert ook niet meer angstig op mijn hand maar als ik hem trosgierst wil geven gaat hij naar dat zitten kijken van ja dacht je nou echt dat ik dat opeet,, kan het zijn dat hij dat niet lust?? ik heb het namelijk ook al op de bodem gelegd en hij eet er niet van..

groetjes lisanne..

Sonja

Hoi Lisanne,

Het lijkt erop of je parkietje zich al een beetje op zijn gemak begint te voelen.
Dat blijkt o.a. uit het strekken van de vleugeltjes, ze doen dat ook wel na het rusten.

Aan de trosgierst moet hij gewoon nog even wennen. Blijf het maar gewoon aanbieden, op een gegeven moment zal hij het vanzelf ontdekken.

Groetjes, Sonja.

Brenda

Mijn parkietjes strekken heel vaak de vleugeltjes en zijn lekker met elkaar aan het babbelen... heel tevreden zijn ze dan zoals Sonja ook al zei!

Mijn 2e parkietje moest in het begin ook niks van trosgierst weten, nu is hij er niet meer bij weg te slaan!!

Groetjes Brenda

budgie

Er zijn twee manieren van vleugeltjes strekken:

- beide vleugels worden tegelijkertijd een stukje opgetild boven de rug
- de vleugels worden één voor één naar achteren-beneden uitgestrekt, samen met de poot die zich aan
  dezelfde kant bevindt als de gestrekte vleugel

Beide manieren zijn normaal en gezond vogelgedrag