er komt een tweede parktietje bij!!!!!

Gestart door ethan, september 01, 2006, 14:10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

hi

Ik ga binnen kort een tweede parkietje kopen. ;D
Ik heb natuurlijk kiwi al een tijdje en die is aardig tam,maar ook wel erg eenzaam :(
Hij ging zijn spiegeltje voeren en als ik hem uit zijn kooi haal om te laten vliegen, blijft hij zitten waar ik hem neer zet of vliegt zo snel mogelijk terug naar zijn kooi. Naar speelgoed kijkt hij ook niet om. Maar misschien wordt hij er wat vrolijker van als hij een vriendje heeft.

In de dierenwinkel probeerde hij ook altijd bij de andere parkietjes te gaan zitten, maar die wilde  hem niet :(.
Hopen dat, dat beter gaat met zijn nieuwe vriendje.

Nu hoop ik eigenlijk dat de tweede wat ondernemender is, zodat hij kiwi een beetje aansteekt. Het leukste zal ik eigenlijk vinden als ze gezellig door mijn kamer gaan vliegen, ik heb namelijk mijn kamer helemaal parkietproef gemaakt toen kiwi kwam, maar die doet er dus niets mee.
Ik heb echt hoge zitstokken en laddertjes, parkietenpaal, van alles gebouwd, hoop dat tweede parkietje dat beter kan waarderen.

Kan ik een parkiet daar op selecteren? Of tewel waar moet ik op letten bij het kopen van mijn tweede pietje? ???

ben echt heel blij. Mijn ouders nemen een grotere kooi mee uit luxemburg want mijn kooi was eigenlijk al een beetje te klein voor kiwi alleen. (maar ik wist dat ik er toch nog later 1 bij wilde, daarom was het maar tijdelijk).

doegies. van karin en kiwi

missie_go

heej,

wat leuk dat je voor kiwi een vriendje erbij haalt ;D
hopelijk word hij er wat vrolijker van ;)

veel succes met 't uitkiezen van het 2e parkietje ;)

P.S.   je vroeg ook wat voor soort 'karaktertje' 't vriendje handig zou zijn..
mij lijkt het erg moeilijk om bij een kweker/dierenwinkel te zien wat voor karaktertje het parkietje heeft..  ;) misschien kun je het wel een beetje zien.. maar je weet het natuurlijk niet zeker ;)

groetjes van margo & kiwi


Sonja

Hoi Karin,

Een goed idee om een vriendje erbij te halen voor Kiwi. :)

In de winkel kun je nog niets zeggen over het karakter van het diertje.
Pas als hij bij je thuis is, zal hij zich geleidelijk aan steeds meer ontplooien, en dan ga je merken hoe hij is.
Waar je wel op moet letten bij aanschaf is of het parkietje gezond is: mooie, heldere oogjes, een schoon kontje, mooie pootjes met mooie rechte teentjes, geen uitvloeiing uit de neus, geen schurftmijt, niet bolzitten, enz.enz.
Maar het karakter, dat zul je na verloop van tijd pas gaan ontdekken. ;)

Veel succes met het uitzoeken van je 2e vogelvriendje!

Groetjes, Sonja.

ethan

dank je wel, het is gewoon afwachten wat voor karakter je krijgt dus.

Wel het zijn groepsdiertjes dus hopelijk gaan ze elkaar gewoon aardig vinden. dat is het belangrijkste.
Waarschijnlijk komt mijn tweede parkietje zondag. Kan niet wachten!!!!