Wennen van parkieten-man

Gestart door Monique8736, september 01, 2006, 10:07:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique8736

Zoals sommige misschien wel weten kwam ik er sinds een paar weken geleden geleden achter dat Jappe 'ineens' een popje blijkt te zijn,in plaats van het mannetje wat ik dacht dat ze was (Zo was 'hij' mij ook verkocht).Nu weten sommige misschien ook nog wel dat ik er net een popje bij had gekocht,en ik ook nog een mannetje had zitten wat tot de score kwam van 2 pop,1 man.De nieuwste zit nu apart in een kooitje ernaast.Nu ga ik morgen een nieuwe kooi aanschaffen (Een stuk groter) en een 2e parkietenman,nu is mijn vraag:
-Kan ik het derde popje (Kip) voor ongeveer een weekje in bij de andere doen,zodat de nieuwe man in haar kooi kan wennen? of zou het al snel mis kunnen gaan tussen de 2 popjes?

En dan heb ik nog een vraagje,stel je hebt 2 mannen en 2 poppen en er gaan 1 mannetje dood,zijn de overgebleven dan zo aan het elkaar gewend dat het zo kan blijven,of moet je dan weer een nieuwe man kopen? (Niet dat het slecht gaat met de oudste man (Gijs) maar ik dacht daar ineens aan van de week)

Groetjes Monique

Safrena

Hey Monique

zou de twee popjes en het mannetje zeker niet samen zetten, ook niet voor heel even.
Daar komen zeker weten problemen van.

Als er een popje sterft zou je kunnen overwegen om ze met drie te houden, toch denk ik dat het mannetje zou gaan treruren.
Als  het een mannetje is moet je voor het popje toch een nieuw mannetje bij doen, want ook na zolang samen kunnen de popjes nog gaan vechten

vele groetjes