Hulp nodig bij juiste keuze maken.

Gestart door Belleo, augustus 31, 2006, 15:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal,

Zoals jullie al wel weten heb ik een blind parkietje genaamd Belle :-* en ik heb sinds ongeveer 2 weken een tweede parkietje genaamd Mia. 8) (Belle is geel/groen en Mia is blauw/wit).
Nu ben ik Mia ook tam aan het maken en heb ik haar gisteren toen ze precies 2 weken bij me was ongeveer 2 uurtjes los laten vliegen en vrijwel gelijk ging Mia op Belle haar kooi zitten heel leuk gezicht :).
Ze ging ook de kooi in wat ik zelf wel een beetje eng vond dus daarom bleef ik er wel bij zitten.
Belle hoorde gelijk dat er een vreemd iets op haar stokje zat en gelijk ging ze Mia wegjagen door te bijten en haar aan de kant te duwen.
Ik heb Mia dan ook gelijk weer terug gezet in haar kooi en sinds dien mag ze ook niet meer in de kooi van Belle komen.
Nu was mijn vraag of ik misschien Mia en Belle net iets te snel aan elkaar heb laten wennen of dat het toch niet een super goed idee was om hun tweetjes bij elkaar te doen :-\.

Groejes van mij. :D

P.S ondanks dat ik uit het nest de rustigste en minst dominante jong heb gekozen vind ik het toch eng om ze bij elkaar te doen.
Want ik ken Mia's karakter nog niet goed en ik wil niet dat het ten kosten moet gaan van Belle die het al moeilijk heeft doordat ze niets kan zien.

boefje

Hoi ,
Wat ik zou doen is Belle eruit halen even bij je laten zitten en als Belle rustig is zou ik Mia eruit halen en (misschien in de hand ) of op je vinger laten zitten en heel rustig richting Belle gaan, volgens mij voelen parkietjes elkaar wel aan. Belle is natuurlijk voorzichtig omdat ze niet kan zien en een ander parkietje heeft tijd nodig om aan elkaat te laten wennen. Voor de rest zou ik ze gewoon nog even apart laten zitten zodat Belle alle tijd heeft om te wennen aan Mia.

Ik wacht verdere reactie's af.

Groetjes ! sterkte ermee  ;D

Belleo

Bedankt voor je reactie boefje,

Ik heb gister avond toen Belle wat rustiger was haar even op mijn vinger gezet en heb Mia daarna ook maar even gepakt om te kijken of het werkte.
Uiteindelijk zaten ze samen samen op mijn hand maar Belle was nog steeds een beetje onwennig ze is vaak wel zo dat ze liever niet wil worden geaaid of dat soort dingen dus ik denk dat het toch wel even wat tijd moet hebben ik heb het vandaag weer geprobeerd en het ging nu al iets beter.
Maar ik wacht gespannen af. ;)
Mia blijft gelukkig een rustig parkietje dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken want Belle houd niet zo van al die drukte om haar heen.