nieuwe parkiet

Gestart door Denise, juni 15, 2005, 16:43:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Denise

Hallo allemaal!

Ik heb sinds zondag een parkiet, ik heb hem nu dus 3 dagen :D. Het is een parkiet van 6 weken oud, en vrij jonge parkiet dus. Maar ik vraag me af, bij ons in de buurt hoor je vaak mussen en hij fluit naar elke mus die hij hoort, de hele dag door. Alleen 's avonds wordt hij weer wat rustiger en kan ik hem aaien op zijn wang. En dan kan ik hem tammaken :oh:. Maar 's ochtends vanaf 10 uur als er mussen fluiten doet hij heel druk en fluit hij de hele tijd terug. Komt dat omdat hij nog moet wennen en omdat we hem pas hebben? Of blijft hij dat altijd houden?
Ik snap wel dat elke parkiet weleens fluit naar andere vogels, maar dit is eigenlijk een beetje om gek van te worden :( . Kan iemand een tip geven om het hem af te leren? Of kan iemand zeggen of hij dat altijd houdt of dat het komt omdat hij nog moet wennen?

-xxx- Denise

ChantalMelissa

Mijn parkiet is nu 3,5 maand en hij doet dat inderdaad ook, vanaf t begin af aan al. Ook als hij vogeltjes op de tv hoort of als hij zichzelf hoort fluiten in n filmpje dat ik heb gemaakt ofzo. Als hij in zijn kooi zit, zet ik ook altijd een raam open, zodat hij wat kan "kletsen"   :)
Soms vind ik t wel wat zielig aan de andere kant. Hij zit in zijn eentje in n kooi in een huis en die andere vogels zitten lekker buiten en hij kan niet naar ze toe  ;) Maar goed. Ik vind t wel gezellig klinken zo.

Sonja

Hoi Denise,

Je hebt je parkietje nog heel erg kort, maar eerlijk gezegd weet ik niet of je hem het roepen naar de vogels buiten af kunt leren. Aan de andere kant vraag ik me ook een beetje af, of dat nodig is. Elke vogel maakt tenslotte geluid, en de ene is wat luidruchtiger dan de andere.
Nog een idee is om hem een vriendje te geven, dan hebben ze elkaar, en zal het geroep naar de musjes buiten, waarschijnlijk wat afnemen, omdat hij een soortgenootje heeft. ;)

Groetjes, Sonja.

Denise

okeej bedankt voor de tips alfast  ^^